Sinn Spezialuhren

Skulle ønske jeg oppdaget annonsen for denne 3 uker tidligere.. :)

1161978d1374324191-sold-extremely-rare-bird-sinn-1550-1550%24-sinn-1550-c.jpg
 
........Vintage:cool:
0KDJz1K.jpg


Det virker og går som det skal - bare å trekke opp!
iJRA2z6.jpg


DDciKLI.jpg

Fra dengang da Helmut Sinn fortsatt var sjef og eier - og ikke beveget seg sakte og sikkert inn luksussegmentet for armbåndsur, helt i utakt med Helmut Sinn's intensjoner.

Denne var utrolig tøff! Kult er det også at Sinn lager orginalt stativ til disse for bruk utenfor cockpit.
 
Det er ikke så ofte man gjenbruker registreringer, men med tanke på begrensningene man har med bare tre unike bokstaver så blir det etterhvert vanskelig å unngå det.
 
U1 med nytt urverk.

Har lenge vurdert å tilføre samlingen en på Sinn U1,
og i kveld var jeg nær ved å bestille.

Surfet litt på sinn.de, og var bare noen tastetrykk unna å sende prisforespørsel til vår felles kjente AD på Lillestrøm.
Oppdaget da plutselig at Sinn har erstattet ETA 2824-2 med SW200 i U1.

Ble plutselig veldig usikker. Har jeg grunn til å være skeptisk? :confused:
 
Har lenge vurdert å tilføre samlingen en på Sinn U1,
og i kveld var jeg nær ved å bestille.

Surfet litt på sinn.de, og var bare noen tastetrykk unna å sende prisforespørsel til vår felles kjente AD på Lillestrøm.
Oppdaget da plutselig at Sinn har erstattet ETA 2824-2 med SW200 i U1.

Ble plutselig veldig usikker. Har jeg grunn til å være skeptisk? :confused:

Tror nok at SW200 og ETA 2824-2 er rimelig like i kvalitet. Sellitaen er en klone av ETAen, men en klone av god kvalitet. Vet blant annet at Raymond Weil har brukt SW200 som base når de ikke har fått tak i ETA-verk. Så de har med andre ord brukt ETA og Sellita om hverandre
 
Redigert:
Tror nok at SW200 og ETA 2824-2 er rimelig like i kvalitet. Sellitaen er en klone av ETAen, men en klone av god kvalitet. Vet blant annet at Raymond Weil har brukt SW200 som base når de ikke har fått tak i ETA-verk. Så de har med andre ord brukt ETA og Sellita om hverandre

Takk for svar. :)

Men hva med pris? Burde en kunne forvente ny pris på U1 som gjenspeiler bytte av innmat?
ETA2824-2 (Top grade Sinn brukte?), hadde iallfall gitt meg bedre magefølelse. :confused:
 
Takk for svar. :)

Men hva med pris? Burde en kunne forvente ny pris på U1 som gjenspeiler bytte av innmat?
ETA2824-2 (Top grade Sinn brukte?), hadde iallfall gitt meg bedre magefølelse. :confused:

Nå kjenner jeg ikke til Sinn så veldig godt og vet ikke om de brukte top grade, men her er en artikkel som gorklarer litt hvorfor klokkeprodusenter går over til Sellita:
Making Sense Of The Sellita SW200 Movement: Same As ETA 2824-2 | aBlogtoWatch

Edit: Regner forøvrig også med at Sellita har forskjellige graderinger på urverkene sine, men her må evt noen andre bekrefte.
 
Nå kjenner jeg ikke til Sinn så veldig godt og vet ikke om de brukte top grade, men her er en artikkel som gorklarer litt hvorfor klokkeprodusenter går over til Sellita:
Making Sense Of The Sellita SW200 Movement: Same As ETA 2824-2 | aBlogtoWatch

Edit: Regner forøvrig også med at Sellita har forskjellige graderinger på urverkene sine, men her må evt noen andre bekrefte.

Sendte e-mail til Sinn rett etter nyheten om Sellita verkene kom ut. Sinn bruker kun top grade på mekaniske ETA-verk, og Sellita utgavene skal være av samme kvalitet var svaret jeg fikk. Tror ikke man trenger å bekymre seg ang kvalitet på SW-200, men jeg kommer ikke til å kjøpe en klokke med Sellita verk. Men jeg er jo ikke helt riktig skrudd sammen ;)
 
Page and Cooper har lagt ut en en video review av Sinn T1 på Youtube :)

[video=youtube;VGSChERnPPA]http://www.youtube.com/watch?v=VGSChERnPPA#t=0[/video]

Liker designet på T1, men er litt reservert når det kommer til titanium kasser. Hva synes dere om T1? Soprod verket virker veldig interessant!


P&C har reviews av flere Sinn-modeller, bl.a. en personlig favoritt:

[video=youtube;k-_9l3-JiTk]http://www.youtube.com/watch?v=k-_9l3-JiTk[/video]

:cool:
 
Jeg synes disse klokkene er steintøffe! Kunne godt tenke meg en slik, ypperlig beater-materiale, og jeg har bare lest lovord om Soprodverket :cool: MEN, jeg føler Sinn priser seg litt ut av beater pris-segmentet med denne klokken. Et kjapt søk på chronomaster viser at denne klokken koster 22500, før en legger på mva. Selv om jeg liker klokken og designet godt, ville jeg ikke følt meg helt komfortabel med å bruke denne klokken som en skikkelig beater, i tillegg til at det i den prisklassen er ganske mye snacks å velge i..
 
Jeg synes disse klokkene er steintøffe! Kunne godt tenke meg en slik, ypperlig beater-materiale, og jeg har bare lest lovord om Soprodverket :cool: MEN, jeg føler Sinn priser seg litt ut av beater pris-segmentet med denne klokken. Et kjapt søk på chronomaster viser at denne klokken koster 22500, før en legger på mva. Selv om jeg liker klokken og designet godt, ville jeg ikke følt meg helt komfortabel med å bruke denne klokken som en skikkelig beater, i tillegg til at det i den prisklassen er ganske mye snacks å velge i..

Den konkurrerer med f.eks Tudor Pelagos som har litt bedre fit and finish, men mangler tech spec som T1 har.

Prisen derimot må du nok dobbelsjekke ;) Den koster 16500,- + frakt, norsk moms og fortollingsgebyr.
 
Den konkurrerer med f.eks Tudor Pelagos som har litt bedre fit and finish, men mangler tech spec som T1 har.

Prisen derimot må du nok dobbelsjekke ;) Den koster 16500,- + frakt, norsk moms og fortollingsgebyr.

Godt å høre jeg tok feil angående pris! Det mangler ikke på teknisk innovasjon hos Sinn, og kvalitetsmessig er den nok top notch, men det er likevel noe som holder meg tilbake her. Det kan hende det ligger i min egen subjektive opplevelse av merkevaren ;)

Pris satt til side, jeg liker klokken godt, og kunne godt tenke meg en :) Håper noen på sonen kjøper en og poster mange bilder!
 
Jo, stemmer det. A10-2. Heller Soprod enn ETA kopi a.k.a. Sellita.

Tja, er ikke Soprod A10 Festinas versjon av ETA 2892 da? De er i alle fall "interchangeable", men jeg er usikker på om den ene er basert på den andre. Jeg har aldri sett noen uavhengige som kan bekrefte at det er noen særlige fordeler med Soprodverket, men ryktene på forumene snakker jo om bra kvalitet.
 
Tja, er ikke Soprod A10 Festinas versjon av ETA 2892 da? De er i alle fall "interchangeable", men jeg er usikker på om den ene er basert på den andre. Jeg har aldri sett noen uavhengige som kan bekrefte at det er noen særlige fordeler med Soprodverket, men ryktene på forumene snakker jo om bra kvalitet.

Jeg er på tynn is her, men slik jeg har forstått det så er Soprod A10 bygget opp fra scratch. Men om det blir sammenliknet med ETA2892 så er jo det ingen uting. 2892 er jo et meget bra urverk, og blir ansett som et bedre urverk enn 2824-2 uten at jeg kan si hvorfor :confused:

2824-2 er vel et 2801 konfigurert til å være automatisk?
 
Vurderer å bestille en rød gummireim til U1, men er litt usikker på fargen. På de bildene jeg har sett virker det som om rødfargen ikke matcher rødfargen på skiven/viserne. Den ser nesten mer oransje ut. :confused:

Er det noen som har/har sett en, som kan bekrefte/avkrefte mine mistanker?