Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Noen som har tips til casual vinterboots som gjerne er foret i prisklassen 4000,-? Vurderer sterkt å ta turen inn til den store hovedstad og besøke Skomakermester Dagestad og titte på utvalget der.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Det er vel bare og bla litt i denne tråden så finner du masse tips :)

Dagestad anbefales på det varmeste, men sjekk også ut Agnar Hagen i Bogstadveien. Høyer på Eger har også enkelte sko fra RM Williams, Alfred Sargent, JL osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Det er vel bare og bla litt i denne tråden så finner du masse tips :)

Dagestad anbefales på det varmeste, men sjekk også ut Agnar Hagen i Bogstadveien. Høyer på Eger har også enkelte sko fra RM Williams, Alfred Sargent, JL osv.
!
Spennende at det er så mye bra sko i byen nå. Prøver å lage en oversikt.

På kvalitetsmerker i byen ser det vel slik ut:

Jan Petter Myhre: bespoke

Dagestad: Saint Crispin's, Edward Green, Gaziano & Girling, Alden, Enzo Bonafe, Alfred Sargent, Carmina, Loake (+casuals fra Clinch/Brass Tokyo, Heschung, Paraboot, Silvano Sassetti, Red Wing) og årlig trunk show med Hiro Yanagimachi

Høyer Eger: Edward Green, Bontoni, Santoni, Carmina, Church, RM Williams, Crockett and Jones (på G2 eller G3), + kanskje noen jeg har glemt

Il Pantheon: Maftei (bespoke. usikker på om det er mulig å bestille utenom trunk show), Bettanin Venturi, Italigente

Faust: Mario Bemer, Zonkey Boot, Norman Vilalta, Grenson, Trickers (trodde også man fikk J.Fitzpatrick her)

Kamikaze: John Lobb Paris, Tom Ford

Lille Vinkel Sko: Loake

Hagen: Church, Loake, Lottusse, Santoni, RM Williams, Magnanni, noe Alden rester, (står også Lattanzi, men det så jeg ikke noe til sist)

Steen og Strøm: Loake, RM Williams

Ferner Jacobsen: Church, Lottusse, RM Williams, sikkert noe mer og

Skabo: Andres Sendra, Santoni, sutor mantelassi, flere andre?
 
Redigert:
@mfr Kjøpte meg et par 1907 hos Dagestad. Fine sko på denne ikke-årstiden. (Det er jo hverken vinter, høst eller vår helt ennå)
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Vet ikke @Peroni Men du kan jo bare sende han en pm på insta, eller stikke innom å sjekke.
 
Er det noen skobutikker i Bergen som selger gode skotrær? Kjøpte et par i størrelse 44 til Loake Kempton, men de ble såpass store at de nærmest sitter limt i skoene, og da neppe gjør skoene noe godt.
 
Hva synes dere om Human scales sko?
De er produsert i Tyrkia.
Kjøpte mine i 2015 og de fortsatt holder ganske godt.
7505-5ee5ad23079047efa6e5c43f03b2c0dc.jpeg

7505-5bc3918bf0bc48b7a76c8dbe1d60a3b4.jpeg
 
Skal kjøpe god skotre, tenker meg rundt 4-500kr som maks pris.
Hva og hvor?- For min del helst et sted i Oslo, ellers går det fint å bestille via nett.
 
Det brukes for og holde på skoens naturlige passform, samtidig som at skotre (spesielt sedertre), tar opp fuktighet fra skoene etter bruk. Alt dette forlenger skoens levetid.
Jeg har aldri opplevd at skoens naturlige passform noen gang har endret seg. Jeg har mange nok par sko, til at de får rikelig med tid til naturlig å tørke opp, mellom hver gang de brukes. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher