Spørsmål om pris? Rolex Pepsi

Synes du den er sååååå fin at du vil betale nesten 68 000,- over listepris? Om så, kjør på!

Jeg er selv av de som nok vil betale premium for en Pepsi, men 68 000,- over listepris, tror jeg blir i drøyeste laget. Da finner jeg heller noe annet å bruke pengene på, som for eksempel en blå/sort gmt (batman), eller noe helt annet..

Jeg vil si at en fornuftig markedspris vil være iområdet rundt 130k, men noe særlig mer, mener jeg blir særdeles dyrt. I så fall, måtte det være snakk om den ultimate drømmeklokken. En lilla/rosa bezel (som denne tidvis kan oppleves) blir nok ikke verdt å bruke 150k for min del (gitt listepris på 82k)..

Men om du faktisk får denne som en av de første i landet, så blir den et godt samtaleemne i hyggelige lag med klokkeentusiaster! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hans
Synes du den er sååååå fin at du vil betale nesten 68 000,- over listepris? Om så, kjør på!

Jeg er selv av de som nok vil betale premium for en Pepsi, men 68 000,- over listepris, tror jeg blir i drøyeste laget. Da finner jeg heller noe annet å bruke pengene på, som for eksempel en blå/sort gmt (batman), eller noe helt annet..

Jeg vil si at en fornuftig markedspris vil være iområdet rundt 130k, men noe særlig mer, mener jeg blir særdeles dyrt. I så fall, måtte det være snakk om den ultimate drømmeklokken. En lilla/rosa bezel (som denne tidvis kan oppleves) blir nok ikke verdt å bruke 150k for min del (gitt listepris på 82k)..

Men om du faktisk får denne som en av de første i landet, så blir den et godt samtaleemne i hyggelige lag med klokkeentusiaster! :)
Takk! Dette var det svaret jeg var ute etter. Får gå i tenkeboksen å finne ut om den gode samtalen er verdt de ekstra pengen :)
 
Med tanke på de leveringstiden Bjerke opplyser om, til de som FÅR LOV til å stå på venteliste, så tror jeg faktisk rundt 150k vil være gjeldene markedspris i lang tid. Gitt at Rolex ikke skrur opp produksjonen til 3 kanskje (av 10 altså)
 
Hva med en Omega OG en annen fin i tillegg?

8
Egentlig bare en rolex jeg har lyst på, opprinnelig lette jeg etter en day date men landet etterhvert på at jeg jo aldri kom til å bruke den. Så dukket da denne muligheten opp, men det virker som det er litt i overkant i følge de som kan det her inne. Er fornøyd med resten av "samlingen" ellers :)
 
Med tanke på de leveringstiden Bjerke opplyser om, til de som FÅR LOV til å stå på venteliste, så tror jeg faktisk rundt 150k vil være gjeldene markedspris i lang tid. Gitt at Rolex ikke skrur opp produksjonen til 3 kanskje (av 10 altså)
Takk for svar. Ja det er jo det store spørsmålet, jeg er som tidligere skrevet overhodet ikke ute etter noe fortjeneste, men hvis jeg noen gang skal bytte den i noe annet så er det jo en fordel at jeg ikke har betalt 50 k for mye for den.
 
Har du sett på Tudor?

8
Nei egentlig ikke, er bare Rolex jeg er interessert i. Ble så hekta til slutt at jeg kjøpte en vintage annonse fra Rolex (ca 60 tallet) som inspirasjon til jeg fikk tak i day daten :)
unnamed.jpg
 
Nei egentlig ikke, er bare Rolex jeg er interessert i. Ble så hekta til slutt at jeg kjøpte en vintage annonse fra Rolex (ca 60 tallet) som inspirasjon til jeg fikk tak i day daten :)Vis vedlegg 91049

Jeg vil ikke være gledesdreper, men det virker som du har sett deg litt blind på denne Rolexen.
Det er mye å nesten doble prisen for å få tak i en.

Sett deg selv en-to måneders grense før du gjør noe.
I mellomtiden vil jeg anbefale deg å titte litt på ulike alternativer. Faktisk kan du få to MEGET fine klokker for samme pris, som i tillegg har mye historie.

- Omega Planet Ocean er en av mine favoritter. Den har CoAxial-urverk (du må slå opp og undersøke hva det er!). Displayback har de nyere modellene.

- Panerai. Dette har blitt nevnt før. Klokkene er veldig vanskelig å få av, så jeg anbefaler deg å PRØVE en. Selv ble jeg frelst på disse etter å ha prøvd en.

- Breitling er et annet merke jeg liker godt. Det er (av en uviss årsak) ikke så populært her på "Sonen". Jeg vil anbefale at du tar en titt på Navitimer. Disse har en E6B-bezel. Finnes det noe kulere verktøy på en ekte toolwatch? Her snakker vi showfaktor som du bare må lære deg!

- Zenith er en av de få som har 36000 bph urverk. Det er også en god faktor å ta med i en vurdering.

Det er mye spennende der ute. Det er vel derfor vi som har vært her en stund har problemer med å få tak i "den endelige klokken".

Sett av litt tid og studer et par andre merker også.

Derimot så tviler jeg IKKE på at du ikke vil bli fornøyd med GMT Master. Det var jo denne klokken Rolex laget til PanAm. (Det vet du sikkert allerede).

Lykke til!

8
 
150K for gmt II pepsi:mad:. Jeg har også lyst på gmt II pepsi men betaler ikke 1 krone over listepris. Jeg vil heller stå 20 år på venteliste, og finner meg noe annet i mellomtiden.

Med prisgaloppen til Rolex er sikkert listeprisen 300K om 20 år:confused:
 
Rolex AD’s bør svartliste de som prøver å selge sine plasser for raske penger. Dette går rett og slett utover oss som er virkelig klokke entusiaster.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Rolex AD’s bør svartliste de som prøver å selge sine plasser for raske penger. Dette går rett og slett utover oss som er virkelig klokke entusiaster.
Joda, personlig enig.

Men hvem gir mest reklame for kronene?
Showoff-eiere og annonser med altfor høy pris, så klart.
Usikker på om Rolex hadde vært så populært om det bare var samlere, uten behov for å vise klokker på www, som fikk kjøpe.
Vanskelig balanse, det der ;)
 
Rolex AD’s bør svartliste de som prøver å selge sine plasser for raske penger. Dette går rett og slett utover oss som er virkelig klokke entusiaster.
I følge Bjerke har det blitt tatt grep når det gjelder dette, så de følger med på hva som skjer på finn og andre salgsfora. Det ble sagt at dersom de ser at noen flipper med stor profitt i løpet av kort tid, så er det slutt på ettertraktede modeller fra den kanten.
 
Er man i en situasjon hvor pris ikke betyr noe uansett hva man kjøper, ja så kjør på og betal dobbelt, who cares? Da bryr man seg vel heller ikke om å spørre et klokkeforum til råds. Er man ikke der så er dette noe av det latterligste jeg har hørt om. Sorry, rene ord for penga. Neste år relanseres forresten GMT Coke og overtar prishypen etter Pepsi (heeeelt sikker kilde som kjenner fetteren til en AD).
 
Nesten dobbel pris for en Pepsi. Er jo helt hinsides. Altså, jeg forstår litt din greie. Du har egentlig bestemt deg for en Pepsi og vil ikke ha noe annet, men er du så desperat etter den klokken til å betale dobbel av hva den koster ut av AD?

Jeg var også veldig fast bestemt på å få meg Hulk, men jeg hadde aldri i mitt liv giddet å betale noe mer enn veilende for å kjøpe den ny. Da får jeg heller finne på noe annet. Det fins så mye annet fint i klokkeverden til at jeg skal noen gang skal betale 5-40% mer for en klokke brukt enn veilende.

Ventetiden og prisene på disse stålmodellene har blitt heeeeeeelt kokko. Er glad jeg satt meg på lista før klokkeriet hypen starta etter sommeren ifjor og forespørselen tok helt av.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel