Her er resultatet av å kjede seg en søndags kveld i desember!
Den helt nye SD 45'en fra bildene over fikk seg søndag kveld en grundig vask i Zalo, så et 2 min opphold i Svovellever oppløsning og så et bad i Bakepulveroppløsning for å nøytralisere svovelen.
Resultat: en stk jevnt ensfarget svart Shark Diver.
Noen timers pussing senere var finishen på plass, den ser rimelig bra ut IRL
Svovellever finner du for salg hos gullsmeder som fremdeles driver håndverk, resten finner du i kjøkkenskuffen.
Sånn omtrent midtveis i pussingen tenkte jeg et par tanker jeg ikke skal dele her. Så kom jeg på at jeg har opptil flere Dremel elektriske verktøy på jobb! Pussekluten fra gullsmeden ble skrudd fast i front på Dremel'en og hele greia satt fast i en holder. Og vips, så gikk det på minutter!
Ser frem til remmene, nå vet du hva de skal skrues fast på
Noen her som vet hvordan prisforskjellen er mellom en hel bronse SD og en med svart bezel? Finner ingen med bronse kasse og svart bezel på Helson sine sider.
Noen her som vet hvordan prisforskjellen er mellom en hel bronse SD og en med svart bezel? Finner ingen med bronse kasse og svart bezel på Helson sine sider.
Hvis jeg har oppfattet Helson's markedsføring rett har de for tiden et parti med inntil 2.000 SD i hel bronse for salg. Når de er solgt kommer en ny variant i begrenset produksjon.
Svart bezel og bronse er en tidligere produksjon, akkurat som samme kombo med brun skive. Disse er så vidt jeg vet utsolgt fra fabrikk og må hentes i bruktmarkedet.
De mest begrensede seriene (f.eks Jade-skivene) kan være utsolgt på kort tid, finner du noe du liker bør du kjøpe der og da
Om noen her har en shark diver de ikke bruker som kan selges er jeg interessert. Både bronse og stål er aktuelt.
42 eller 45 mm. Helst Fra 2013 eller nyere.