- Medlem
- 12. sep. 2013
Jeg synes Connaught er pen og klassisk, mens Hallam er litt for spiss. Smak og behag, men jeg foretrekker sko som ikke blir kunstig lange. Hvis du har en stor størrelse forsterkes det inntrykket av en spiss sko (bruker 11-11.5 UK selv), og jeg har solgte videre alle Gaziano & Girling sko jeg på et tidspunkt forsøke meg på.Jeg har tittet litt på disse to C&J variantene, men klare ikke bestemme meg for hvilken jeg liker best:
![]()
Crockett & Jones Hallam Oxford City Sole E Black Calf hos CareOfCarl.no
Stilrene oxfords med et noe bredere, kantete tåparti, fra den engelske skoprodusenten Crockett & Jones. Hver sko produsereres med stor omsorg i deres egen fabrikk i Northampton.www.careofcarl.no
![]()
Crockett & Jones Connaught 2 City Sole Black Calf hos CareOfCarl.no
Stilrene oxfords med en myk rund tå fra den engelske skoprodusenten Crockett & Jones. Laget for hånd med stor omsorg på deres fabrikk i Northampton.www.careofcarl.no
Noen med erfaringer? Jeg foretrekker gjerne litt rom rundt tærne og krever litt høyde over risten.
Passformmessig bør det ikke å ha så mye å si hvis det er tilstrekkelig plass for tærne. Normalt lager produsentene lestene slik at lester med smalere tå er lenger.