Sinn Spezialuhren

Sinn 809

IMG_4739.jpg
IMG_4776.jpg
IMG_4781.jpg

Kult at enkelte markører går over viserne. Det er slik det er på min gamle Tissot også.
På Tissot sitter disse visstnok i glasset og er @#%&§ vanskelig å få tak i, dersom glasset må byttes.
Den visuelle effekten til dette er derimot meget stilig!

Men; Vær forsiktig med glasset...

8

• Liker
Reaksjoner: westmouth
@Grendel , er klar over det, men tror ikke det er stor fare for det ved normal bruk. Dessuten, så er det saphir på denne, ikke plexi. Du må gjerne vise din Tissot her. Det er ikke mange klokker som har markører på glasset så vi tåler å se flere. :)
Som du sier, den visuelle effekten er utrolig stilig, særlig i sola. :cool:

Vedlegg

• C8237A4B-06B0-415D-88BA-50AE3D560A13.jpeg
    C8237A4B-06B0-415D-88BA-50AE3D560A13.jpeg
    233,9 KB · Visninger: 0
Min Tissot har også ripefritt glass.
Dette hjelper derimot dårlig mot bæring av takpapp....
PRS518 - 17mai.jpg

Klokken brukes ikke til slike aktiviteter nå lenger.
Lumen datt av under en snehuletur...

8

• Liker
Reaksjoner: Trifide og Agassiz
Ta en titt her: :)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Stilig!
Der ser sitter markørene på ringen. Hmmm... Jeg har blitt feilinformert der! Fint å kunne lære noe nytt av og til. (Det hender jo at også jeg.... Du vet...)

Jeg var klar over at urverket trykkes ut. Det hadde skapt en del utfordringer for urmakeren da jeg hadde den på service. Han hadde slitt med å få tak i pakning til baklokket, men fikk brukt den gamle. Noen utfordringer med litt gamle (odde?) merker.
Det var forresten ikke urmakeren som snakket om at markørene satt på glasset. Det var en annen klokkekyndig kollega. (Så da har også han tatt feil...) Uansett så går viserne under og det er jo det kule.

8

• Liker
Reaksjoner: Trifide
Stilig!
Der ser sitter markørene på ringen. Hmmm... Jeg har blitt feilinformert der! Fint å kunne lære noe nytt av og til. (Det hender jo at også jeg.... Du vet...)

Jeg var klar over at urverket trykkes ut. Det hadde skapt en del utfordringer for urmakeren da jeg hadde den på service. Han hadde slitt med å få tak i pakning til baklokket, men fikk brukt den gamle. Noen utfordringer med litt gamle (odde?) merker.
Det var forresten ikke urmakeren som snakket om at markørene satt på glasset. Det var en annen klokkekyndig kollega. (Så da har også han tatt feil...) Uansett så går viserne under og det er jo det kule.

8

Ja, man lærer så lenge man lever. Uansett, den kule effekten er der. Kos deg med klokka.

• Liker
Reaksjoner: Grendel