Er på ingen måte noe "sneakerhead", men plukker da opp litt. Mye er nevnt allerede, men slår et slag for:Jeg trenger litt hjelp her. Vet ikke hvordan kunnskapen er om "sneakers" her, da det ser ut til å gå i dressko og boots, men jeg prøver.
Er noe skadet etter min tid i Forsvaret, så når jeg gikk sivilt måtte jeg ha en "uniform". Det å skulle vurdere hva jeg skulle ha på meg hver dag ble rett og slett for meget etter 14 år i statens pyjamas. Så, jeg gikk for cargobukser i forskjellige farger og polo-skjorter i forskjellige farger. Dette fungerer fjell på kontoret/laben og er akkurat fint nok til at ingen rynker på nesen om jeg må stille i et kundemøte. Ute i felt bruker vi uansett vernesko.
Per nå har jeg et par valg når det kommer til sko: Generiske hvite sneakers av ukjent merke, svarte Hooka-sko (Litt kraftigere og veldig god demping) samt skoene på bildet.
Jeg lurer på om det er noen som har noen merker som kan anbefales? Lacoste-skoene på bildet er forholdsvis behagelige og ser bra ut, men jeg mistenker at jeg har betalt litt vel mye kun for den lille krokodillen.
Mål: Samme stil som skoene på bildet i diverse farger fra et kvalitetsmerke hvor man betaler for kvaliteten og ikke logoen. Noen som kan hjelpe? Er villig til å strekke meg opp til 2500,- for et par, men noe over det vil jeg ikke gi for denne type sko.
Adidas Samba - Finnes i flere farger, men den hvite med svarte striper er sleek nok til at den funker i byråkratsammenheng. Skal sies at Rishi Sunak muligens har ødelagt akkurat denne modellen, men Gazelle og Spezial fra samme merke har også en lav profil uten mye staffasje.
Nike Air Jordan 1 Low - Nok av farger å velge i her også, og det kommer vel nye modeller minst månedlig. Alternativt Dunk Low fra samme merke.
New Balance 574 - Litt retro, men i avmålte farger funker de fint.
Saucony Shadow - Litt sprekere farger, men why not?