Sinn Spezialuhren

Min gode @Getzione, er dette et lurespørsmål? Dette er jo ingen dress chrono så litt vekt må forventes. Men tungt? Nei.
U1000 er tung, Paneraiene mine er tunge, Helson Shark Diver 45 mm er tung. IWC Aquatimeren min er akkurat passe tung, Speedmaster professional er lett. Tenk deg en Submariner av forrige modell men med lær reim. Der har du vekten - sånn ca.

Imorgen skal jeg legge klokka på vekta, så får vi se :D

Frode.

Er det med ur som med damer? - man skal ikke spørre?
Den er jo relativt kompakt, for meg er det naturlig å anta at den derfor får vekt.
Ikke er den spesielt stor i diameter, så det jeg egentlig lurer på er vel om den er topptung.
Takk for input.
 
Redigert av en moderator:
Er det med ur som med damer? - man skal ikke spørre?
Den er jo relativt kompakt, for meg er det naturlig å anta at den derfor får vekt.
Ikke er den spesielt stor i diameter, så det jeg egentlig lurer på er vel om den er topptung.
Takk for input.

Aaahhhhh, nå forstår jeg spørsmålet :) Joda, den har et snev av å være topptung. Men ikke så mye at det er plagsomt.

Ifølge Sinn veier urverket 88 gram uten reim. På kjøkkenvekta veier uret med standard reim 102 gram.

Frode.
 
Er egentlig fornøyd med status quo med U1 og 856 i boksen, men med ujevne mellomrom får jeg en sterk draging mot EZM3.

Tror i tilfellet at U1 måtte ofres...

Noen som har eid begge og kan kommentere?

Har disse samme lugwidth, så jeg evt kunne gjenbrukt silikoremen fra U1 på EZM3?
 
Er egentlig fornøyd med status quo med U1 og 856 i boksen, men med ujevne mellomrom får jeg en sterk draging mot EZM3.

Tror i tilfellet at U1 måtte ofres...

Noen som har eid begge og kan kommentere?

Har hatt begge to, og de er på alle måter to helt forskjellige klokker. EZM3 er liten og smekker, og du merker nesten ikke at du har den på armen ift. monsteret U1. Fordi EZM3 er såpass lett funker den på alle slags remmer, mens U1 er litt topptung og funker ikke så bra på f.eks. NATO.

Jeg endte til slutt opp med å selge EZM3. Ikke fordi jeg ville det, men jeg måtte frigjøre noe kapital, og U1 var uaktuell å selge.

Hvis jeg var i din situasjon ville jeg heller solgt 856 og beholdt U1 dersom du skal ha inn en EZM3. I mine øyne er EZM og 856 mye likere hverandre enn EZM og U1.
 
Sinn 857

Morsomt: satt i et møte med en hollandsk leverandør i dag, og oppdaget at han hadde en Panerai på hånden. Har kjent fyren i flere år, men var ikke klar over at vi delte samme sykdom. Møtet utviklet seg til en faglig farse, da vi brukte mesteparten av tiden til å diskutere klokker og surfe på Chrono 24. Midt i dette kom lagersjefen inn med en pakke fra UPS, og unboxingen ble foretatt umiddelbart (vi var for spente til å tenke på å ta bilder).

Min nye Sinn 857 sitter nå på armen, og jeg er kjempefornøyd. Vet at de fleste foretrekker Sinn 856, men uten roterende bezel blir det så vanskelig å koke egg, så jeg var aldri i tvil. Kjøpte denne med sort lenke, og sloss litt med den i kveld, så foreløpig har jeg klokken på NATO, men den skal tilbake på lenke om en dag eller to.

Førsteinntrykk: støyende skive med mye informasjon på lite plass, men det var jeg fullstendig klar over på forhånd, og jeg liker uttrykket. Dette er en klokke som mener alvor. Tung, og deilig vekt på denne. 42 mm er akkurat maks av hva mine småpikehåndledd tåler, og den sitter godt.

Er litt skuffet over den "klunkete" følelsen når man roterer bezelen, og lenken føltes skranglete, men dette er fordi jeg sammenligner med Sub'en min, og det er jo feige lag.

UTC-viseren er knøttliten, og skjules ofte av de andre viserne - det finnes bedre løsninger for den som trenger å vite hva klokken er i New York til enhver tid. Men alt i alt er jeg storfornøyd med kjøpet. Sinn 857 fremstår som tung, solid og en god blanding av sveitsisk mekanikk, og tysk teknologi.

I will from now on live a life of Sinn.

null_zps670577a8.jpg
[/URL][/IMG]
 
Usikker på om det er postet bilder av denne modellen tidligere? Den står oppført blant Sinn sine nyheter. Sinn 104 St Sa.

Meget pen!

Neuheiten.jpg


Du kan lese mer om den her.
 
Glasset på U1

Hvilket materiale er glasset på U1 laget av? :p

Hehehe... Mitt blir utrolig raskt flekkete, det legger seg liksom en "flekkete hinne" på glasset.

Forsvinner bare jeg bruker litt fuktighet.

Skjer ikke med andre klokker.

Hva er den enkle forklaringen her?
 
Svaret er antirefleks behandling på utsiden.

Under vann betyr dette selvfølgelig ingen ting. Og siden det er et dykker ur vi snakker om, så bruker du vel klokka mest under vann går jeg ut ifra ;)

Thomas sin spesial byggde UX har tatt høyde for dette "problemet" og har kun antirefleks behandling av glasset på innsiden.

edit: Thomas har solgt sin UX :(

Frode.
 
@Frode 1000-takk.

Klokka er tøff nok til å være under vann, eieren derimot...
 
Redigert av en moderator:
Sinn NaBo 17

Her er et Sinn NaBo (Navigationsborduhr) 17. Denne klokka satt mange år i dette flyet:
1130_large.jpg

LN-AEA var registreringen på en SOCATA Rallye 180T som gikk i Gardermoen Flyklubb i mange år, før det havarerte en sommerdag ved Feiring i Eidsvoll i 2002.

Uret ble tatt ut av flyet av min stefar og da montert ombord i en båt han hadde en liten stund, før denne båten ble solgt. Siden har uret bare ligget i vinduskarmen på kontoret hans.
Vintage:cool:
0KDJz1K.jpg


Det virker og går som det skal - bare å trekke opp!
iJRA2z6.jpg


DDciKLI.jpg

Fra dengang da Helmut Sinn fortsatt var sjef og eier - og ikke beveget seg sakte og sikkert inn luksussegmentet for armbåndsur, helt i utakt med Helmut Sinn's intensjoner.
 
Det var en særdeles vellykket fargecombo. Håper de kjører en LE på de større variantene og :)
 
Så det først nå jeg også. Det blir nok litt lite, tatt i betraktning at den har dykkerbezel. Lever fint med Datejust på 36 mm, men her må jo skiven fremstå som svært liten?

Synd. For dette var et sprekt uttrykk!

Ååååå - var det til deg selv du tenkte på. Jeg trodde at du skulle spandere nytt ur på fruen ;)

Frode.