Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Noen som vet om Carmina har inkludert norsk mva i prisene på nettbutikken sin? Ser de har prisene i nok nå.

Hei!
Noen her inne som har prøvd skoene fra svenske Morjas? Rimelig priset og tilsynelatende av god kvalitet. De får gode skussmål av svenske Andreas Weinås og Fredrik af Klercker, dog er jeg usikker på om disse blir sponset av Morjas. De har mye fint i hvert fall, og har nå også begynt å lage Opera Pumps.
For de som vil titte litt:

Hei!
Noen her inne som har prøvd skoene fra svenske Morjas? Rimelig priset og tilsynelatende av god kvalitet. De får gode skussmål av svenske Andreas Weinås og Fredrik af Klercker, dog er jeg usikker på om disse blir sponset av Morjas. De har mye fint i hvert fall, og har nå også begynt å lage Opera Pumps.
For de som vil titte litt:

Weinås er i alle fall sponset. Ikke prøvd de selv, men antar de er ca. samme kvalitet som Myrqvist som jeg er godt fornøyd med til prisen.

Var ute i -13 grader forleden dag og fikk virkelig kjenne på kulda. (Ventet en time utendørs på montør som hadde nøkkel inn dit vi skulle.)
Stiller meg med @Humla og leter etter fôra sko. Klarer ikke å finne de nydelige Chenney Pennine III på nett. Noen andre forslag i den sjangeren?

Skal prøve disse når sommeren kommer tilbake
Alico1.JPG
Alico2.JPG
Alico3.JPG

Alico4.JPG

Lot333 i Bergen selger ut Redwing til 60 % , ikke mye igjen og kun større størrelser igjen men verdt en titt evt en tlf om en er på jakt.

Eg har nyleg byrja i ein "suit-job", og skal gå med svarte pensko kvar dag dei neste åra. Eg er nokså bestemt på at eg vil ha plaine, svarte oxfords. Eg sliter også med løperkne, så comfort er eit aspekt eg bør ta med i betraktninga. Samtidig likar eg ikkje pensko med joggesko-såle, à la Ecco. Trenger anbefalingar, gjerne som kan kjøpast i Trondheim!

Edit: Spesifiserer ønske om captoe oxfords. Budsjett rundt 3k.

Redigert:
Eg har nyleg byrja i ein "suit-job", og skal gå med svarte pensko kvar dag dei neste åra. Eg er nokså bestemt på at eg vil ha plaine, svarte oxfords. Eg sliter også med løperkne, så comfort er eit aspekt eg bør ta med i betraktninga. Samtidig likar eg ikkje pensko med joggesko-såle, à la Ecco. Trenger anbefalingar, gjerne som kan kjøpast i Trondheim!

Loake Aldwych (innenfor budsjett) eller Crockett & Jones Connaught (litt over budsjett). Komfort mtp. løperkne skal jeg ikke uttale meg om, men mener begge kan fås med rubbersole om det hjelper.

• Liker
Reaksjoner: morbra

Loake Aldwych (innenfor budsjett) eller Crockett & Jones Connaught (litt over budsjett). Komfort mtp. løperkne skal jeg ikke uttale meg om, men mener begge kan fås med rubbersole om det hjelper.

Er ikke så lett å finne svarte cap toes med myke såler. De gummisålene du får på Loake/C&J blir nesten som vanlige lærsåler å regne.
Lite erfaring med løperkne. Er det en faktisk skade, eller er du bare litt var for å ikke ha god demping, evt dårlige erfaringer med "pensko"?

En såle jeg tror kunne fungert bra er vibram gum light, men for å få det må man spesialbestille og budsjettet over dobles. Paraboot har kanskje også noe fint, men de myke og gode sålene er gjerne på kraftigere modeller.

Enig med @ilpadrino. Prøv noen loake og se hvordan det funker. Så sparer du og kjøper noe bedre senere. Trenger mer enn ett par uansett

• Liker
Reaksjoner: morbra