Sinn Spezialuhren

Da har Sinn gått over til Sellita urverk på enkelte modeller. U1 har nå fått SW200 :(

Hm, er de en av de første "større" som bytter til SW200 i en etablert modell?
Ellers lurer jeg på om det finnes noe statistikk/bevis rundt hvorvidt 2824 er bedre SW200, når det kommer til nøyaktighet, støtsikkerhet og pålitelighet. Kanskje er SW200 for ungt enda til at det finnes noen konklusjon enda?
Jeg får google litt mer. :)

Når det er sagt, så antar jeg at det er mer enn godt nok - siden Sinn velger å bruke det.

edit: Sellita er (fortsatt?) jo en underleverandør til ETA. Så et 2824-verk kunne vel likegodt vært produsert av/outsourcet til Sellita. Eller? :)

Redigert:
Noen hevder at Sellita har dårligere finish enn ETA. Slik jeg har forstått så får de også hairspringen av ETA.

SW200 er en direkte kopi av ETA. Sikker like bra, men jeg får bismak i munnen og kommer aldri til å kjøpe en klokke med Sellita verk.

Men, man kan jo håpe at dette får Sinn til å endelig produsere et eget verk da :)

Noen hevder at Sellita har dårligere finish enn ETA. Slik jeg har forstått så får de også hairspringen av ETA.

SW200 er en direkte kopi av ETA. Sikker like bra, men jeg får bismak i munnen og kommer aldri til å kjøpe en klokke med Sellita verk.

Men, man kan jo håpe at dette får Sinn til å endelig produsere et eget verk da :)

Jeg ville ikke tatt dette så tungt. Grunnen til at Sinn går for Sellita har nok nesten garantert bare med Swatch Groups restriktive verkpolitikk å gjøre - altså at de begrenser leveransene til selskap utenfor gruppen. Etter det jeg forstår er Sellita-verkene helt på høyde med ETA-verkene, og stort sett helt likt bygd - i den grad at mange deler kan byttes mellom uten problemer. At IWC har begynt å bruke dem vitner vel i alle fall om at det ikke dreier seg om komplett søppel:)

Hairspringen kommer for øvrig ikke fra ETA, både ETA og Sellita får dem nok fra Nivarox (Swatch-eid). Det har vært en del artikler i Watch Time i det siste om problemstillinger knyttet til hairsprings, som ikke produseres av særlig mange lenger.

Jeg ville ikke tatt dette så tungt. Grunnen til at Sinn går for Sellita har nok nesten garantert bare med Swatch Groups restriktive verkpolitikk å gjøre - altså at de begrenser leveransene til selskap utenfor gruppen. Etter det jeg forstår er Sellita-verkene helt på høyde med ETA-verkene, og stort sett helt likt bygd - i den grad at mange deler kan byttes mellom uten problemer. At IWC har begynt å bruke dem vitner vel i alle fall om at det ikke dreier seg om komplett søppel:)
.
Hvor restriktivt er det egentlig/kommer det til å bli? Man ser jo at IWC nå lanserer en ny modell(Ing40) med ETAverk.

Det eneste automatikkverket jeg har vært nødt til å reklamere på var et SW200..Ga meg en bismak mot Sellita og har ikke eid et siden

En ny av året lekker Sinn pilotchrono :) Nam nam!
Full av Sinn-DNA er den også :cool:

103-Classic_V.jpg

Jeg har på kort tid fått et sterkt ønske om å få på plass denne. Det bør kunne realiseres ila året.
Er det noen på sonen som tilfeldigvis har prøvd eller eier klokken, og har noen erfaringer å dele?

Jeg har på kort tid fått et sterkt ønske om å få på plass denne. Det bør kunne realiseres ila året.
Er det noen på sonen som tilfeldigvis har prøvd eller eier klokken, og har noen erfaringer å dele?

Dessverre nei herfra, men jeg ser den på chrono24 til 15k (+mva). Særdeles lekker! :cool:

Ja, jeg har sett det. Eneste bekymring er at klokken er 17 mm tykk.

Hvis den ikke faller i smak så får du nok solgt den fort her inne :)

Men den er limitert i 500 eksemplarer, og den har vært tilgengelig i over 6mnd. Sikkert ikke mange igjen hos Sinn :)