Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

Medlem
21. mai 2010
Innlegg
351
Sted
Horten
Tenkte vi kunne forsøke og samle Helson-klokkene i en tråd. Vet det var en del som hoppe på Helson-bølgen i sommer, og gjentagende posting i Dagens klokke-tråden medførte at valget ikke var vanskelig å ta når det kom en GMT Buccaneer for salg.

Min GMT Buccaneer er nr 20 av totalt 100, og ble i første omgang handlet av jayeff, før den gikk videre til LarsE, som så vidt rakk å pakke den opp før jeg heiv meg i bilen å kjørte inn til Oslo for å hente den. Jeg får starte ballet med noen nokså kjipe deskdiver bilder tatt med kamera på Blackberry 9700, men jeg satser på at jeg får tatt noen skikkelige bilder seinere.

IMG00253-20101005-0930-1.jpg


IMG00236-20101005-0924-1.jpg


IMG00250-20101005-0929-1.jpg


IMG00246-20101005-0927-1.jpg


Dessverre stoppet verket opp i går kveld, så litt av kjøpergleden forsvant, men klokken er fremdeles dekket av international garanti, så jeg regner med at Helson fikser dette på en ryddig måte.
 
Her er mitt bidrag.
Helson Shark Diver. Blå med Miyota 8215.

Jeg utrolig glad i den. Klokkenes svar på Panzerkampfwagen Tiger!

c1e5f7a9.jpg
 
Jeg er svak for GMT ur og bestilte en Buccaneer som kom i dag. Har tatt mange bilder, men må legge dem ut i morgen. Foreløpig kan jeg bare si - Fy f... for en pakke - til DEN prisen. Dette må være et av klodens beste urkjøp (og det kommer fra en Sinn-blodfan):!:
 
Savnet av Shark Diveren ble så stort at jeg bestilte meg en ny i dag :) Bilder kommer så snart klokken er i hus.
 
Konge Jayeff... du bestillte med ETA?

Jeg er så utrolig fornøyd me min sharkie... Det er så utrolig mye value for money!

Sjekka nøyaktigheten på min over en uke og den gikk (-14 sek) på 7 dager noe som etter kjapp hoderegning tilsvarer (-2) sek i døgnet når jeg hadde den med urskiva opp om natten. Det kan vel sies å være innenfor akseptable rammer... hehe
 
Ja, det ble med ETA-verk :)

Men, de hadde ikke fargekomboen jeg egentlig ville ha, så da ble det en alternativ i stedet. Får håpe jeg blir fornøyd med den :)
 
Håper det er greit med en unboxing her... Har gått med Buccaneeren i dag. Det eneste som er litt tvilsomt er den ekstremt store spennen på reimen, ellers er alt bra. Godt emballert og innholdsrik pakke! Klokken er spesiell i kassen. Korte "lugs", men jeg liker det - litt seiko 6309 - tidenes beste kassedesign? Her kommer det i bilder:

_DSC0083.JPG


_DSC0085.JPG


_DSC0086.JPG


_DSC0087.JPG


_DSC0088.JPG


_DSC0089.JPG


_DSC0090.JPG


_DSC0091.JPG


_DSC0092.JPG


_DSC0094.JPG


_DSC0095.JPG


_DSC0098.JPG


_DSC0100.JPG


_DSC0101.JPG


_DSC0105.JPG
 
Takk!
Må bare legge til at selv om Buccaneeren ser lik ut i størrelse som seikoen den ligger ved siden av (6309) og sinn U2, føles den mye større. Tykkelsen på 15,5 har nok endel å si, den brede reimen også?
Min kom forøvrig med to skinnreimer, en kort og en lang - jeg bruker en kombinasjon med den korte (med spenne) og den lange (med hull).

Dere med Shark Diver - er ikke denne abnormt stor?
 
Det håper jeg også :) De var utsolgt for alle de fargene jeg egentlig ville ha :(

I verste fall veit du hvem du kan kontakte, om fargen ikke faller i smak ;)

Har mailet litt med Peter i dag, som først måtte beklage og si at de ikke hadde flere lange skinnremmer igjen til Buccaneeren. Men jaggu klarte han å fiske fram en til slutt, servicen hos denne karen er virkelig top notch!
 
Jeg synes det er ondskapsfullt av posten å sende ut melding om at pakken er på vei i bil, og så drøye det i over én time før de leverer... :(
 
Jeg synes det er ondskapsfullt av posten å sende ut melding om at pakken er på vei i bil, og så drøye det i over én time før de leverer... :(

Hadde det ikke vært for at de bruker en sms-sentral når de sender ut meldingene kunne du sendt melding tilbake og spurt hvor dere kan møtes!
Gleder meg til bilder av nyervervelsen! :D
 
Da kom endelig Bring-mannen :)

Jeg var altfor ivrig til å rekke å ta bilder under unboxingen, men nå er den kommet på gummi og er klar til å brukes :)

2010-10-26135628.jpg
 
Se der ja, den så da slettes ikke så verst ut. Gratulerer så mye! :)

Håper Peter kan piske gutta på verkstedet litt, jeg vil ha igjen min Buccaneer snart!