Sinn Spezialuhren

Back! Tikker og går som et skudd nå (y)

0858540F-9C48-48E1-B648-89EF122D68EC.jpeg
 
Hei dere! Frister veldig med en Sinn diver nå…Fnnes det urmakere i Norge med er godt utvalg eller må man bestille direkte fra produsenten? Ser det er endel ventetid der…
 
Hei dere! Frister veldig med en Sinn diver nå…Fnnes det urmakere i Norge med er godt utvalg eller må man bestille direkte fra produsenten? Ser det er endel ventetid der…
Oslo ur service har noe. Send en melding da ikke alt er i nettbutikken.
 
  • Liker
Reaksjoner: JET
Noen her inne som er lei sinn EZM 13? Eventuelt 856 B-Uhr eller lignende 856. Har en Sinn U1 som jeg har en SDR bezel på og original h-link lenke. Meget fornøyd men snoper etter klokke å ha på hånda når/hvis jeg skal sende U1en inn på service i Deutschland.

Forelsket meg i EZM litt etter 13.1 kom ut men ser EZM 3 og er ikke så langt unna men bør jo være med priser som stemmer med marked.

Leker med litt andre klokker som reserve klokke eller dress klokke men holdes tilbake av at jeg foretrekker kronen på venstre eller klokken 4, så begrenser jo utvalget. Men er vel sånn når man liker å bære klokken litt løst og da kjører man jo krona i hånda når man beveger håndleddet for mye dessverre.

IMG_4785.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Ny (og min aller første) Sinn 856 UTC klar for sommeren.
Kjøpt med hyggelige 30% rabatt hos Urmaker Jacobsen på Lillestrøm, de stenger dessverre for godt nå på torsdag (30.07.22). De har enda ett par-tre Sinn klokker igjen, inklusive en U1 limited edition (camo dial) som ble i overkant stor for meg, dessverre.
IMG_1038.jpg
 
Redigert:
Ny (og min aller første) Sinn 856 UTC klar for sommeren.
Kjøpt med hyggelige 30% rabatt hos Urmaker Jacobsen på Lillestrøm, de stenger dessverre for godt nå på torsdag (30.07.21). De har enda ett par-tre Sinn klokker igjen, inklusive en U1 limited edition (camo dial) som ble i overkant stor for meg, dessverre.
Vis vedlegg 295101
Gratulerer!

Virkelig synd at Urmaker Jacobsen skal stenge, men jeg har forstått det slik at de har slitt en stund. Vet du hvor Jørgen skal begynne?
 
  • Liker
Reaksjoner: Erlingni
Ny (og min aller første) Sinn 856 UTC klar for sommeren.
Kjøpt med hyggelige 30% rabatt hos Urmaker Jacobsen på Lillestrøm, de stenger dessverre for godt nå på torsdag (30.07.22). De har enda ett par-tre Sinn klokker igjen, inklusive en U1 limited edition (camo dial) som ble i overkant stor for meg, dessverre.
Vis vedlegg 295101
Ikke noe EZM de har regner jeg med?
 
Jeg har vurdert en 356 chrono. Kompakt og sjarmerende chunky.

Da jeg begynte å researche merket ble jeg overrasket av at Sinn ble grunnlagt så nylig som på 60-tallet av en tysk pilot (Helmut Sinn) som tjenestegjorde for nazi-Tyskland under 2.verdenskrig. Dette fikk meg til å miste godfølelsen rundt merket.

Jeg er fullt klar over at det er hundrevis av kjente merkenavn med en frynsete fortid ift nazisme, men dette oppleves som en for tett tilknytning for min smak. Merket har siden oppstart blitt solgt videre men har fremdeles grunnleggerens etternavn.

Hva tenker dere rundt historikken til merket?
Overtenker jeg her?
 
  • Liker
Reaksjoner: Durian
Jeg har vurdert en 356 chrono. Kompakt og sjarmerende chunky.

Da jeg begynte å researche merket ble jeg overrasket av at Sinn ble grunnlagt så nylig som på 60-tallet av en tysk pilot (Helmut Sinn) som tjenestegjorde for nazi-Tyskland under 2.verdenskrig. Dette fikk meg til å miste godfølelsen rundt merket.

Jeg er fullt klar over at det er hundrevis av kjente merkenavn med en frynsete fortid ift nazisme, men dette oppleves som en for tett tilknytning for min smak. Merket har siden oppstart blitt solgt videre men har fremdeles grunnleggerens etternavn.

Hva tenker dere rundt historikken til merket?
Overtenker jeg her?

Overtenker. Hvem var det som ikke tjenestegjorde i ww2? Sikkert mange merker man bør holde seg unna dersom det er et problem. sikkert værre nazister enn ham, om han i det hele tatt var nazist.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlendBA og mr_frodo
Jeg har vurdert en 356 chrono. Kompakt og sjarmerende chunky.

Da jeg begynte å researche merket ble jeg overrasket av at Sinn ble grunnlagt så nylig som på 60-tallet av en tysk pilot (Helmut Sinn) som tjenestegjorde for nazi-Tyskland under 2.verdenskrig. Dette fikk meg til å miste godfølelsen rundt merket.

Jeg er fullt klar over at det er hundrevis av kjente merkenavn med en frynsete fortid ift nazisme, men dette oppleves som en for tett tilknytning for min smak. Merket har siden oppstart blitt solgt videre men har fremdeles grunnleggerens etternavn.

Hva tenker dere rundt historikken til merket?
Overtenker jeg her?

Vinnerlaget besto heller ikke av utelukkende 'good guys'.
Jeg har ingen betenkeligheter. Jeg har til og med hatt BMW, og kjører nå både Lexus/Toyota , Yamaha. Jeg har arbeidet i Siemens og vært på Oktoberfestival i Berlin og Munich.

Den slags problemer (hat) har jeg vokst fra.

8- )
 
03tyPEq.jpg


Jeg tenker at Helmut Sinn hentet mye av designet på Sinn-klokker fra IWC-klokkene han fikk utlevert for å fly med på Østfronten. Det er nok derfor de er litt like.

Nåværende eier er tidligere IWC ingeniør, det hjalp nok ikke :) Hvilke ref. synes du ligner?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Nilsi_tl
Noen som har gode/dårligere erfaringer med å bestille fra SINN sin nettbutikk? Tenker spesielt på om de oppgitte leveringstidene er reelle, og om man betaler alt up-front eller om det er depositum? Det er nye EZM 13.1 som frister
For forhånd takk for svar
 
Noen som har gode/dårligere erfaringer med å bestille fra SINN sin nettbutikk? Tenker spesielt på om de oppgitte leveringstidene er reelle, og om man betaler alt up-front eller om det er depositum? Det er nye EZM 13.1 som frister
For forhånd takk for svar
Bestilte en 856 S UTC fra nettbutikken til Sinn i 2020. Betalte hele summen minus tysk mva. Alt gikk på skinner helt til klokken kom til Gardermoen. Da var det UPS sin avd. her på berget som overtok. Ingenting skjedde. Jeg måtte purre på betalingslink for å gjøre opp mva. Dette tok ca. 1 uke og ørten telefoner til diverse kundebehandlere som ikke visste hva som skulle gjøres eller som sa at betalingslink ville komme i løpet av dagen. Når mva endelig var gjort opp tok det bare en dag før den ble levert på døren :)
 
  • Liker
Reaksjoner: JET
Noen som har gode/dårligere erfaringer med å bestille fra SINN sin nettbutikk? Tenker spesielt på om de oppgitte leveringstidene er reelle, og om man betaler alt up-front eller om det er depositum? Det er nye EZM 13.1 som frister
For forhånd takk for svar
Bestilte en 356 fra nettbutikken og hadde den på døra 8 dager etterpå. Betalte ved bestilling (fratrukket tysk mva) og fikk sms fra ups da den kom til landet. Gikk helt sømløst.
 
Hei! Jeg prøver meg på Sinn tråden her før jeg tester ut på salg; er det noen som er interessert i en Sinn U50 så er det bare å sende meg PM. Komplett norskkjøpt på lenke- mulig det er noe tid igjen av garanti, har i tillegg kjøpt silikon på deployment fra Sinn direkte. Meget behagelig og lavtbyggende super toolwatch som selges pga et annet prosjekt- som ikke er klokkerelatert (for en gangs skyld).
26490591-61B8-4C5F-88EC-26B297D6047C.jpeg

291839F8-3979-4E82-ADBE-AAFC6FCAD655.jpeg
6F22FA15-3BE6-4C23-8096-EB2A4E2E7F40.jpeg