Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Jeg hadde mine Grenson Fred brogue boots inne hos Rezapur etter at de ble skamfert av den ene hunden.
Fikk ordnet ny tunge på en av dem, byttet støvelhemper på begge, nye lisser, litt flikking på noen skraper på tåkappen. Fenomenalt godt fornøyd med arbeidet, og det ble likevel billigere enn å kjøpe nytt.
Kanhende det er litt ventetid, men det kan det jo fort bli hos dyktige folk.

Hei. Har Drakes desert boots med crepe-såle. Sålen er utslitt. Har noen noe erfaring med resoling av crepe-såle? Hvor får jeg i så fall gjort det? Vet ikke helt om det er verdt det, riktignok..?

Er på jakt etter sorte Chelsea boots med gummisåle, og sliter med å finne det jeg er ute etter. Trenger derfor hjelp fra fellow peacocks :)

Ønsker sko som er mer dressy enn grovsko/vintersko - dvs at de ikke er avrundede i tåboksen men spissere OG tuppen må ha en "knekk" ala Magnanni monstraps;
1696943100291.png

Jeg har brune R.M WIlliams og vet de selvsagt finnes som sorte, men de oppleves som litt for grove/røffe til mitt formål her.

Har kikket på Carmina Inca. Noen innspill / erfaringer med dem?

Noen andre forslag? Prisklasse 0-5k

• Liker
Reaksjoner: DrDoppler
Traktor såle på de der trenger noe smooth som kan fungere som en mer pensko.

• Liker
Reaksjoner: KAB
De var fine med et stort unntak av "cuban heel". Er fort gjort å føle seg som John Travolta på dansegulvet med slikt :rolleyes:

Er på jakt etter sorte Chelsea boots med gummisåle, og sliter med å finne det jeg er ute etter. Trenger derfor hjelp fra fellow peacocks :)

Ønsker sko som er mer dressy enn grovsko/vintersko - dvs at de ikke er avrundede i tåboksen men spissere OG tuppen må ha en "knekk" ala Magnanni monstraps;
Vis vedlegg 347991
Jeg har brune R.M WIlliams og vet de selvsagt finnes som sorte, men de oppleves som litt for grove/røffe til mitt formål her.

Noen andre forslag? Prisklasse 0-5k

Hva med Carlos Santos?
Disse kan bestilles i mange forskjellige farger.
Få en skomaker til å legge på en tynn gummisåle.

Photo_2019-12-31_12_44_51_413x@3x.progressive.jpg

• Liker
Reaksjoner: iMars og KAB
Hva med Carlos Santos?
Disse kan bestilles i mange forskjellige farger.
Få en skomaker til å legge på en tynn gummisåle.

Photo_2019-12-31_12_44_51_413x@3x.progressive.jpg
TAKK for forslag :) Her snakker vi spot on hva jeg er ut etter. Blir litt google bonanza på dette merket i kveld!

Har du kjøpt direkte fra deres nettside? Hvordan er størrelsene / lesten? Bred/smal?
Kjøpte fra pediwear den gangen de eksisterte. Har en klassisk sneaker som passer perfekt, det samme gjør en uber-dressy whole cut, og lesten er normal.

Det tredje paret er et par smørmyke monks, her opplever jeg størrelsen et halvt nummer for stor, men de bruker jeg bare om sommeren og da fyller føttene godt ned i skoene. Må likevel ha spennen på innerste hakk.

Tror jeg har funnet svaret på min leting etter Chelsea boots som ikke ser ut som de fra Skoringen og Eurosko!

1697057947242.png

Nærmeste jeg kommer er Carminas Jodhpur Boot med Forest-lest. Tror ikke de hadde Rain- eller Simpson-lest på den da jeg kjøpte dem for 10 år siden, men jeg foretrekker uansett den runde og mindre formelle tåprofilen.

Fantastiske støvler og mye mer formelle enn R.M. Williams'ene mine. Faktisk så formelle at jeg sliter litt med å bruke dem til jeans og cordfløyel slik de var tiltenkt.

Dundas? Det er William Lennon som lager støvlene deres, og de koster ca 1/3 av Crockett and Jones i England. Her koster de nesten det samme...

• Liker
Reaksjoner: KAB