Solbrilletråden

Har veldig lyst til å kjøpe meg et par med Persol 714 Folding Steve McQueen, men er litt usikker på størrelsen.

Har er par med Ray Ban Aviator Folding og disse har jeg i størrelse 58, blir da Persol 714 54 små i forhold?

Jeg opplever Persol som stor i størrelsen. Jeg har ikke Ray Ban Aviator, men American Optical 55mm og Persol 714 52mm oppleves som omtrent like store. Jeg har ikke Steve McQueen versjonen, men regner med størrelsene er like.

Bilder er alltid bra så jeg slenger med et bilde av mine 714.

24-31.png
 
I dag kom årets sommerbriller!









Randolph Engineering Aviator i matte chrome med grå, ikke-polariserte glass. Jeg har brukt denne typen pilotbriller i årevis, og har hatt en haug med American Optical, dette er mine første RE. Vesentlig dyrere (~dobbel pris), så jeg er spent om de holder bedre. Ikke et vondt ord om AO, det er gode briller for prisen, men de blir slarkete og uformelige etter en sesong eller to, og skruene for å stramme dem gir gjerne helt opp etter en 2-3 servicerunder. Førsteinntrykket er at disse sitter litt bedre på meg enn AO vanligvis gjør, noe med formen som passer hodet mitt bedre. Kvalitetsfølelsen er god, jeg er spent på hvor lenge det varer. Ingenting å utsette på kjøpsopplevelsen, jeg hadde dem her på dagen én uke etter konfigurering og bestilling på hjemmesiden deres.
 
Redigert:
Venter for øyeblikket på mine Oliver Peoples Riley R (vanlig briller) med tilhørende clip ons. jada, hipster osv, men det passer bra! :eek:

Blir sikkert et par Ray-bans el. til festivalbruk etterhvert tenker jeg.


riley-cococlip-on_ag_b.jpg
 
Nylig innkjøpte briller (Beklager dårlig bilde, fant ikke linken fra Massimo Dutti):

2pp0e10.png


Elsker detaljene, spesielt læret rundt brilleglassene, kan brukes både formelt og uformelt.
 
Nye shades. Ray Bans standard pilot ser snodig ut på meg, men denne funker som fjell. Fra Tech Carbon-serien.

IMG_20140725_191232_zps9890b465.jpg
 
Har vært borti det meste av solbrillemerker da jeg har en kompis som er optiker.
Favoritten nå om dagen er denne:

Serengeti_Granada_7300.jpg


Serengeti Granada
 
Ray Ban blir for sollebrillemarkedet som Rolex er for klokkemarkedet; kommersielt, men av god kvalitet.
Hvis man vil ha noe unikt, kjøper man ikke Ray Ban (eller Rolex...)

Så hva er "the submariner of sunglasses"? Aviators? Eller wayfarer? :p
 
Oliver Peoples O'Malley

Mulig denne blir postet i feil tråd, men fant ingen egen brilletråd og heller ingen annen tråd som virket egnet.

Uansett, det jeg lurte på om det var noen som visste hvor man eventuelt kan få tak i Oliver Peoples O'Malley Limited Edition? De brillene jeg har sett meg ut er de ikoniske brillene Christian Bale brukte i American Psycho. Jeg vet at denne typen skal ha blitt relansert, men klarer ikke å finne de i det jeg antar skal være fargen "Chestnut".
 
Mulig denne blir postet i feil tråd, men fant ingen egen brilletråd og heller ingen annen tråd som virket egnet.

Uansett, det jeg lurte på om det var noen som visste hvor man eventuelt kan få tak i Oliver Peoples O'Malley Limited Edition? De brillene jeg har sett meg ut er de ikoniske brillene Christian Bale brukte i American Psycho. Jeg vet at denne typen skal ha blitt relansert, men klarer ikke å finne de i det jeg antar skal være fargen "Chestnut".

Tja, Ollis Optikk i Bogstadveien har Oliver Peoples og skal ha O'Malley. Usikker på om de har akkurat denne fargen, men O'malley har de. De kan også importere for deg i den fargen du ønsker (tilgjengelige farger selvsagt). Du kan også sjekke ut OP - Riley R som er nesten like som O'Malley.
 
Jeg har Carrera Machu V48YY i light havana. Svært fornøyd med disse.

csrgqDJ.jpg


Så er jeg i ferd med å overtale meg selv om at jeg må ha Persol 714.
 
Ray Ban RB8313

Ray-Ban RB8313:

22-Zawatch-5010745_zpsz6ox9rzg.jpg


10-Zawatch-5010691_zpszjtvasq1.jpg


14-Zawatch-5010713_zpsynehmljo.jpg


11-Zawatch-5010695_zps1mlooxgr.jpg



Hva synes dere?

Disse ble lånt. Jeg anser meg ikke som veldig trendy/kul/tøff og er nesten litt usikker om disse blir for "bling" for meg med hvit carbon (i kombinasjon med speil-glass). Men likte de utrolig godt, og sliter generelt med å finne briller som passer ansiktet mitt.
Men modellen kommer også i 58mm (dette er 61), har lyst å prøve. Kommer også i diverse fargevarianter, med bl.a. sort carbon.

Hvor er det stort utvalg i Ray-Ban i Oslo-traktene?
 
  • Liker
Reaksjoner: Yallaboy og UJU
Synes de var veldig stilige og fikk plutselig lyst til å lete etter de selv. Har sett på makne i svart karbon, men da fant jeg de bare i 58 og jeg må ha 61. I Oslo så kan du feks stikke innom Krogh som ligger nederst i Karl Johansgate.
 
Var egentlig keen på disse, men prisen er noe drøy:

Dita Lancier ls.001
Lancier-001-MatteBlack18kGold-01_large.jpg


så jeg endte opp med å bestille meg noen langt billigere:

Tom Ford Elliot
Tom-Ford-Elliot-TF0335-02W-ld-1.jpg