Spørsmål om pris? Rolex Pepsi

Spiller det egentlig noen rolle hva som er veiledende pris hos AD?

Ettersom du stiller spørsmålet, går jeg ut ifra at du ikke finner noen klokker du liker bedre - ny eller brukt til samme pris.

Dette er utvilsomt en kul klokke. Har du har økonomien til det, er det bare å slå til.
 
Jeg er pokker meg blitt bitt av 'hypen' om å må ha en Rolex 'pepsi',
Men ikke f*** om jeg betaler det som uerfaren skisser her.
Prinsippet: NEI!

Kanskje det er dette som skal til at jeg omsider blir kvitt denne irriterende 'Pepsi hype'.
Håper,... og tror det. ;)
 
Kjøp deg en eldre pepsi, disse får du til en "fornuftig pris" og de har en mye finere kasse med slankere horn. Bonus er at disse har alu bezel som vil utvikle patina over tid, nye har keramisk bezel som ikke vil få noen endring over tid.

Hva mener du er prisleie på en eldre, pent brukt Rolex 'Pepsi'?
Og fra hvilket årstall kan man si er 'eldre'?
 
Redigert:
Jeg vil ikke være gledesdreper, men det virker som du har sett deg litt blind på denne Rolexen.
Det er mye å nesten doble prisen for å få tak i en.

Sett deg selv en-to måneders grense før du gjør noe.
I mellomtiden vil jeg anbefale deg å titte litt på ulike alternativer. Faktisk kan du få to MEGET fine klokker for samme pris, som i tillegg har mye historie.

- Omega Planet Ocean er en av mine favoritter. Den har CoAxial-urverk (du må slå opp og undersøke hva det er!). Displayback har de nyere modellene.

- Panerai. Dette har blitt nevnt før. Klokkene er veldig vanskelig å få av, så jeg anbefaler deg å PRØVE en. Selv ble jeg frelst på disse etter å ha prøvd en.

- Breitling er et annet merke jeg liker godt. Det er (av en uviss årsak) ikke så populært her på "Sonen". Jeg vil anbefale at du tar en titt på Navitimer. Disse har en E6B-bezel. Finnes det noe kulere verktøy på en ekte toolwatch? Her snakker vi showfaktor som du bare må lære deg!

- Zenith er en av de få som har 36000 bph urverk. Det er også en god faktor å ta med i en vurdering.

Det er mye spennende der ute. Det er vel derfor vi som har vært her en stund har problemer med å få tak i "den endelige klokken".

Sett av litt tid og studer et par andre merker også.

Derimot så tviler jeg IKKE på at du ikke vil bli fornøyd med GMT Master. Det var jo denne klokken Rolex laget til PanAm. (Det vet du sikkert allerede).

Lykke til!

8
Takk for svar, det var nettop derfor jeg postet her først :) Det blir en pause i tenkeboksen nå. I utgangspunktet så ønsker jeg bare å ha ting jeg faktisk bruker. Jeg har allerede "brent" meg en gang og kjøpt inn ca 10 klokker som jeg falt for i løpet av det siste året. Dermed hadde jeg tenkt å renske ut alt og heller ha 1-3 klokker jeg virkelig liker å så bare bruke de.

Det virker nå som det ikke blir denne klokken da de fleste mener at dette er helt bak mål, så da er det bare å holde øynene åpne videre fremover.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Rolex AD’s bør svartliste de som prøver å selge sine plasser for raske penger. Dette går rett og slett utover oss som er virkelig klokke entusiaster.
Igjen, det er ikke direkte fra en AD men via ett mellomledd. Men klokken kommer selvfølgelig fra en AD.
 
Er man i en situasjon hvor pris ikke betyr noe uansett hva man kjøper, ja så kjør på og betal dobbelt, who cares? Da bryr man seg vel heller ikke om å spørre et klokkeforum til råds. Er man ikke der så er dette noe av det latterligste jeg har hørt om. Sorry, rene ord for penga. Neste år relanseres forresten GMT Coke og overtar prishypen etter Pepsi (heeeelt sikker kilde som kjenner fetteren til en AD).
Man bryr seg nok den dagen man eventuelt skal byte den i noe annet. Grunnen for spørsmålet, hvis det er dårlig formulert, er om det ut ifra erfaringen til de som kan dette er helt bak mål å betale så mye. Jeg er helt ny i dette og selvom jeg godt kan betale 150 for klokka så ønsker jeg allikevel råd. For alt jeg vet så kunne det jo vært slik at den dukker opp på brukt markedet for 100 ca etter lansering. Det skrives jo her at det følges med på finn osv for å "ta" de som forsøker å tjene raske penger, det må vel indirekte bety at summen ikke kan ligge på det dobbelte brukt?
 
Kjøp deg en eldre pepsi, disse får du til en "fornuftig pris" og de har en mye finere kasse med slankere horn. Bonus er at disse har alu bezel som vil utvikle patina over tid, nye har keramisk bezel som ikke vil få noen endring over tid.
Tja......Veldig usikker på om førstegangskjøpere syns en 'gammel' klokke der bezel mister glød og blir 'misfarget' er så stas. Trur godfølelsen også blir utfordret når lenke oppleves som 'oppbrukt' og slarkete (!)
Patina's gunst får ikke den cred den fortjener i en uerfaren/evt førstegangskjøper's besittelse.
Og ikke minst ......Alle fellene som fins der ute mtp franken osv.
 
1675 og 16750: Her skal man vise ekstrem varsomhet og prisene er p.t. utrolig høye
16700 / 16760 / 16710: Varsomhet her også, men mye større utvalg og prisene er lavere
116710: Vel

Finner man en 16710 med naturlig falmet / slitt insert, så selg den og kjøp en ny med friske farger. Da vil man tjene penger på "den gamle skiten" og samtidig få en ny insert og gå godt i pluss - hvis man vil få "nyklokke-følelsen".
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
1675 og 16750: Her skal man vise ekstrem varsomhet og prisene er p.t. utrolig høye
16700 / 16760 / 16710: Varsomhet her også, men mye større utvalg og prisene er lavere
116710: Vel

Finner man en 16710 med naturlig falmet / slitt insert, så selg den og kjøp en ny med friske farger. Da vil man tjene penger på "den gamle skiten" og samtidig få en ny insert og gå godt i pluss - hvis man vil få "nyklokke-følelsen".
Joda......Man kan alltids sminke en gris...

upload_2018-5-7_16-2-36.png