Nei egentlig ikke, er bare Rolex jeg er interessert i. Ble så hekta til slutt at jeg kjøpte en vintage annonse fra Rolex (ca 60 tallet) som inspirasjon til jeg fikk tak i day datenVis vedlegg 91049
Jeg vil ikke være gledesdreper, men det virker som du har sett deg litt blind på denne Rolexen.
Det er mye å nesten doble prisen for å få tak i en.
Sett deg selv en-to måneders grense før du gjør noe.
I mellomtiden vil jeg anbefale deg å titte litt på ulike alternativer. Faktisk kan du få to MEGET fine klokker for samme pris, som i tillegg har mye historie.
- Omega Planet Ocean er en av mine favoritter. Den har CoAxial-urverk (du må slå opp og undersøke hva det er!). Displayback har de nyere modellene.
- Panerai. Dette har blitt nevnt før. Klokkene er veldig vanskelig å få av, så jeg anbefaler deg å PRØVE en. Selv ble jeg frelst på disse etter å ha prøvd en.
- Breitling er et annet merke jeg liker godt. Det er (av en uviss årsak) ikke så populært her på "Sonen". Jeg vil anbefale at du tar en titt på Navitimer. Disse har en E6B-bezel. Finnes det noe kulere verktøy på en ekte toolwatch? Her snakker vi showfaktor som du bare må lære deg!
- Zenith er en av de få som har 36000 bph urverk. Det er også en god faktor å ta med i en vurdering.
Det er mye spennende der ute. Det er vel derfor vi som har vært her en stund har problemer med å få tak i "den endelige klokken".
Sett av litt tid og studer et par andre merker også.
Derimot så tviler jeg IKKE på at du ikke vil bli fornøyd med GMT Master. Det var jo denne klokken Rolex laget til PanAm. (Det vet du sikkert allerede).
Lykke til!
8