Skriveinstrumenter

Fun fact: Caran d´Ache betyr blyant (karandash) på russisk. :cool:

Men dette merket har vel vært i Norge i alle år? Jeg husker å ha hatt tegneblyanter (dvs forskjellige farger) fra Cd da jeg var liten.

Fargene har vært i Norge, tror noen spesial butikker har de nå også, er vel regnet for å være noen av de beste fargene på markedet også.
 
Jeg er på jakt etter en penn, skal være en gave fra min samboer til meg ifm. ny jobb. Jeg har aldri kjøpt noe dyr penn før, men har fått elsk på en penn som jeg tok med fra et hotel opphold på Hilton. Tror det er en rollerball penn.

Noen som har forslag til en diskret rollerball penn med mulighet for å gravere inn noen ord i, helst ikke noe mer enn 500kr?
 
Jeg har en HS Lava. Veldig kul penn med den lavasteinen. Ganske stor størrelse også. Egentlig en topp penn.
Uheldigvis klarer jeg ikke å fylle opp noe særlig med blekk i denne (slutter å skrive etter en kort stund; det burde jo ikke være noe hokus-pokus å fylle denne). Kanskje ulempen ved å kjøpe på eBay? Uansett, min er en piston filler (skru motsols, deretter medsols). Power filler (den med en lang "stang" som man trekker ut) virker kulere og funker forhåpentligvis bra.

Som sagt, en utrolig kul penn, men sørg for å få en som virker ;)
Min hadde vært en topp-tre (sammen med McLaren og S.T. Dupont) hvis den hadde funket.

Av en eller annen merkelig grunn funker Visconti Homo Sapiensen nå. Kanskje pga nytt blekk (ikke MB denne gangen) eller hva vet jeg?
Anbefales da på det varmeste; den jeg brukes mest nå. En herlig fyllepenn!

Bare i tilfelle noen ble skeptiske til Visconti ...
 
Jeg syns det ble litt voldsomt å skulle ha en egen unboxing tråd for noe så teit som en penn(!), så jeg tar den her i stede. Man får fine (dyre) vaner av å lese hva andre liker. Ovenfor kona så skylder jeg på alle andre en meg selv når jeg bare må ha en ny gadget (brukt i veldig vid forstand).

Ta en titt under for å se hva som stod på shoppinglisten denne gang.


Ikke så veldig spennende foreløpig...


Katta er i allefall delvis ute av sekken


Det er en penn, men hvilke?









Mont blanc #147, også kalt "Meisterstuck LeGrand Traveler" med medium nib :mrgreen: Den er virkelig en nytelse å skrive med!
 
Jeg syns det ble litt voldsomt å skulle ha en egen unboxing tråd for noe så teit som en penn(!), så jeg tar den her i stede. Man får fine (dyre) vaner av å lese hva andre liker. Ovenfor kona så skylder jeg på alle andre en meg selv når jeg bare må ha en ny gadget (brukt i veldig vid forstand).

Ta en titt under for å se hva som stod på shoppinglisten denne gang.


Ikke så veldig spennende foreløpig...


Katta er i allefall delvis ute av sekken


Det er en penn, men hvilke?









Mont blanc #147, også kalt "Meisterstuck LeGrand Traveler" med medium nib :mrgreen: Den er virkelig en nytelse å skrive med!

Fin penn! Gratulerer :)
 
Gikk på en ebay smell i går; kommer en ny fyllepenn inn om ikke så lenge....
 
Bumper denne tråden.
Jeg trenger en penn til skolen og derfor lurer jeg på om noen har noen gode tips. Er lei av firmakulepenner osv. som går i stykker så lett. Den vil bli brukt mest til matte o.l ettersom Lamy Safari fountain pen ble litt for mye av det gode på ungdomskolen :mrgreen:
Det er ikke noe direkte rammer på budsjettet, men det bør være innen rimelighetens grenser :)
Tusen takk hvis noen tar seg tid til å hjelpe meg :eek:
 
Redigert:
Bumper denne tråden.
Jeg trenger en penn til skolen og derfor lurer jeg på om noen har noen gode tips. Er lei av firmakulepenner osv. som går i stykker så lett. Den vil bli brukt mest til matte o.l ettersom Lamy Safari fountain pen ble litt for mye av det gode på ungdomskolen :mrgreen:
Har tittet bla. på de rimeligste modellene fra Starwalker hos MB :)
Tusen takk hvis noen tar seg tid til å hjelpe meg :eek:

Skal du ha penn eller blyant ? jeg har en MB Starwalker penn og en ST Dupont Liberte mechanical pencil.

Starwalkeren er meget svartsyk pga "skrivetiden" Duponten får. (Det er så sykt smooth å skrive med en mekanisk blyant med litt vekt og design)

st_dupont_liberte_black_pencil_potlood_466674.jpg
 
Skal du ha penn eller blyant ? jeg har en MB Starwalker penn og en ST Dupont Liberte mechanical pencil.

Starwalkeren er meget svartsyk pga "skrivetiden" Duponten får. (Det er så sykt smooth å skrive med en mekanisk blyant med litt vekt og design)

st_dupont_liberte_black_pencil_potlood_466674.jpg

Jeg er mest vant til å skrive med penn, men det mest praktiske er vel blyant/blypenn. Har sett på MB starwalker, men jeg liker også Dupont. Det eneste som er kjipt er at Dupont har ingen AD i Norge og jeg vil gjerne kjenne på hvordan følelsen og tyngden er osv. :(
 
hehe, forståelig. Gjør som meg. Kjøp en av hver ? :p (Da er du safe)
Du "trenger" jo både penn og blyant vel ?
 
hehe, forståelig. Gjør som meg. Kjøp en av hver ? :p (Da er du safe)
Du "trenger" jo både penn og blyant vel ?


Går dessverre ikke det. Budsjettet holder nok maks til en, og det blir kanskje litt for mye av det gode med en MB og en Dupont på ungdomsskolen :rolleyes:
Men hva er veil. pris på Dupont'en @r_inge ??
 
Redigert av en moderator:
Kjøpte en Lamy Safari forlenden dag for å bli komfortabel med fyllepenn igjen. Nå står Montablanc på handlelisten, burde aldri ha gått ned denne veien. Jaja!
 
Bumper denne tråden.
Jeg trenger en penn til skolen og derfor lurer jeg på om noen har noen gode tips. Er lei av firmakulepenner osv. som går i stykker så lett. Den vil bli brukt mest til matte o.l ettersom Lamy Safari fountain pen ble litt for mye av det gode på ungdomskolen :mrgreen:
Det er ikke noe direkte rammer på budsjettet, men det bør være innen rimelighetens grenser :)
Tusen takk hvis noen tar seg tid til å hjelpe meg :eek:

Jeg bruker Lamy Safari/All-Star ballpoint pennehus, en liten sammenkrøllet papirlapp i toppen og Montblanc rollerball/fineliner refiller inni.
God skrivefølelse og low key.

Ulempen er at jeg er blitt så glad i refillene at før eller siden må jeg ha en Montblanc penn også...
 
Det er så sykt smooth å skrive med en mekanisk blyant med litt vekt og design)

Er det skriveopplevelsen som er smooth, @r_inge eller er det du som er smuud når du skriver med en slik? Jeg vurderer nemlig en mekanisk blyant selv, men har til gode å prøvekjøre en med en viss tyngde.
 
Redigert av en moderator:
Går dessverre ikke det. Budsjettet holder nok maks til en, og det blir kanskje litt for mye av det gode med en MB og en Dupont på ungdomsskolen :rolleyes:
Men hva er veil. pris på Dupont'en @r_inge ??

2000,- på ebay, så 2500,-... cirka :)

Er det skriveopplevelsen som er smooth, @r_inge eller er det du som er smuud når du skriver med en slik? Jeg vurderer nemlig en mekanisk blyant selv, men har til gode å prøvekjøre en med en viss tyngde.

Hehe, begge deler selvfølgelig :)
Skal ta den med på neste GTG, vi må jo få til en før jul vel @Tetragrammaton ?
 
Redigert av en moderator: