Skriveinstrumenter

Har en Montegrappa Bamboo Extra 1930, som har fusket siden jeg kjøpte den via Fountain Pen Network for noen år siden. Det har jo vært litt irriterende, så omsider fikk jeg somlet meg til å kontakte Montegrappa for service.

Med klokkebransjen i bakhodet var jeg fullt forberedt på å få juling på prisestimatet, og overraskelsen var stor da jeg ble forespeilet en pris på ti euro!

Nå har omsider pennen kommet tilbake, og med tanke på at fakturaen jeg har betalt ikke en gang dekker returfrakten hadde jeg egentlig ikke forventet mer enn at de hadde dyppet pennen i Zalo...

Men som så ofte før her i livet kunne jeg ikke tatt mer feil: sølvdetaljene er pusset til perfeksjon, celluloiden er polert, og spissen som var defekt er sannsynligvis byttet med en splitter ny - pennen skriver som en drøm.

Jeg forstår egentlig ikke hva som har skjedd her, og må nesten klype meg i armen. Montegrappa har åpenbart en policy om at når man først eier et produkt derfra, skal man bli tatt vare på resten av livet (pennen er for lengst utenfor noen som helst form for garanti).

Fantastisk at det fortsatt finnes selskaper som har ekte pasjon for faget og kundene sine.
 
Redigert:
Og det @Cicero ...gjorde nettopp at jeg er i ferd med å bestille meg en Montegrappa :)
I tider hvor det er mer vanlig å gi fullstendig beng i kundene sine, velger jeg å gi pengene mine heller til de som yter slik service. Hadde egentlig tenkt teste en Namiki Falcon, men pokker heller, hvorfor ikke bare teste den senere;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Cicero
Og det @Cicero ...gjorde nettopp at jeg er i ferd med å bestille meg en Montegrappa :)
I tider hvor det er mer vanlig å gi fullstendig beng i kundene sine, velger jeg å gi pengene mine heller til de som yter slik service. Hadde egentlig tenkt teste en Namiki Falcon, men pokker heller, hvorfor ikke bare teste den senere;)

Hehe, typisk TS-logikk;).

Men godt valg! Montegrappa er enda kulere enn F.P. Journe. Skal spamme alle trådene på TS med Montegrappa-stoff herfra og ut.:cool:
 
Har en Montegrappa Bamboo Extra 1930, som har fusket siden jeg kjøpte den via Fountain Pen Network for noen år siden. Det har jo vært litt irriterende, så omsider fikk jeg somlet meg til å kontakte Montegrappa for service.

Med klokkebransjen i bakhodet var jeg fullt forberedt på å få juling på prisestimatet, og overraskelsen var stor da jeg ble forespeilet en pris på ti euro!

Nå har omsider pennen kommet tilbake, og med tanke på at fakturaen jeg har betalt ikke en gang dekker returfrakten hadde jeg egentlig ikke forventet mer enn at de hadde dyppet pennen i Zalo...

Men som så ofte før her i livet kunne jeg ikke tatt mer feil: sølvdetaljene er pusset til perfeksjon, celluloiden er polert, og spissen som var defekt er sannsynligvis byttet med en splitter ny - pennen skriver som en drøm.

Jeg forstår egentlig ikke hva som har skjedd her, og må nesten klype meg i armen. Montegrappa har åpenbart en policy om at når man først eier et produkt derfra, skal man bli tatt vare på resten av livet (pennen er for lengst utenfor noen som helst form for garanti).

Fantastisk at det fortsatt finnes selskaper som har ekte pasjon for faget og kundene sine.
Pics?
 
Ja vi får nå se om det blir knall eller fall her først da;) Men kjøpte via http://www.gouletpens.com og med frakt (og inkwell til en ca 150,- kom det totalt på 850,- ca, og så kommer jo mva på toppen av det. Mao totalt 1000,- ca)
Så blir ikke SÅ billig en penn, men har en Lamy Safari som skriver vel så bra som min MB 149 til ca 5x prisen, så at det er stål i nib osv bør ikke nødvendigvis ha så alt for mye å si. Time will tell:)

Har nå en del dyre penner, og lyst å erfare litt med enda flere rimeligere modeller/merker og se om jeg ikke blir positivt overrasket også der. Ikke alle dyre penner jeg har/har prøvd jeg er like imponert av som feks Lamy Safarien for å si det sånn
 
Ja vi får nå se om det blir knall eller fall her først da;) Men kjøpte via http://www.gouletpens.com og med frakt (og inkwell til en ca 150,- kom det totalt på 850,- ca, og så kommer jo mva på toppen av det. Mao totalt 1000,- ca)
Så blir ikke SÅ billig en penn, men har en Lamy Safari som skriver vel så bra som min MB 149 til ca 5x prisen, så at det er stål i nib osv bør ikke nødvendigvis ha så alt for mye å si. Time will tell:)

Har nå en del dyre penner, og lyst å erfare litt med enda flere rimeligere modeller/merker og se om jeg ikke blir positivt overrasket også der. Ikke alle dyre penner jeg har/har prøvd jeg er like imponert av som feks Lamy Safarien for å si det sånn
Jeg har samme erfaring som deg!
Min beste penn å skrive med er den billigste jeg har. En Lamy Safari med italic 1.1 nib. MB 147 traveller til mange mange ganger prisen er ikke dårlig den heller, men ofte foretrekker jeg Lamyen ,spesielt om jeg skal skrive noe som kan minne om å være pent.

Jeg håper @Solli har sikra seg prosenter hos Twsbi, for jeg skal få ut fingeren å bestille meg en med 1.1 Stub nib snarest!
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79 og Solli
Da kom Twsbi 700 Vac med fine nib i posten her:) Og må si meg særs engi med @Solli her. Dette er MYE penn for pengene. Selv om jeg og holder en knapp på min Lamy Safari EF. Såppas bra er den at det ble og bestilt en identisk med 1.1 italic nib her. (kunne selvsagt bare bestilt ekstra nib, men hele pennen er jo nærmest gratis åkke som)
 
  • Liker
Reaksjoner: Solli
Hyggelig at du er fornøyd!

Rotet meg bort i et impulskjøp på finn, som viste seg å være en MB 144 med piston filler fra 50 tallet. Må nok få rettet litt på splitten, men ellers helt topp!

Ser at det snart er på tide å sanere samlingen litt...
 
Hei! Har svært lite kunnskap og erfaring med penner. Lurte derfor på om dere kunne gi meg en anbefaling på en penn. Skal kun brukes på eksamener. Tenker pris rundt 750,- til 1000,- om dette lar seg gjøre. Ny eller brukt spiller ingen rolle. Gjerne Montblanc.
 
Redigert:
Se det. Kjekt det finnes noe så man kan prøve om fyllepenn er noe.
Kjøpte du med denne konverter-saken?

Latterlig morsomt med fyllepenn.
Unødvendig og nostalgisk samt langt fra all fornuft. Ikke altfor ulikt mekaniske ur ;)

Glemte å tilføye CON-50 konverter i handlekurven, men ettersom pennen leveres med en standard Pilot rense/pumpekonverter overlever jeg nok.
CON-50 er vel en grei skruvariant med høyere kapasitet en standard konverteren
 
Så plutselig denne tråden i lista, og det var ikke vanskelig å hente frem gammel entusiasme for skriveredskaper igjen. Siden jeg også er "lefty" klarer jeg meg med de fyllepennene jeg har til hjemmebruk. Men etter å ha lest denne tråden må jeg ha noe jeg kan fylle blekk i på jobb også. Som venstrehendt, og for det meste dårlig papir, er fyllepenn kanskje ikke så lurt. Da får det bli rollerball!

Har en Noodler's Konrad undervies, sammen med en flaske havblå Waterman-blekk. Tenker de andre på jobben kommer til å se enda rarere på meg nå :)

Må vel kanskje lage en liten unboxing når den er kommet.