Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Fikk disse på døren her om dagen! Mitt første par "skikkelige" sko, jeg lar nok disse kose seg i skapet fram til våren siden de er tiltenkt som sommersko 2017. Veldig spent på hvor fort de vil gå seg inn og hvor komfortabelt det er å gå i denne typen sko. Litt må man lide for skjønnheten.

20700_7367495c436916cf5bc193f78cc3e0b4.JPG
Grattis. Disse har vært på mine føtter annenhver arbeidsdag i tre år nå. Strålende fornøyd :)

Edit: fire år har det visst blitt. God valuta for pengene :)
 
Redigert:
Noen som har erfaring med 026-lesten som jeg ser at en del sko fra Herring er laget på?

Har fra før av Loake Jack (024), Herring Burgh (024), og Loake Cannon (Capital). Disse to lestene passer foten min utmerket, særlig Loake Cannon er meget behagelige. Hvis noen har både 026 og Capital/024, hvordan synes dere passformen er sammenlignet?
 
Noen som har erfaring med 026-lesten som jeg ser at en del sko fra Herring er laget på?

Har fra før av Loake Jack (024), Herring Burgh (024), og Loake Cannon (Capital). Disse to lestene passer foten min utmerket, særlig Loake Cannon er meget behagelige. Hvis noen har både 026 og Capital/024, hvordan synes dere passformen er sammenlignet?

Har du sett denne oversikten som lar deg sammenligne opptill 3 lester?

http://www.herringshoes.co.uk/lasts
 
Noen som har erfaringer med Loake 1880 Chatsworth Chelsea boots? Lurer på et par i Brown Calf med gummisåle. De vil nok bli brukt ganske frekvent, så noen erfaringer med slitestyrke/holdbarhet på disse?
Alternativt sett på RM Williams Craftsman Comfort, ser en kan få disse for ikke så alt for mye mer fra Australia.
 
Jeg har Chatsworth men bare brukt de ett par-tre mnd, så kan ikke si så mye om slitestyrke enda. Tipp-topp sko på alle måter. Litt store i størrelser, så du må nok size nedover.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rabagast
Har også Chatsworth. De er ikke nødvendigvis "store" i størrelsen - men de er laget på en bredere lest enn de fleste andre modellene til Loake (kan ikke direkte sammenlignes med noe fordi Chatsworth er den eneste modellen som bruker denne lesten). Jeg kunne ikke gå ned i størrelse med disse (da ble det for trangt ved tærne) - men de har til gjengjeld plass til litt tykkere sokker ved behov (alternativt en innleggsåle). Skoene tilpasser seg foten etter litt bruk (læret mykes opp på slitepunktene/bøyningspunktene) så de blir bare bedre jo mer du bruker de.

Kan absolutt anbefales. Skinnet er ganske mettet med fett og gir en litt mer "vokset" følelse enn f.eks. Aldwych-modellene, fordelen er da at skit og salt er lettere å børste bort. Det funket likevel fint å pusse de litt mørkere med skokrem (fargen er mer "mellombrun" enn mørkebrun).
 
Hei,gråblå!
Mine Herring Gosforth (aka Loake Kempton) i lesten 026 er littegrann smalere enn mine Loake Burford (lesten 024). Etter min mening står 026 i midten mellom 024 og Cannon i forhold til bredde . Hvis både 024 og Cannon passer bra, ser ikke noe problem med 026.
 
Har lest mye bra om Myrqvist, så tenkte å bestille meg et par nå (tenkte å bestille oxfords da).

Var tidligere tilhenger av RMW, men det siste paret jeg hadde følte jeg var av langt dårlige kvalitet enn de tidligere, og tenker dette kanskje kan være fordi RMW ble kjøpt opp for 1-2 år og at de nå har økt produksjonen (og prisene) betraktelig.

EDIT: Da herrstil ikke trekker fra svensk MVA kan det lønne seg å bruke rabattkoden NORGE som gir 20% ;)