Skriveinstrumenter

Lite aktivitet i denne tråden om dagen. Har akkurat fått litt blekk, ein konverter, skrivepapir, ny Lamy og eit par nibs i posten her. Ikkje feil det. :)
20180212_020940.jpg
20180212_023729.jpg

Gøy å prøve ulike nibs side by side, men litt dumt å ikkje ha samme blekk i pennane. Her gir broad nib med lamy-blekk ei mykje våtare kjensle enn 1.5 italic nib med Diamine-blekk som igjen gir ein heilt anna strek. Konklusjonen er at det er deileg å nerde. :D

Må si jeg har begynt å bli nysgjerrig på fyllepenn etter å ha skumma denne tråden.. Også slår det meg at ingen i denne mekaniske forsamlinga har trekt fram mekaniske tastaturers overlegenhet sammenligna med standardtastaturene. Lykken var stor da jeg fant et ubrukt Tandberg Data tastatur fra 1995 i et gammelt lager på jobben. Makan til skriveinstrument (uten blekk) finnes, så vidt jeg vet, ikke.

1FD2F0CC-BE2B-45C1-9102-C04EC7F77667.jpeg

Rotring 600 som blyant. Hatt siden ‘91 eller noe. Super.
Rotring kulepenn med refill. Også tung og god i hånden. Super.
Schaeffer kalligrafi fyllepenn. Svetter litt blekk, dessverre.

• Liker
Reaksjoner: Auto Winder
Ok, dette er ikkje "hâute skrìvesákeri", men ein vaskeekte toolpen. Cleo Messograf er ein penn med eit innebygd skyvelære. Nerdete seier du? Ja, det er det. ;)

Det er faktisk eit dugande skyvelære med vernier-skala (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vernier_scale) og djubdemåler, og ein god penn som nyttar G2-patroner. Har skrota den som fulgte med og satt inn ei trykksatt Schmidt Megaline P950 for å gjere toolpenopplevinga komplett. :)
20180815_144312.jpg

20180815_144324.jpg
f664191662d4433c094597133dd4d0aa.jpg

Oops.

Jeg gikk på en liten smell i dag - CultPens hadde, som de gjerne har, 10% ekstra avslag på endel penner.

Jeg pleier å være flink til å unngå impulskjøp, neste innkjøp var tenkt å være en Dialog 3 fra Tudos - har gått rundt og siklet etter en i årevis, og tenkte at det at det er høst og vått og kjipt og kaldt osv var en like god grunn som noen annen til endelig å skaffe seg en.

Men så, mens jeg bare kikket meg litt rundt hos CultPens (vi er jo voksne mennesker, vi klarer å kikke uten å kjøpe! (Host; rødme)), kom jeg over en Pelikan Souverän M600 fyllepenn. Perfekt for pailabbene mine.

Tilogmed i samme fargekombo som farfars gamle Souverän som fåglarna må vite hvor ble av da han døde; pennen jeg husker helt fra jeg var 4-5 år eller så, som pennen han tok frem hver gang noe skulle noteres - det være seg om det var handleliste eller prosjektering av et nytt anlegg for E-verket han jobbet for.

Tudos, stakkar, må vente litt lenger enn jeg hadde sett for meg på en ordre på en Dialog 3...

Om noen vil ha tak i meg, finner de meg ute ved postkassen. :)

Finnes det en adapter som gjør at man kan bruke Rollerball refils i Ballpoint pennene til MB?