Sinn Spezialuhren

Sinn springbar

Er det flere enn meg som opplever springbarene på Sinn ikke helt optimale?

Har Sinn 856 UTC, og synes springbarene som fulgte med er litt tynne i forhold til hullene på lenken (det blir da endel slark).
Kan hende de er uoriginale siden jeg kjøpte klokken brukt, men tviler.
Kjøpte en Sinn skinnereim hvor det fulgte med noen andre som var tykkere, men merkelig nok så får jeg akkurat ikke en av de gjennom lenken.
I tillegg så er det "kneppelyder" fra begge typer når jeg bruker reim eller strap ved bevegelse/vridning på reim.
Vet ikke helt hvor lyden kommer fra, men har en teori om at hull og første "ring" på springbarene (som ikke er den største) ikke matcher og den ringen går halvveis nedi, og knepper når den flyttes til annen posisjon (motsatt side).

Har prøvd noen billige crappy uoriginale (tynne) de lager også noe klikkelyd ved bevegelse på strap.. Virker som om hullet i lugs er litt for stort liksom...

Flere som har opplevd det samme?

Fra Dagens:
20150228_111010_1_zpsdm2pcefe.jpg

• Liker
Reaksjoner: Trifide
Er det flere enn meg som opplever springbarene på Sinn ikke helt optimale?

Har Sinn 856 UTC, og synes springbarene som fulgte med er litt tynne i forhold til hullene på lenken (det blir da endel slark).
Kan hende de er uoriginale siden jeg kjøpte klokken brukt, men tviler.
Kjøpte en Sinn skinnereim hvor det fulgte med noen andre som var tykkere, men merkelig nok så får jeg akkurat ikke en av de gjennom lenken.
I tillegg så er det "kneppelyder" fra begge typer når jeg bruker reim eller strap ved bevegelse/vridning på reim.
Vet ikke helt hvor lyden kommer fra, men har en teori om at hull og første "ring" på springbarene (som ikke er den største) ikke matcher og den ringen går halvveis nedi, og knepper når den flyttes til annen posisjon (motsatt side).

Har prøvd noen billige crappy uoriginale (tynne) de lager også noe klikkelyd ved bevegelse på strap.. Virker som om hullet i lugs er litt for stort liksom...

Flere som har opplevd det samme?

Fra Dagens:
20150228_111010_1_zpsdm2pcefe.jpg

Kneppelyder fra lenke er det også i min splitter nye U1, egentlig fryktelig irriterende!

kneppelyden kommer vel av at fjæren inni springbaren lugger og beveger seg i rykk når den blir rotert.
har opplevd dette med alle springbarene jeg har vært borti i alle fall.

Et lite problem...

Mulig dette ikke er stedet å poste, men gjør det uansett.

Et bilde sier mer enn tusen ord:

Klokken tikker og går fortsatt, men får ikke stilt tid/dato når jeg forsiktig skrur inn kronen.

Noen kloke hoder som kan komme med råd...Sende til Frankfurt, eller fikse i Norge?

Jeg er en huleboer, jeg vet det.....

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Jeg har et liknende problem. Har en Sinn 556 som har bestemt seg for å miste 3 minutter per døgn. Kan service tas i Rogaland/Stavanger-området, eller må klokken sendes til Lillestrøm?

556 bruker vel et ETA urverk, noe som tilsier at de fleste kompetente urmakere kan skru på det :)

Hvis det ikke påberopes garanti

Ja, men tenker litt på om de har pakninger osv. som evt. må skiftes etter service. Det er ikke en garantisak.

Ville tro det går greit. Ring eller stikk innom urmaker be om pris og spør om han gir 1 års garanti på jobben. Hvis du får en dårlig følelse, går du videre til neste urmaker. Eventuelt kan du spørre Articboy (Urmaker Sutterud) her på sonene om han vil ta det. Det er bare en postpakke til Oslo.

Redigert:
b7WVYQI.jpg

Bringer denne tråden frem i lyset efter at jeg selv sett lyset.
Sinn 144, trives godt med den men vurderer å komplettere med lenke - noe som byr på to problemer.
1) hvilken finish er det (kanskje vanskelig å se utfra bilde), men den er som jeg ser det sandblasted, ikke tegimentert vel?
2) hvor finner jeg enklest lenker på nett, kun sett Sinn-ur

• Liker
Reaksjoner: Trifide og Kenny1000
Gratulerer med en flott Sinn!
144 er ikke tegimentert, men sandblåst. Sinn leverer originalt 2 lenker til denne; stål (ca 150 Euro) eller titan (ca 200 Euro), og du kan bestille direkte fra fabrikken eller fra Urmaker Jacobsen på Lillestrøm, men det var kanskje andre nettsteder du spurte om? I alle tilfeller er det greit å være oppmerksom på at Sinn lager mange forskjellige lenker til de ulike urene sine, og jeg tror ikke alle er ombyttbare. I prislista fra Sinn står det hvilke lenker og urkasser som hører sammen.

Jeg må si jeg er litt skuffet over Sinn nå.
Etter mye plundring og vurderinger bestilte jeg en 856 UTC på torsdag.
Det var veldig rask og god kommunikasjon med Sinn via mail.
Klokken ankom allerede mandag morgen med UPS.

Alt virket tipp topp, helt til jeg skulle ta et wrist shot. Oppdaget da et lite hår, samt to støvkorn på innsiden av krystallen.

Jeg sendte mail tilbake til den hyggelige dama jeg hadde korrespondert med tidligere, hun svarte på 13 minutter.
Dessverre jobber hun i salgsavdelingen, men hadde videresendt mailen min til "Customer services".

Nå har det gått over 24 timer, og jeg har enda ikke hørt noe.
Det sier vel litt om hvor fokuset ligger når salg svarer på 13 min.
Jeg har nå sendt enda en purring også.

Sinn opererer med 14 dagers åpent kjøp. Men dette vil medføre dokumentering til tollvesenet bl.a. for å få tilbakebetalt moms.

856 UTC er fylt med argongass, så jeg er usikker på ADen på Lillestrøm i det hele tatt kan åpne- og sette den sammen igjen på rett måte.

Hva ville dere gjort?

Dette har hvertfall ødelagt litt av inntrykket mitt av selskapet, og mye av gleden ved å kjøpe den første fabrikknye klokka mi.
Får håpe de tar kontakt snart og ordner opp.

Håper det ordner seg :)
Men jeg synes du er litt vel streng i din bedømmelse her. Hadde du kommunisert noe slikt til Rolex eller Patek, tror jeg du hadde ventet lenge. Ikke døm dem før de har fått sjansen til å rette opp igjen feilen, og da er 24 t lite. :)
Jeg må si jeg er litt skuffet over Sinn nå.
Etter mye plundring og vurderinger bestilte jeg en 856 UTC på torsdag.
Det var veldig rask og god kommunikasjon med Sinn via mail.
Klokken ankom allerede mandag morgen med UPS.

Alt virket tipp topp, helt til jeg skulle ta et wrist shot. Oppdaget da et lite hår, samt to støvkorn på innsiden av krystallen.

Jeg sendte mail tilbake til den hyggelige dama jeg hadde korrespondert med tidligere, hun svarte på 13 minutter.
Dessverre jobber hun i salgsavdelingen, men hadde videresendt mailen min til "Customer services".

Nå har det gått over 24 timer, og jeg har enda ikke hørt noe.
Det sier vel litt om hvor fokuset ligger når salg svarer på 13 min.
Jeg har nå sendt enda en purring også.

Sinn opererer med 14 dagers åpent kjøp. Men dette vil medføre dokumentering til tollvesenet bl.a. for å få tilbakebetalt moms.

856 UTC er fylt med argongass, så jeg er usikker på ADen på Lillestrøm i det hele tatt kan åpne- og sette den sammen igjen på rett måte.

Hva ville dere gjort?

Dette har hvertfall ødelagt litt av inntrykket mitt av selskapet, og mye av gleden ved å kjøpe den første fabrikknye klokka mi.
Får håpe de tar kontakt snart og ordner opp.

Ja, mulig jeg er litt skarp..
Men har gledet meg lenge, så dette ble et skikkelig irritasjonsmoment, hehe.
Skal holde dere oppdatert på evt svar fra Sinn :)

Føler vel også at dette burde blitt oppdaget i kvalitetskontrollen før utsendelse.

Redigert:
Så er det jo midt i ferietider også, kanskje redusert kapasitet hos service.

Men vil du heve kjøpet bør salgsavd. kunne ta imot klokken.