Sinn Spezialuhren

Sier det igjen, denne er utrolig flott. Tror det er i ferd med å feste seg en tanke i meg om at dette er den ultimate toolwatch. Hmm 44mm sa du:cool: .

Hehe.. Ja den er perfekt :)

Ta det fra meg, chronodiver. Jeg har hatt (i kronologisk rekkefølge):

U1
U2S
UX GSG9 SDR
EZM-3
U1 SDR

Jeg falt tilbake på UX (standard versjonen denne gang) som den ultimate Sinn diver :)
 
Ja du må legge den ut på WTT:cool:

WTT? Er det Want To Trade?

Nei, denne skal ingen plass. Bestill via Sinn, og få den Tegimentert i samme slengen. Gjerne velg bort ar-coating på yttersiden for å unngå vannmerker og fremtidige skraper i coatingen ;)
 
Sier det igjen, denne er utrolig flott. Tror det er i ferd med å feste seg en tanke i meg om at dette er den ultimate toolwatch. Hmm 44mm sa du:cool: .

Det er 44 "små" mm. Jeg har tynne pikespeiderhåndledd, men klokken sitter likevel veldig bra på armen min. Avstanden fra lug til lug er liten for å være en 44mm. Jeg har prøvd og sett 42mm klokker som er større på armen enn Sinns 44mm kasse.
 
WTT? Er det Want To Trade?

Nei, denne skal ingen plass. Bestill via Sinn, og få den Tegimentert i samme slengen. Gjerne velg bort ar-coating på yttersiden for å unngå vannmerker og fremtidige skraper i coatingen ;)

Hmm og hva var ferdig pakka pris på disse hjem i postkassen?
 
Min kom på ca 13k ferdig momset.

Det er jo ikke noe å si på. Ser litt på priser på en link som ble lagt ut her tidligere. Mye ur for pengene, det er Sinn det. Og jeg som Droppa Aquatimer på målstreken og tømte klokkekontoen i billånet. Kanskje Sinn kan bli en mellomløsning. Mye flott. UX er jo som du skrev i reviewen så spekket med alt mulig at selv quartzen kan forsvares. En sann toolwatch
 
Ok sjekket ut denne "bouncingen" på sekundviser hos UX. Fascinerende ja men tenker litt på det med all motstanden viseren får i oljen(Sinn har nok tenkt på det og løst det). Vil det kunne slite på drivmekanismen/sette viseren ut av posisjon over tid mon tro?

Fascinerende ur.
 
Hehe.. Ja den er perfekt :)

Ta det fra meg, chronodiver. Jeg har hatt (i kronologisk rekkefølge):

U1
U2S
UX GSG9 SDR
EZM-3
U1 SDR

Jeg falt tilbake på UX (standard versjonen denne gang) som den ultimate Sinn diver :)

Hva syntes du om EZM3? Har tittet litt på den.
 
Sponon kommer sikkert med et svar senere, men jeg kan gjerne si litt om mine meninger om EZM3.

Jeg syntes det var en fantastisk hverdagsklokke. Den er passe stor med sine 40mm slik at den aldri "blir i veien" slik U1en min tidvis kan bli. Den tåler "alt" og passer både på rem, nato, gummi, lenke osv. Fordi den har et top grade ETA 2824, så kan den reguleres til å bli veldig nøyaktig. Jeg har nå solgt min fordi jeg trengte penger raskt for et annet kjøp, men det var med tungt hjerte den ble solgt. En dag kommer jeg til å skaffe meg en EZM3 igjen - enten at jeg kjøper tilbake den jeg solgte, eller at jeg kjøper meg en ny.
 
Jeg hadde også en EZM3 en stakket stund. Jeg likte den først veldig godt, men fascinasjonen ga seg litt. Den har en fin størrelse, ser tøff ut og har alminnelig god kvalitetsfølelse. Datoen er imidlertid ubrukelig. Lumen under par. Krona på feil side er et lite irritasjonsmoment, og den matte overflaten (tegimented?) ble litt kjedelig etterhvert. I tillegg blir den matte overflaten ikke spedielt pen når den blir slitt og får småmerker.

P5lPZ.jpg


ECnTjh.jpg


Jeg solgte min, og vet egentlig ikke om jeg angrer så veldig ennå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Sponon kommer sikkert med et svar senere, men jeg kan gjerne si litt om mine meninger om EZM3.

Jeg syntes det var en fantastisk hverdagsklokke. Den er passe stor med sine 40mm slik at den aldri "blir i veien" slik U1en min tidvis kan bli. Den tåler "alt" og passer både på rem, nato, gummi, lenke osv. Fordi den har et top grade ETA 2824, så kan den reguleres til å bli veldig nøyaktig. Jeg har nå solgt min fordi jeg trengte penger raskt for et annet kjøp, men det var med tungt hjerte den ble solgt. En dag kommer jeg til å skaffe meg en EZM3 igjen - enten at jeg kjøper tilbake den jeg solgte, eller at jeg kjøper meg en ny.

Jeg hadde også en EZM3 en stakket stund. Jeg likte den først veldig godt, men fascinasjonen ga seg litt. Den har en fin størrelse, ser tøff ut og har alminnelig god kvalitetsfølelse. Datoen er imidlertid ubrukelig. Lumen under par. Krona på feil side er et lite irritasjonsmoment, og den matte overflaten (tegimented?) ble litt kjedelig etterhvert. I tillegg blir den matte overflaten ikke spedielt pen når den blir slitt og får småmerker.

P5lPZ.jpg


ECnTjh.jpg


Jeg solgte min, og vet egentlig ikke om jeg angrer så veldig ennå.

Takk for tilbakemelding. Jeg tenkte på dette som en ferie/badeklokke hovedsakelig. Hva syntes dere om lenken?
 
Takk for tilbakemelding. Jeg tenkte på dette som en ferie/badeklokke hovedsakelig. Hva syntes dere om lenken?

Jeg glemte kanskje å si noe om det. Den er ikke spesiell noen vei egentlig, den er helt OK. Et eller annet med lenkefestene mot klokken var ikke så heldig, rent estetisk. Jeg brukte klokken litt på en gummirem fra Isofrane, og det kledde klokken helt utmerket.

Det er kanskje claspen på lenken som i høyest grad blir ikke spesielt pen når den blir slitt og får småmerker.
 
Først og fremst så er ikke EZM-3 laget av samme materialet som u-serien. Den har med andre ord vanlig stål (316L) med sandblåst overflate. Dette gjør også at den ikke er egnet til å bli herdet (Tegimented).

Uret har en kul historie, og er vel verdt pengene. EZM-3 har Sinn's anti-fuktighets teknologi med argongass inni kassen, og en fuktighetsindikator på siden av kassen/lugsen.
 
Datoen er imidlertid ubrukelig. Lumen under par. Krona på feil side er et lite irritasjonsmoment, og den matte overflaten (tegimented?) ble litt kjedelig etterhvert.

Jeg må si meg enig at datoen er ubrukelig og at lumen er under par. Krone på "feil" side og matt overflate er imidlertid for meg noe positivt, og en del av fascinasjonen for klokken.
 
Jeg glemte kanskje å si noe om det. Den er ikke spesiell noen vei egentlig, den er helt OK. Et eller annet med lenkefestene mot klokken var ikke så heldig, rent estetisk. Jeg brukte klokken litt på en gummirem fra Isofrane, og det kledde klokken helt utmerket.

Det er kanskje claspen på lenken som i høyest grad blir ikke spesielt pen når den blir slitt og får småmerker.

Jeg må si meg enig at datoen er ubrukelig og at lumen er under par. Krone på "feil" side og matt overflate er imidlertid for meg noe positivt, og en del av fascinasjonen for klokken.

Matt overflate og feil kroneposisjon gjør ikke meg noe heller, tror jeg ihvertfall.
Det dere sier er at EZM3 er en helt ok klokke ift pris, antar jeg. For min del, som skal ha en litt tøff dykker som også tåler litt beating i vanlig hverdag høres jo dette greit ut. Skal skyte inn igjen senere med egne tanker om jeg får tak i en etterhvert! Takk for alt.
 
Jeg må si meg enig at datoen er ubrukelig og at lumen er under par. Krone på "feil" side og matt overflate er imidlertid for meg noe positivt, og en del av fascinasjonen for klokken.

Det jeg mente å si med dette, som ikke kom ut slik det skulle, var at dette uret har et standard ETA-verk, som bare er satt i "feil vei". Det medfører at opptrekk og betjening av kronen for stilling av klokke/dato går feil vei i forhold til hva man er vant med fra ur med kronen på høyre side, pluss at jeg må bruke venstrehånden som jeg ikke har noen finmotorikk i.... Jeg vet ikke om det ga noe mer mening nå, og jeg vil gjerne presisere at akkurat dette ikke er i noe kjempeproblem, og i seg selv ikke er noen dealbreaker.