Sinn Spezialuhren

MR: kanskje dumt spørsmål men burde ikke brukt lær være komfortabelt? Eller trår tiden inn her og det stivner opp

MR: kanskje dumt spørsmål men burde ikke brukt lær være komfortabelt? Eller trår tiden inn her og det stivner opp

Læret kommer fra magasintasker som ikke blir utsatt for mye "bruk" dvs de har sikkert ligget i x antall år på lager. Remmen er oljet på nytt så vi får se om den blir mykere etterhvert:)

En litt spesiell Sinn....

Mazda-Design-Chronograph-by-Sinn-3-lg.jpg

• Liker
Reaksjoner: Trifide
Sinn 856 UTC med DIY custom rem.

Nytt rem ekspriment... Denne gangen har jeg laget en custom nato av hakestroppen
til en gammel jagerpilot hjelm. Slik ble resultatet.

DSCN1019.jpg

DSCN1013.jpg

DSCN1025.jpg

DSCN1035.jpg

DSCN1041.jpg

Selv etter og ha bli kokevasket på 90 grader har remmen beholdt en flott patina;)

• Liker
Nytt rem ekspriment... Denne gangen har jeg laget en custom nato av hakestroppen
til en gammel jagerpilot hjelm. Slik ble resultatet.

DSCN1019.jpg

DSCN1013.jpg

DSCN1025.jpg

DSCN1035.jpg

DSCN1041.jpg

Selv etter og ha bli kokevasket på 90 grader har remmen beholdt en flott patina;)

Veldig bra resultat må jeg si. Min (eneste) innvending mot mye av Natospekteret er at remmene er tynne. Din customrem så kraftig ut. Og ja fargen var utsøkt. Fin kombo til et nydelig ur fra Sinn. Si fra om du lager flrere remmer:p

Etter noen dager med U1 på armen er jeg frelst... :)

En betenkelighet er glassets evne til å suge til seg fett og fingermerker. Se eksempel under!
Er dette pga ar coatingen?

20120820_074553.jpg

• Liker
Nei. Det er fordi du tar på glasset. :p

Litt mer seriøst - ar-coatingen gjør at fingermerker lett setter merker, men når jeg bruker U1 pleier jeg å tørke den med t-skjorten innimellom.

Peker til klokkevasketråden og JoLu som skal ha sagt noe i stil med at han spytter på skiven og drar helsetrøya over den :)

Jeg har kun coating på innsiden av glasset. Det anbefaler jeg. Det blir litt mer refleksjoner, men det er minimalt. Slipper finger prints, skraper og tørket vannmerker som sitter godt.