Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Double-monks har vært "inn" i mange år nå, så ville kanskje sett på noe som er litt mer klassisk hvis jeg skulle ha noen nye sko (kvalitetssko).

Double-monks har alltid vært en klassiker.
Jeg har fortsatt mine John Lobb William kjøpt i 1990.
 
Redigert:
Double-monks har alltid vært en klassiker.
Jeg har fortsatt mine John Lobb William kjøpt i 1990.


Klassiker og "inn" er to forskjellige ting.
Forstår du hva jeg mener eller var du bare litt kverulant?:) Det er forskjell på DM fra John Lobb/A.S/EG osv, fremfor f.eks Magnanni i alle forskjellige skinntyper, eller når alle har noe fordi det er inn.

Ser du flest full brouges, eller DM?
Begge er vel klassiske, men den ene har vært mer populær enn den andre de siste årene...?

Kult å ha såpass gamle John Lobb!
 
Jeg ser fortsatt ingen kverulering fra min side i forrige innlegg men vil nok unngå å quote deg fra nå av.

Jeg forstod utmerket hva du skrev og var ikke uenig men forbeholder meg retten til å mene at selv om det har vært en hype rundt double monks den siste tiden er det fortsatt en klassiker.
 
@lobergen ikke meningen å virke krass/ufin. En stressende fredag, gikk litt fort her.
Bare gode hensikter fra min side, men fremstod ikke slik i siste innlegg.
 
Redigert av en moderator:
Måtte google hva faen double monk straps er for noe, og innser at jeg har ett par.

For å feire at dere ble venner igjen så skal jeg ta på meg mine på GTG i kveld.
 
Noen som har tasselloafers fra Meermin og som kan si noe om hvordan kvaliteten er? Tenker fortrinnsvis på denne. Vil jeg være bedre tjent med å gå for en semsket modell? Eventuelt om noen har erfaringer med Ron-lesten.
 
Church, Carmina, santoni, Edward Green, bontoni og RM Williams på höyer egertorget. :cool:


image_zps2b0b5219.jpg
 
Kom nettopp hjem fra Mallorca, og til tross for at jeg vet at det er Carmina sitt hjemmested, var det ikke tid eller penger til kjøp nå. Men det jeg lurer på er, når er det salg der? For jeg skal def. tilbake, høyst sannsynlig neste høst:)
 
Etter å ha lusket litt for lenge i denne tråden fikk jeg i går et par med Blüchers fra Meermin i posten. Så langt veldig fornøyd, både med skoene og handelen med Meermin.
 
Trunk show Gaziano & Girling

For interesserte så kommer Tony Gaziano fra Gaziano & Girling til Skomaker Dagestad i morgen og torsdag. Onsdag 10-18, torsdag 10-16.
1412104406105
 
Noen som har tasselloafers fra Meermin og som kan si noe om hvordan kvaliteten er? Tenker fortrinnsvis på denne. Vil jeg være bedre tjent med å gå for en semsket modell? Eventuelt om noen har erfaringer med Ron-lesten.
Jeg har samme skoen i semsket, og er veldig fornøyd. Fikk brukt de en del i sommer, men har ikke gått med de så mye etter det -- men inntrykket mitt er veldig godt hittil og de andre Meermin-skoene har tålt mye. Spesielt har mine DM vært gjennom en haug med sene kvelder på brostein og det som verre er, men etter en god runde med skopuss ser de ut som nye. Kjør på!
 
Skostørrelse for Meermin

Hvordan er Meermin-skoene i størrelsen? Jeg vurderer å bestille et par brune double monks fra deres "made to order", men jeg er litt usikker på størrelsen. Jeg bruker vanligvis 42,5-43 i sko, men jeg vil gjerne vite om det er noen som vet om Meermin er store/små i størrelsen?

Jeg er forresten en ny bruker på forumet, men har fulgt stil-seksjonen en stund, og det virker som det er mange her som har veldig god peiling, så hei :)
 
@stjerna, jeg ville sendt en mail til Meermin og forhørt meg. De pleier å være veldig flinke til å svare på mail.
 
Redigert av en moderator:
Jeg forsøkte å sende mail til Meermin via mailadressen som var oppgitt på siden, uten at jeg fikk noe svar på tre dager. Sendte da ny mail, men via nettsiden. Dette fungerte utrolig mye bedre, og tre-fire timer senere fikk jeg svar. Virker derfor som om den beste måten å kontakte dem på er via nettsiden.

Fikk for øvrig mail fra Meermin i dag med beskjed om at skoene mine var klare til å sendes. Spent på hvordan de passer, ettersom det er mitt første skopar fra Meermin.
 
Strl på Meermin

Har selv to sko fra Meermin,og de begge har passet meg fint i min "standard" strl. Ellers har de vel mål på de forskjellige skoene på hjemmesiden, så kunne du sammenlignet med eksisterende sko i god strl.