Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Semsket brouges til rundt 2k ferdig inn i norge. Tips? Sett litt på meermin, kurrant nok? Og helt til slutt, noen som har innspill på farge. Tenkte vanlig brune/mørk beige, men kanskje blå er tøft?...
 
Hei! :)

Hijacker denne litt, mye av det samme som olando, bare chelsea boots. Ikke for spiss tupp, ikke veldig dyre, da jeg og er student :p Enten svart eller brunt. De skal brukes til våren/sommeren/høsten

Takk for hjelpen!

Endte opp med disse;

Playboy sko fra Playboy

Er godt fornøyd med skoene, navnet er det eneste som skurrer (harry til tusen). Ikke for spiss tupp, fin look (semsket skinn), kan lett anvendes, og ganske billig. Anbefales til den prisen! :)
 
@Skovdahl
Jeg har bred fot og høy vrist og de eneste jeg fikk pailabbene mine inni var ett par fra det tyske merket Lloyd. Betalte vel 1200kr for de for litt over 4 år siden. Jeg har brukt de 4 ganger og jeg er glad for at jeg ikke kjøpte noen dyrere. Lakksko er ikke glad i stillettheler for å si det sånn. Ellers er det veldig komfortable sko.

Kjøpte de på Grændsens Sko på CC-Vest i Oslo. Usikker på om noen fører merket i Bergen, men jeg ville gjort litt research.
 
Redigert av en moderator:
Lloyd har en egen serie med brede sko. Jeg har ett par selv og kjøpte de på Grensen i Oslo. Mener Eurosko også selger dette merke
 
Et tips til de som er på skojakt og søker best mulig kvalitet/pris er at Meermin (som er nevnt tidligere på denne tråden) har utvidet sortimentet sitt en god del.

Jeg synes spesielt at det er interessant at de har flere sko med såkalt "museum calf" lær i topplinjen (håndsydde sko) sin. Museum Calf kan dere lese litt om her: http://www.theshoesnobblog.com/2014/06/the-new-trend-museum-calf.html

(Forøvrig en meget god blogg om sko)

Meningene er delte. Selv liker jeg det svært godt.

Den spesielle finishen oppnås, så vidt jeg husker, ved at det benyttes en sopp i garveprosessen. Der har eiere av sko med slikt lær en god conversation starter:)

Historisk sett har John Lobb vært blandt de som hyppigst benytter slikt lær og J.L. lager som kjent noen av verdens beste sko.

Her finner dere slike sko hos Meermin: http://www.meermin.es/catalogo2.php?id=7

For knappe 300 Euro før frakt og toll er dette veldig mye sko for pengene.

I tillegg har det blant annet kommet flere nye farger for denne modellen: http://www.meermin.es/catalogo2.php?id=3

For 160 Euro er det en latterlig bra deal!

Mvh.
 
Meermin

Et tips til de som er på skojakt og søker best mulig kvalitet/pris er at Meermin (som er nevnt tidligere på denne tråden) har utvidet sortimentet sitt en god del.

Her finner dere slike sko hos Meermin: http://www.meermin.es/catalogo2.php?id=7

For knappe 300 Euro før frakt og toll er dette veldig mye sko for pengene.

I tillegg har det blant annet kommet flere nye farger for denne modellen: http://www.meermin.es/catalogo2.php?id=3

For 160 Euro er det en latterlig bra deal!

Mvh.

Kan ikke gjøre annet enn å føye meg inn i rekken her. Nå har jeg to par fra Meermin selv, og kvaliteten er (foreløpig) helt upåklagelig. Dersom man i tillegg kan alliere seg med en venn / kollega i f.x. DK (som undertegnede selv gjorde), så er det ingen utgifter utover den prisen som oppgis på hjemmesiden (foruten frakt selvfølgelig).
 
Har nå pr dags dato fem par fra Meermin, og nye skal bestilles! Meermin er abslolutt favorittmerke når det kommer til sko. Lekre er de og!
 
Plukket med meg disse fra Porsche Design på flyplassen i Zürich i forrige uke:
porsche+design+Milano-L1.png
 
Har en konsensus på Church's? Har forstått at pris/kvalitet har blitt svekket over de siste årene etter at Prada kjøpte seg inn. Prøvde et par Hong Kong Black Capital, og ble veldig interessert. Hvordan er Church's vs Meermin?
 
Har en konsensus på Church's? Har forstått at pris/kvalitet har blitt svekket over de siste årene etter at Prada kjøpte seg inn. Prøvde et par Hong Kong Black Capital, og ble veldig interessert. Hvordan er Church's vs Meermin?

Church´s skal fremdeles være av høyere kvalitet enn Meermin. Har sko fra begge merkene, og kvaliteten på skinnet er vel det jeg merker mest forskjell på. Skal sies at monk strapsene fra Meermin har fått kjørt seg frem og tilbake i noe fuktig Bergensvær, og ikke alltid med Swims på utsiden. Meermin er et veldig godt alternativ når man vurderer pris mot kvalitet, og konstruksjonen er ofte langt bedre enn andre merker i samme prisklasse. Det som taler mot merket er lang ventetid og som nevnt over; ikke like god kvalitet på skinnet. Dette må man jo selvfølgelig regne med, og alt i alt er Meermins pris/kvalitet en av de bedre.

Jeg anbefaler deg å ta en titt på Carmina, som er et annet spansk skomerke med nær tilknytning til Meermin. Et lite steg opp i pris, men du slipper 30+ dager med ventetid, og de forhandles av bl.a Høyer i Norge og Skoaktiebolaget i Stockholm (www.skoaktiebolaget.se).
Åpenbart en stor fordel å prøve skoene på, da jeg selv har variert mellom 9,5UK og helt ned til 8UK i ulike modeller. Har selv string loafers, long wings og jodhpurboots fra Carmina, og er veldig fornøyd med skinnkvalitet og konstruksjon!

Skal du bestille på nettet kan jeg på det varmeste anbefale Skoaktiebolaget. God service, de trekker fra VAT (dette gjør Meermin også), og rask levering til Norge.
 
Har en konsensus på Church's? Har forstått at pris/kvalitet har blitt svekket over de siste årene etter at Prada kjøpte seg inn. Prøvde et par Hong Kong Black Capital, og ble veldig interessert. Hvordan er Church's vs Meermin?

Church's laget i Northampton holder vel fortsatt god kvalitet, muligens ikke fullt på høyde med det de laget for tyve år siden. De italienskproduserte er ikke like bra - har jeg hørt, uten å ha prøvd selv. Mitt eldste par Church's er sålet om to ganger, men er like flotte.
 
Er det noen som har erfaring med merket Herring shoes? Selges på nettsiden herringshoes.co.uk

Jeg har et par Chelsea boots, modell Coltham. Veldig fornøyd med disse, ser like bra ut etter 2 år med +- 2/3 dager bruk i uken. De små gummiinnleggene i sålen under løsnet, men tenkte å såle om hele skoen. Vil personlig betrakte Herring som en britisk ekvivalent til Meermin, men muligens noe dårligere i kontruksjon og welt.
 
Da har jeg bestilt Church's! Måtte ha litt bredere lest, så dermed ble det 10 dagers ventetid istedet for å ta dem under armen og gå… Arrgh, jeg vil jo ha dem nå!

 
Da har jeg bestilt Church's! Måtte ha litt bredere lest, så dermed ble det 10 dagers ventetid istedet for å ta dem under armen og gå… Arrgh, jeg vil jo ha dem nå!


Flotte sko det der! Akkurat lesten er det greit å få spot on så det var definitivt en klok avgjørelse! :)