- Medlem
- 25. nov. 2008
Merker at jeg må skaffe meg en sous vide maskin til sommern. Jeg er over middels glad i å lage god mat, så dette må utforskes!
Hvis pris ikke er så viktig, hvorfor ikke kjøpe en PID?
http://auberins.com/index.php?main_page=product_info&cPath=8&products_id=44
![]()
Jeg er i Oslo. PM meg, så kan du komme innom og få en om du er i nærheten. Jeg kjøper de på rull, og tilpasser de ettersom hva jeg skal lage. De du får kjøpt fra Sousvidesupreme er litt for store syntes jeg.
Posene er ganske tykke. 85micron for å være nøyaktig. Finnes et firma her ved navn Nortech som selger poser. Har ikke kjøpt fra de enda, men tenkte å gjøre det når jeg går tom.
Jeg har holdt på med sous vide i flere år.
Matlaging sous vide har jeg praktisert i flere år, med fantastiske resultater hver gang. Jeg bruker vanlige brødposer, og en stor stålgryte med vann som plasseres inne i stekeovnen. Digitalt termometer er som nevnt en selvfølge. Spesialiteten er å kjøpe en hel indrefilet av svin, la den kose seg i posen hele dagen for så å gi den stekeskorpe i glovarm panne med smør like før servering. Kjøttet blir perfekt tvers gjennom, og ingen skjønner hvordan jeg har fått det til..... Har også lykkes svært bra med tilsvarende teknikk og rensdyrstek.
Beklager sent svar gutter, er ikke så mye på nett om dagene.
Mathfjeld: indrefileten er veldig fin på ca 70 grader.