Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Jeg har et heller dårlig forhold til gummistøvler, ikke sitter de på foten, har de ordentlige såler er de tunge og vil skli av, har de tynne såler vil de vrenge seg i skråland.

Jeg er derimot godt fornøyd med Viking Trophy neopren-støvler. De sitter godt på og har godt feste. De ser dessverre ikke ut som noe man går med til dress (med mindre den er fra Härkila), men det lever jeg greit med.

Heisann, jeg skal en tur til Gøteborg med familien i løpet av ferien. Har dere noen tips til skobutikker man kan stikke innom når man først er der?

Vurderer et par Chelsea boots til høst og overgang. Skal brukes til hverdags (ikke til dress).

Kikket på Loake 1880 McCauley. Noen som har testet denne modellen?

Er det noen som har erfaring med Skomaker Dagestads egne sko og støvler?
Både når det gjelder passform og kvalitet.

Synes flere av modellene ser fine ut, og de er ikke sånn helt borti natta dyre heller...

Jeg trenger ikke nye sko, men må få sålet om et par oxfords fra Edward Green, noen som har noen å anbefale enten i Stavanger/Sandnes området eller Oslo? Dagestad tar visstnok ikke inn sko som ikke er kjøpt hos dem.

Jeg trenger ikke nye sko, men må få sålet om et par oxfords fra Edward Green, noen som har noen å anbefale enten i Stavanger/Sandnes området eller Oslo? Dagestad tar visstnok ikke inn sko som ikke er kjøpt hos dem.
Send til EG og få de reparert på fabrikk. Et par loakes hadde jeg gjerne tatt til en skomaker, men et par EG er vel verdt kostnaden av full refurbishment

Send til EG og få de reparert på fabrikk. Et par loakes hadde jeg gjerne tatt til en skomaker, men et par EG er vel verdt kostnaden av full refurbishment
Og bare for å legge til det, jeg tror heller ikke Dagestad har sålet om et par sko selv på veldig lenge. Da jeg var der sendte vi alltid til produsenten for omsåling. Alle større reparasjoner blir gjort hos produsenten, og heller enkle oppgaver som hælflikk, sparesåler, diverse sømarbeid og evt rep av kappefor (skal ikke si at det nødvendigvis er lett) ble gjort i butikk.

Det blir best på fabrikk.

Takk for tipset @lobergen

Trenger nye vårsko.
Vil jo ha noe som passer til alt,som er gode å gå i.
Noen som har prøvd disse?

Trenger nye vårsko.

Sikkert gode å gå i, men de der passer vel strengt tatt kun til joggebukse. :confused:

Synes de koster alt for mye i forhold til hva du får. Utelukkende basert på design og ikke at jeg har prøvd de.

On cloud så får du samme såle ish til en lavere pris.

Trenger nye vårsko.

Jeg har flere par Cole Haan som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har kjøpt samtlige på salg, og da fått de til en fin pris (50 %). Men de jeg har er enklere og mer konservative i designet enn disse. Jeg synes kanskje disse har en litt vel stiv pris sammenlignet med hva du får.

• Liker
Reaksjoner: Raniets