Skriveinstrumenter

Etter å ha kjøpt noen Graf von Faber-Castell-penner på Tidssonetilbudet i høst, fikk jeg lyst å utvide porteføljen litt. Da jeg sjekket priser hos seriøse nettbutikker i utlandet, fikk jeg bakoversveis og innovertiss, og prisene fra Tidssonetilbudet fremstår som innbruddspriser.

Hvem selger disse produktene i Norge? Jeg har lyst til å sjekke lokale priser også.
 
Redigert:
Etter å ha kjøpt noen Graf von Faber-Castell-penner på Tidssonetilbudet i høst, fikk jeg lyst å utvide porteføljen litt. Da jeg sjekket priser hos seriøse nettbutikker i utlandet, fikk jeg bakoversveis og innovertiss, og prisene fra Tidssonetilbudet fremstår som innbruddspriser.

Hvem selger disse produktene i Norge? Jeg har lyst til å sjekke lokale priser også.
Pics or it didn't happen. Nei forresten, dropp det.
Et tips er å sjekke ut @Cicero sine penner til salgs, han er en du kan stole på og vet å gjøre ting attraktive ved å gi svært gode priser. Jeg vet det, for han har akkurat solgt - svært rimelig - opptil flere m43-objektiver jeg hater meg selv for ikke å ha kjøpt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Jeg vet det, for han har akkurat solgt - svært rimelig - opptil flere m43-objektiver jeg hater meg selv for ikke å ha kjøpt.

Hehe. Du så de, ja? Gikk fort unna. Synd du ikke meldte deg - hadde så klart fikset SP-pris (sånn for å strø litt ekstra salt i såret:)

@Tetragrammaton har et par penner som ikke er lagt ut for salg enda. Bare å ta kontakt hvis du er i markedet.
 
Denne tråden har "endelig" klart det!

Jeg skal ha meg en penn.
Mont Blanc. Men vet ikke hvilken. Finnes det en all-arounder? Vil ikke ha fineliner, tror jeg. Skriv mer slik at jeg får lese meg opp til hva som er "gode kjøp".

EDIT: Har kjøpt noen kule manuelle penner type dip and write i Venezia med forskjellige nibs og så blir det en Mont Blanc Meisterstück Rollerball fra platinum line classique modell 2865 når jeg er tilbake i Norge.

Takk... TS.. Takk......

Edit edit: Ble en MontBlanc Starwalker 100years anniversary fountain pen istedenfor.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Auto Winder
Pokker ta dere :p

ts_fountainpen_zpsgluukacm.jpg
 
Nå har jeg konstant begynt å lete etter fyllepenner på flea-markets.

Skaffet meg en Pelikan P450 fra 70-tallet. Funker som den skal og blekkpatroner er bestilt :)
 
Var nettopp og hentet denne hos David Andersen i dag, etter en tur på spa. Pokker meg 1/3 av kostanden for en Bjerke-service på en Sub. Og om man regner om i prosent, så er jo faktisk Rolex gi-bort pris på service, i forhold.
Meeen, skriver nå som en drøm igjen da i allefall:) Ble noe mer blekk også i farten, samt de siste fargene jeg enda ikke har fra Montblanc i bestilling. Må virkelig begynne og skrive mer brev tror jeg;)
 
Æsj, la igjen pennen i bilen. Har nylig skaffet meg et Sheaffer caligraphy set med 3 forskjellige M, F og EF nibs.
 
Hvor kjøper dere blekk og blekkpatroner til fyllepenn (C d'A og Montegrappa) og Roller (C d'A og Montblanc)?
 
Hva gjør de på servicen på en fyllepenn? Er vel nesten like billig å kjøpe en ny nib? Og pennen blir som ny?

Var nettopp og hentet denne hos David Andersen i dag, etter en tur på spa. Pokker meg 1/3 av kostanden for en Bjerke-service på en Sub. Og om man regner om i prosent, så er jo faktisk Rolex gi-bort pris på service, i forhold.
Meeen, skriver nå som en drøm igjen da i allefall:) Ble noe mer blekk også i farten, samt de siste fargene jeg enda ikke har fra Montblanc i bestilling. Må virkelig begynne og skrive mer brev tror jeg;)
 
Hva gjør de på servicen på en fyllepenn? Er vel nesten like billig å kjøpe en ny nib? Og pennen blir som ny?

Det varrierer en del tror jeg. Men jeg spessifiserte at jeg ikke trengte den polert (noe de valgte å gjøre og ta betalt for uansett) Og så blir hele pennen tatt fra hverandre og renset, og de delene som trengs skiftes taes selvsagt. (På min 149 var det en brukket feeder som måtte byttes bla) Tok vel ca to mnd, og var nettopp og leverte den tilbake til David Andersen da den ikke var helt 100% justert (nib`en var rett og slett satt litt skjevt på, som påvirker skriften litt) Ang kjøpe ny nib kontra service, så skal det jo velidig mye til for at nib`en blir slitt ut (forutsatt det ikke er en ren skade fra fall osv selvsagt) men det er feks på min 149 ikke bare bare å skifte nib uten rett verktøy.

All in all er jeg jo ikke super imponert, da det kostet den nette sum av 1700,- og ikke ble utført 100% (høres farlig likt ut som andre overprisede ting jeg har hatt på service;) ) Min penn ble servet hos MB i Tyskland, og dit den er på vei tilbake nå også. David Andersen ville ikke si noe som helst om hvor lang tid det ville ta ..."Tja, du får nok beskjed tenker jeg" Så jeg blir ikke overrasket om jeg må bruke back-up Meisterstucken til langt utpå våren en gang.

Dette gjelder jo MB selvsagt, så for alt jeg vet kan det være mye enklere/billigere på andre tilsvarende merker.
 
Min eneste fyllepenn, en Parker International Duofold med 18K gull, ca 20-25 år gammel, nydelig penn med en fantastisk kvalitetsfølelse. Lå i en skuff i mange år før jeg nylig tok den fram igjen med fornyet interesse. Penner er interessant, vurderer å skaffe men noen flere klassikere fra Ebay.



PKkGfGO.jpg


upNvzwB.jpg
 
Mange av oss er kanskje (for) opptatt av de dyre og fine pennene der ute (ja, jeg snakker både om meg, @Nessuno79 og andre).

Rett før påske fikk jeg en TWSBI vac 700 i posten, og jeg må si at mer bang for the bucks er det vanskelig å finne. I tillegg ser den bra ut:

IMG_9638.jpg


Bruker den med montblancs utmerkete burgundy red.

Løp og kjøp!
 
Glemte å ta med meg den ene fyllepennen min fra Italia. Ay ay.

Har lyst på en ny som jeg kan ha som en beater ala Sub/GMT-klasse.
 
Mange av oss er kanskje (for) opptatt av de dyre og fine pennene der ute (ja, jeg snakker både om meg, @Nessuno79 og andre).

Rett før påske fikk jeg en TWSBI vac 700 i posten, og jeg må si at mer bang for the bucks er det vanskelig å finne. I tillegg ser den bra ut:

IMG_9638.jpg


Bruker den med montblancs utmerkete burgundy red.

Løp og kjøp!

Skjønner ikke hvorfor du drar inn meg her @Solli ? ;) Point taken (får nesten prøve en slik ja)