Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

Jeg fikk min Helson SD42 brass i posten igår. i beskrivelsen står det at den har automatic helium escape valve. På bilder jeg har sett av bronse SD, sitter denne på motsatt side av kassen av hvor kronen sitter. på min klokke er det ingenting som ser ut som en heliumventil. Har de droppet helium ventilen på messingutgaven, eller er den gjemt i kronen el?

Edit: har visst lest på feil modell, messing modellen har tydeligvis ikke heliumventil. Jeg trenger den ikke heller da jeg kun skal dusje med den og ta en helikoptervelt med den en gang i blandt. Er veldig fornøyd med klokka så langt og glad for at den ikke har mangler. :)
 

Vedlegg

  • DSC_1285.JPG
    DSC_1285.JPG
    82 KB · Visninger: 0
  • DSC_1280.JPG
    DSC_1280.JPG
    33 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: tordfo og LarsHa
Synes selv at den passer bra i messing. Jeg er utålmodig etter å få patina på den, men har bestemt meg for å la den komme naturlig slik at klokken gjenspeiler det vi har vært igjennom sammen.
Min gamle Seiko fifty five var til tider inngrodd med boreslam, så jeg ser for meg at naturlig patinering kan gå fort. ;)
 
Min Shark Diver i bronse på skinn zulu reim med bronseringer.
Ligger ei Kanvasreim fra Gunnystraps å venter i posten til jeg kommer hjem fra ferie.

Vurderer å starte patina prosessen på nytt da den er litt "flekkete" nå..
Noen tips til metoder for å gjøre den blank igjen? gjerne kjemikalier som er beregnet til oppgaven.
Et tips som går mye igjen er eddik og salt.. har prøvd uten særlig vellykket resultat
 

Vedlegg

  • 1481289242299-89860285.jpg
    1481289242299-89860285.jpg
    69,9 KB · Visninger: 0
DSC_1307.JPG DSC_1301.JPG Idag lå en grønn nato rem og ventet på meg og en i skinn. vet ikke hvilken jeg liker best.. skulle ønske det var sort eller messing hardware på skinnreima.
Patineringen tar tid, jeg trodde 14 dager offshore skulle gi en del forandring, men jeg var nok litt for lite ute og litt for mye på kontoret denne turen.
 
Redigert:
Vis vedlegg 21027 Vis vedlegg 21026 Idag lå en grønn nato rem og ventet på meg og en i skinn. vet ikke hvilken jeg liker best.. skulle ønske det var sort eller messing hardware på skinnreima.
Patineringen tar tid, jeg trodde 14 dager offshore skulle gi en del forandring, men jeg var nok litt for lite ute og litt for mye på kontoret denne turen.

Litt bading i sjøen setter fortgang på patineringen ;)
 
Om ikkje ein har "riktig" modell, samt legg seg for høgt i pris(!) er responsen laber. Klokkene gikk raskare, og for meir for ca 1 år sidan..

Kva tenkte du for 45 bronsen da?
 
Redigert av en moderator:
Om ikkje ein har "riktig" modell, samt legg seg for høgt i pris(!) er responsen laber. Klokkene gikk raskare, og for meir for ca 1 år sidan..
Kva tenkte du for 45 bronsen da?
Tja, hvis jeg lander på selge den så 8-9'?
Burde vel vente til våren og folk ser etter sommeruret 2017...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Bears