Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Jeg antar det, da han er en av de beste skomakerne i Norge. Stikk innom og hør, han er glad i å slå av en prat:)

Kan også skrive under på Meermin sine sko. Har tre par nå, et par double monks, LWB og desert boots. Fjerde paret, country boots i tan calf er bestilt, og forhåpentligvis sendes de ut i løpet av en god uke.

Særdeles gode priser og god kvalitet. Leveringstiden er derimot lang, så i omtrent samme prisklasse kjøper jeg heller Loake 1880 fra Herring eller A Fine Pair of Shoes hvis jeg trenger de fort.

Kan også skrive under på Meermin sine sko. Har tre par nå, et par double monks, LWB og desert boots. Fjerde paret, country boots i tan calf er bestilt, og forhåpentligvis sendes de ut i løpet av en god uke.

Særdeles gode priser og god kvalitet. Leveringstiden er derimot lang, så i omtrent samme prisklasse kjøper jeg heller Loake 1880 fra Herring eller A Fine Pair of Shoes hvis jeg trenger de fort.

Hvor bestiller man disse skoene fra ?

Hmmm...de minner meg veldig om mine Carmina-sko. Til og med laget på Mallorca - er det noen sammenkobling?
Ser dog at disse er en del rimeligere. Noen som har erfaring Meermin vs Carmina?

Meermin og Carmina er etter det jeg forstår i praksis samme selskap, de er eid av samme familie. Meermin er imidlertid noe billigere i både pris og konstruksjon (man får det man betaler for), men er mye bang for buck.

Meermin og Carmina er etter det jeg forstår i praksis samme selskap, de er eid av samme familie. Meermin er imidlertid noe billigere i både pris og konstruksjon (man får det man betaler for), men er mye bang for buck.

Nja, har lest et par steder nå at den eneste forbindelsen er slektskap mellom eierne.

Finally, there has been a lot of buzz about Meermin’s relationship with Carmina. Albaladejo assures me that the connection is exclusively familial – different branches of the same family own and operate both, but they share no facilities, staff, or designs. No more ambiguity guys, sorry to the conspiracy theorists.

(Fra Meermin Mallorca Double Monks - Another Shoe Review - Simply Refined)

Jeg har hatt lyst på et par svarte Oxfords en stund nå, og Meermin frister veldig. Men må si jeg er nølende til å kjøpe sko over nett, det er noe med å prøve skoen på foten. Så til syvende og sist blir det vel Loake Aldwych på meg, de vet jeg passer :)

Aha, jeg har lest et par steder at de deler mye av innkjøp, designfilosofi og sånn, men det var muligens bare spekulasjoner. Anyhu, jeg har disse på shortlisten min.

Meermin skoen har ikke billigere konstruksjon en Carmina. Det fleste av Meermin sine sko er av Goodyear welt konstruksjon akkurat som Carmina, men i tillegg lager Meermin sko med Norvegese konstruksjon som er ansett som en mer komplisert prosess. I tillegg til det har Meermin en topplinje hvor overlæret og sålen er sydd sammen for hånd og ikke med maskin som er vanlig.

Grunnen til at Meermin er mye billigere enn Carmina er at de er produsert i Kina og at de bruker lær av noe lavere kvalitet...

Rett skal være rett:)

Hei!

Jeg har et par Grenson Declan chelsea boots med lærsåle, men har liten erfaring med hvordan jeg skal vedlikeholde de. Jeg har skjønt at jeg burde hatt skotrær i de, er det noen som har tips på hvor det er greit å få tak i det til en grei pris?

Må jeg behandle sålen med noe?

Alt for lite bilder i denne tråden forresten :)

158197326324700377_5ab56912714f.jpg

Meermin

Vurderer å supplere utvalget av boots med Meermin siden jeg har lest mye bra om pris/kvalitet ratio forskjellige steder. Hvordan er det med størrelser? Bruker 8.5 i Grenson G fit og noen boots jeg har fra Loake, men må opp i 9 med f.esk Grenson Declan i posten rett over her da den er en F fit.

Noen som vet hva denne Meermin skoen tilsvarer:

MEERMIN - Classic Collection > BOOTS > 101487 - TAN COUNTRY CALF

545_med.jpg

Venter skoen i posten om et par dager så kan gi info da. Send mg en privatmail. For øvrig sykt lang ventetid på leveransen. Bestilte i slutten av oktober, og kommer som sagt forhåpentlig fdenne uka.

Venter skoen i posten om et par dager så kan gi info da. Send mg en privatmail. For øvrig sykt lang ventetid på leveransen. Bestilte i slutten av oktober, og kommer som sagt forhåpentlig fdenne uka.

Har du mulighet til å si noen ord om disse skoene? Hvordan er størrelsen, kvalitet, komfort etc. Har kikket litt på dem, og lurer på å bestille meg et par jeg også... :)

Meermin

Har du mulighet til å si noen ord om disse skoene? Hvordan er størrelsen, kvalitet, komfort etc. Har kikket litt på dem, og lurer på å bestille meg et par jeg også... :)

Fikk skoene fredag, og gått noen km i de siden. For det første vil jeg si det er første gang i mitt liv jeg har kjøpt et par sko, hvor jeg får komplimenter uansett hvor jeg går. Både fra menn og kvinner. Det er en ganske spesiell, men selvfølgelig hyggelig følelse. Nå har det kanskje noe med at menn generelt går i begredelig sko, og disse naturligvis lyser opp, siden de er ganske "dressy", og kan saktens brukes til en casual suit, hvis man skulle ønske å spice opp antrekket. Jeg bruker de foreløpig til jeans.

Sett vekk fra leveranse-tiden, vil jeg si at jeg 100% fornøyd. Kvaliteten virker LANGT over mine Paul Smith dress sko til 2500,- (altså rundt 700 kroner mer), og helt på høyde med boots fra mer anerkjente (og langt dyrere merker). De formelig oser av kvalitet, noe som også merkes (og luktes) på skinnet. Jeg kjøpte med en hel drøss av Saphire skoprodukter, som skal være det beste av det beste. Har så vidt prøvd dette ut på skoene, og det virker fornuftig å investere i dette også, skal man først opp i denne prisklassen. Passformen virker å være noenlunde normal, jeg kjøpte hvert fall i strl jeg alltid bruker (UK 7), og de virker å være i denne strl sammenlignet med 4-5 andre sko jeg har (både dress og alminnelige). Akkurat på disse skoene er det gummisåle, noe som jeg personlig ikke syns er like komfortabelt som lær. Men selvfølgelig for meg er dette en høst/vinter-sko, og følgelig er gummisåle mer og foretrekke. De virker også til være SVÆRT komfortable og gå langt i, selv om jeg naturligvis har fått gnagsår på hælen da jeg skal gå de inn.

Men alt i alt, har jeg ingen problemer overhodet å anbefale Meermin, og kommer garantert til å kjøpe herfra neste gang jeg skal kjøpe sko. Kan man leve med leveringstiden, tror jeg man skal lete lenge etter bedre "bang for buck". Har man venner i DK eller Sverige, sparer man samtidig toll og avgifter, noe som selvfølgelig er forlokkende ;)