Skriveinstrumenter

Kom fram etter en opprydding i skuffer og skap. Har tilhørt min bestefar som jobbet hele sitt liv i Televerket. Pertenterlig kar, både penn og etui er merket med navn (vises ikke på bildet)

FABER CASTELL Osmia 663M Kolbenfüller mit 14K Goldfeder:

Osmia+001+resize.jpg

For en spennende verden!

[video=youtube;YuSqIbxQTjI]http://www.youtube.com/watch?v=YuSqIbxQTjI&feature=related[/video]

Jeg fikk konverter og 50 ml med Blue/Black blekk her om dagen til min Lamy penn. Opplever dessverre at skriften blir veldig svak om jeg skriver i normalt tempo. Lurer på om jeg må gå opp på NIB.

Jeg fikk konverter og 50 ml med Blue/Black blekk her om dagen til min Lamy penn. Opplever dessverre at skriften blir veldig svak om jeg skriver i normalt tempo. Lurer på om jeg må gå opp på NIB.

Hvilken størrelse nib bruker du nå? Hvis du vasket den ut med vann før du fylte nytt blekk kan det også gjøre at blekket ser blekt og utvannet ut til å begynne med.

Min Fisher Space Pen. Ingen Mont Blanc akkurat, men en enkel penn av svært god kvalitet! Ingen plastdeler, og solid, god følelse på alt som er bevegelig. Liker denne svært godt! I tillegg skriver den under all slags forhold, noe jeg benytter meg av en del, ute i flyet når det er kaldt osv. :)

IMG_0699.jpg

Hvilken størrelse nib bruker du nå? Hvis du vasket den ut med vann før du fylte nytt blekk kan det også gjøre at blekket ser blekt og utvannet ut til å begynne med.

Nå bruker jeg F nib. Vasket den ikke ut med vann. Tror du M nib vil gjøre saken bedre?

Nå bruker jeg F nib. Vasket den ikke ut med vann. Tror du M nib vil gjøre saken bedre?

Hvis du allerede har en M-nib ville jeg forsøkt om det hjelper; hvis du har et annet mer lettflytende blekk, ville jeg forsøkt det også, men det kan også være at blekket renner tregt pga rester fra produksjonsprosessen i feeden (olje, støv). Da hjelper det kanskje med en god gjennomskyllng med vann og litt oppvasksåpe gjennom systemet...

Hvis du allerede har en M-nib ville jeg forsøkt om det hjelper; hvis du har et annet mer lettflytende blekk, ville jeg forsøkt det også, men det kan også være at blekket renner tregt pga rester fra produksjonsprosessen i feeden (olje, støv). Da hjelper det kanskje med en god gjennomskyllng med vann og litt oppvasksåpe gjennom systemet...

Takk for tips, bestiller opp en M nib og ser om det hjelper i første omgang.

Min Fisher Space Pen. Ingen Mont Blanc akkurat, men en enkel penn av svært god kvalitet! Ingen plastdeler, og solid, god følelse på alt som er bevegelig. Liker denne svært godt! I tillegg skriver den under all slags forhold, noe jeg benytter meg av en del, ute i flyet når det er kaldt osv. :)

IMG_0699.jpg

En slik må jeg ha! Har i lang tid forbarmet meg over varetelling av fryselageret på jobben. Dagens løsning består av blyant (som knekker lett) eller BIC penn på innerlomma som må tas ut hele tiden. Har du noen erfaring med hvor lav temp. denne tåler?

Bare å bestille vingen; Semmern skriver i utboksingen at den er sertifisert til -35 grader. Det tror jeg nok stemmer:)

Jeg har tre stykk, Alle Alfred Dunhill,

En ball penn, en fyllpenn og en tablepenn i sølv. den sistnevnte lånte jeg til min sjef fra London en gang vi var på biznizz tur til København. Den har jeg ikke sett siden. grrrr.