Swatch x Blancpain Scuba Fifty Fathoms

Bare så det er sagt: jeg føler selv at jeg sklir over i snobbeland rett som det er. Jeg har tatt meg selv i å tenke:

"Mjeeeh. Denne Moonswatch føles billig och kummerlig. Jeg fornemmer nu at min kjærlighed til ikonet forstemmes! "

Men.

Da tar jeg av meg flosshatten og monokkelen og husker at disse objektene er jo bare anakronistisk man-jewelry (om enn fulle av fint design og ingeniør-kunst!)—som man har og leker med for at det er gøy og artig. Hvis vi er ærlige med oss selv: når man faktisk trenger et verktøy tar man på seg G-Shock.

Og når jeg har kalibrert meg tilbake på den måten, så går det helt fint igjen."Puhh! Klar for å kose meg med hobbyen igjen" :giggle::coffee:

(Det eneste jeg egentlig synes er irriterende med Moonswatch og en del sånt er miljøaspektet - det lages allerede alt for mye disposable plast-drit som fyller opp verden. I miljøhensyn burde vi vel egentlig bare ha en skikkelig god klokke hver og vedlikeholde den i generasjoner :)).
 
Redigert:
Foreløpig ett bud på minstepris, 6500, ellers mest GG- og mva-kommentarer. En Pacific, den gule, som ble lagt ut uten minstpris, har fått bud på 5600. Begge to avsluttes i kveld kl. 22.
Det kom ikke flere bud på Atlanticen, så den gikk for utropet, 6500,-. Pacific (gul/svart) gikk for 5800,-.
 
  • Liker
Reaksjoner: pald
I en Swatch med Sistem 51? Nei, da er den plastavfall.

…og akkurat det er jo ikke så bærekraftig.

Edit: Jo, faktisk kanskje. Se YouTube-linken under her.
 
Redigert:
Null problem her, heldigvis - og takk for det!
Facebook er ikke enstemmig, men greit overlegne i tankene.
IMG_5681.jpeg
 
Hvis dette stemmer, har Disse snap-on baklokk og i teorien muligheten for både å bytte urverk og service. (Hvis noen kan utføre den, da.)

I tillegg til Safirglass i baklokket og mineralglass i …eh, glasset.

Hvis det er riktig, er jo det en positiv overraskelse.

 
Deilig popcorntråd :)
Jeg må si at jeg ikke skjønner problemet. Om noen vil kjøpe en plastikklokke gjør det ikke noe med opplevelsen av originalen. Ja, de melker et marked. Akkurat som de har gjort i lang tid med originalene. Fra et kommersielt perspektiv må jeg si at det virker som en genistrek. Lik det eller ikke. Jeg kommer ikke til å kjøpe en, men om noen vil bruke noen kroner på en lekeklokke dømmer jeg de ikke.
 
Glimrende.

Et annet poeng i "engangsklokke"/"engangsklokke"-diskusjonen: Hvor mange tar egentlig service på en klokke til 4000 likevel? Tror ikke det er veldig vanlig.
 
Ikke vanlig å ta service på en 4000Kr klokke?
Min Certina DS3 kostet 5000Kr i butikken i 2003.
Sjekk prisen nå på bruktmarkedet.
Å få service på en Miyota, Seiko eller ETA trenger ikke å koste samme pris som Rolex.
Heldigvis.
 
Får du full service på en mekanisk klokke for under 3-4000?

Å bytte urverket er en mulighet, men det var jo problemet i utgangspunktet. :)

Om det er en klokke som er verdt mye mer enn nyprisen, er jo det noe annet. Men det er neppe mange som betaler mer enn klokkas verdi i service.

Det nærmeste jeg har kommet er 6000 for service på en Hydroconquest, men den fikk jeg.
 
Redigert:
Glimrende.

Et annet poeng i "engangsklokke"/"engangsklokke"-diskusjonen: Hvor mange tar egentlig service på en klokke til 4000 likevel? Tror ikke det er veldig vanlig.
Hvorfor skulle man ikke det? Jeg har servet alle mine vintage-ur, og de tre har ikke kostet meg mer i kjøpesum enn 3500-4000kr samlet. Service kostet nok et sted rundt det per stykk, bortsett fra på kronografen, for der kødda Optura det til så aldeles, at den tok Gjertsen på seg.