Sinn Spezialuhren

Flotte klokker! Hvordan gjør man det med service? Sender man uret direkte til Sinn igjen?

Jeg har ikke kommet dit enda, men tror jeg ville kontaktet en flink vanlig urmaker. Feks @Arcticboy eller tilsvarende...

8

Siden det stort sett er standardverker, kan de fleste urmakere fikse/ta service på selve urverkene. Mange av Sinn-klokkene har jo imidlertid en del spesialteknologi, så de bør vel enten sendes til Sinn i Frankfurt eller evt. Jacobsen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rokollen og Grendel
Min har standard urverk. Da bør du sjekke ut hva som er i din, og eventuelt høre med en dyktig urmaker.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Rokollen
IMG_1104.JPG
 
Denne tråden har visst gått meg hus forbi. Har dog vært innom 3 Sinn det siste trekvart året. Meget fornøyd med alle 3, og ideelt sett skulle jeg gjerne hatt både 103 og EZM3 i boksen nå. Dessverre strekker ikke studentøkonomien så langt, dermed er det kun 103 fra Sinn i samlingen per nå. :)

Sinn 104:

EWJVmzB.jpg


1WdQ6Xg.jpg


Sinn EZM3:

nzo7qOd.jpg


zg2DDwP.jpg


Sinn 103 St A:

aMU6SoJ.jpg


bwKx7sT.jpg
 
http://www.sinn.de/en/Sales_Partners_Worldwide.htm ser jeg det er to forhandlere av Sinn i Norge:
Oslo Ur-Service og Urmaker Jacobsen.

Vet noen om de har Sinn på lager eller er alt bestillingsvare?
Jeg har aldri prøvd en Sinn på armen og lurer på om det kan være en sommerbeater...

Tror begge forhandlere har noe på lager, uten å ha tittet der selv. Bare å ringe dem og spørre i guess?
 
  • Liker
Reaksjoner: Trulle75
I april meldte kjøpelysten seg. Preferansene og budsjettet har endret seg i alle retninger de siste månedene, men nå har jeg bestemt meg. Det skal kjøpes, og det skal være en Sinn.

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke helt å velge mellom en variant av 556 eller 104.

104.png
556.png


Fordelene/ulempene med 556 slik jeg ser det:

- Fin størrelse med 38,5 mm, men kan den bli for liten i forhold til Black bay som jeg bruker 95 % av tiden.
- Veldig tool watch , men kan også dresses opp med en fin reim og vil da passe til det meste av anledninger.
- Kler det meste av reimer.
- Fint med noe annet enn en dykker.
- Moro med innsyn til verket, men det er kanskje litt tullete på en slik "enkel" klokke.

Fordelene/ulempene med 104 slik jeg ser det:

- Størrelsen er vel forholdsvis lik som Black bay. Dette kan kanskje @OBHaugland bekrefte eller avkrefte?
- Denne kler også det meste av anledninger og reimer.
- Gøy med dag og dato.
- Her synes jeg innsyn til verket gjør seg.
- Blir den for lik Black bay?

Dette er de punktene jeg kommer på i farten. Mange av de er verdiløse, og burde vel egentlig ikke ha noe å si. Akkurat nå fristet 104 mest, men det endrer seg nok i morgen. Jeg tror jeg er usikker på om 556 blir for kjedelig, og om 104 blir for flott.


Budsjettet er i det nedre prissjiktet av hva disse har gått for her på TS den siste tiden så prosjektet er absolutt gjennomførbart.

Er det noen her som har hatt begge variantene, eller en av de som kanskje kan peke meg i riktig retning?

(Tar selvkritikk på at dette er en slik post hvor man helst bare vil svare "ta deg en tur til butikken" osv, men jeg gir det en sjanse)
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
http://www.sinn.de/en/Sales_Partners_Worldwide.htm ser jeg det er to forhandlere av Sinn i Norge:
Oslo Ur-Service og Urmaker Jacobsen.

Vet noen om de har Sinn på lager eller er alt bestillingsvare?
Jeg har aldri prøvd en Sinn på armen og lurer på om det kan være en sommerbeater...

Jacobsen på Lillestrøm har inne et fint utvalg, var innom for noen uker siden. Trivelig å gå der.
 
I april meldte kjøpelysten seg. Preferansene og budsjettet har endret seg i alle retninger de siste månedene, men nå har jeg bestemt meg. Det skal kjøpes, og det skal være en Sinn.

Er det noen her som har hatt begge variantene, eller en av de som kanskje kan peke meg i riktig retning?

(Tar selvkritikk på at dette er en slik post hvor man helst bare vil svare "ta deg en tur til butikken" osv, men jeg gir det en sjanse)
Faktisk en tråd om det på WUS.

Ikke hatt noen av dem, men hadde antimagnetiske 656. Ser helt lik ut 556A, bare med baklokk i stål. Veldig bra klokke, og fet lenke. 20mm mellom lugs gjorde at den hyppig fikk nye reimer og. Ble brukt til fisking, fjell, forelesning og en dåp.

Størrelsen er helt prima siden den også kan brukes til dress, men hadde jeg hatt et knepp større håndledd ville jeg gått for 104. Den ser bare mer.. Sinn ut.

Ellers er det åpent hos Oslo urservice seks dager i uken. ;) (Mulig sommerstengt)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh
I april meldte kjøpelysten seg. Preferansene og budsjettet har endret seg i alle retninger de siste månedene, men nå har jeg bestemt meg. Det skal kjøpes, og det skal være en Sinn.

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke helt å velge mellom en variant av 556 eller 104.

Vis vedlegg 50201 Vis vedlegg 50202

Fordelene/ulempene med 556 slik jeg ser det:

- Fin størrelse med 38,5 mm, men kan den bli for liten i forhold til Black bay som jeg bruker 95 % av tiden.
- Veldig tool watch , men kan også dresses opp med en fin reim og vil da passe til det meste av anledninger.
- Kler det meste av reimer.
- Fint med noe annet enn en dykker.
- Moro med innsyn til verket, men det er kanskje litt tullete på en slik "enkel" klokke.

Fordelene/ulempene med 104 slik jeg ser det:

- Størrelsen er vel forholdsvis lik som Black bay. Dette kan kanskje @OBHaugland bekrefte eller avkrefte?
- Denne kler også det meste av anledninger og reimer.
- Gøy med dag og dato.
- Her synes jeg innsyn til verket gjør seg.
- Blir den for lik Black bay?

Dette er de punktene jeg kommer på i farten. Mange av de er verdiløse, og burde vel egentlig ikke ha noe å si. Akkurat nå fristet 104 mest, men det endrer seg nok i morgen. Jeg tror jeg er usikker på om 556 blir for kjedelig, og om 104 blir for flott.


Budsjettet er i det nedre prissjiktet av hva disse har gått for her på TS den siste tiden så prosjektet er absolutt gjennomførbart.

Er det noen her som har hatt begge variantene, eller en av de som kanskje kan peke meg i riktig retning?

(Tar selvkritikk på at dette er en slik post hvor man helst bare vil svare "ta deg en tur til butikken" osv, men jeg gir det en sjanse)


Gode argumenter du har....
Blant annet vil du nok sette pris på at den nye klokken blir litt annerledes enn BB. Dersom den nye blir for lik så vil den ene lett slå ut den andre.

38mm blir nok lett for lite. Jeg ville gått for å finne en som likner, men er litt større.

Innsyn liker jeg godt!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Audjoh
I april meldte kjøpelysten seg. Preferansene og budsjettet har endret seg i alle retninger de siste månedene, men nå har jeg bestemt meg. Det skal kjøpes, og det skal være en Sinn.

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke helt å velge mellom en variant av 556 eller 104.

Vis vedlegg 50201 Vis vedlegg 50202

Fordelene/ulempene med 556 slik jeg ser det:

- Fin størrelse med 38,5 mm, men kan den bli for liten i forhold til Black bay som jeg bruker 95 % av tiden.
- Veldig tool watch , men kan også dresses opp med en fin reim og vil da passe til det meste av anledninger.
- Kler det meste av reimer.
- Fint med noe annet enn en dykker.
- Moro med innsyn til verket, men det er kanskje litt tullete på en slik "enkel" klokke.

Fordelene/ulempene med 104 slik jeg ser det:

- Størrelsen er vel forholdsvis lik som Black bay. Dette kan kanskje @OBHaugland bekrefte eller avkrefte?
- Denne kler også det meste av anledninger og reimer.
- Gøy med dag og dato.
- Her synes jeg innsyn til verket gjør seg.
- Blir den for lik Black bay?

Dette er de punktene jeg kommer på i farten. Mange av de er verdiløse, og burde vel egentlig ikke ha noe å si. Akkurat nå fristet 104 mest, men det endrer seg nok i morgen. Jeg tror jeg er usikker på om 556 blir for kjedelig, og om 104 blir for flott.


Budsjettet er i det nedre prissjiktet av hva disse har gått for her på TS den siste tiden så prosjektet er absolutt gjennomførbart.

Er det noen her som har hatt begge variantene, eller en av de som kanskje kan peke meg i riktig retning?

(Tar selvkritikk på at dette er en slik post hvor man helst bare vil svare "ta deg en tur til butikken" osv, men jeg gir det en sjanse)

Jeg ville nok gått for 104 om du er redd 556 med sine 38mm blir for liten. Ikke for lik BB i mitt hode, men jeg hadde jo også rød BB som vel er den som er lengst unna både 556 og 104 i design.

Tudor BB har vel en 51mm lug to lug og 104 er 48mm lug to lug om jeg husker rett. Synes således 104 var et lite knepp mindre enn BB på armen. Høyden føles ganske lik, men 104 virker noe nettere pga litt kortere lug to lug og en mer "profilert" side, i motsetning til BB som føles ganske "kompakt" med sin helt rette side. De relativt kraftige lugsene på 104 veier litt opp for størrelsesforskjellen, så er som jeg sier bare et lite knepp forskjell i opplevd størrelse på armen.

Har selv ikke prøvd 556, så er selvfølgelig litt vanskelig å svare på dette. Men 556 har en litt annerledes kasseform med bla. smalere lugs. Dette kombinert med en mindre kasse vil jeg tro gjør at den bærer betydelig mindre enn 104 og BB. Letteste er nok å dra til Jacobsen eller Oslo Ur Service og prøve.
 
Redigert:
Takker for alle innspill og råd. Etter mye frem og tilbake er valget tatt. Satte to streker under svaret i går etter at jeg ved en tilfeldighet fikk sett og prøvd den live. Jakten er i gang.

sinn.jpg