Official Timekeeper
Visit Casio
00:00:00

Seiko "Tuna"-tråden

Reg.
12. januar 2013
Dere som har SBBN031/33/35, hvor store håndledd har dere? Vurderer kjøp, men med 17.5 rundt håndleddene frykter jeg at den blir for meget..

Reg.
26. oktober 2015
Sted
Oslo
Jeg har blitt påvirket og dere er påvirkningsagenter alle sammen!

Trodde ikke jeg brydde meg om Tunamodellene, at de var digre klumper, at de var for store, stygge og dyre og ikke kan brukes uten et tykt lag neopren mellom klokke og arm. Men det gir seg jo aldri med bilder og artikler om dem.

All denne inputen sammen med min beundring for hva Seiko har gjort med kvarts gjennom åttitallet gjorde at jeg ble et lett offer når denne artikkelen av Michael Stockton på Fratello kom.
https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-7549-7010-tuna-can-40-years-bold/

Kanskje det finnes en Tuna for meg også?
Men jeg tviler fortsatt, og det er derfor jeg spør her;
Er det noen som har en 7549-7010, SNNB031/33/35 eller andre 47 mm Tunamodeller som er villig til å låne, leie, byttelåne meg sin for et par dager for å teste om jeg kan bruke en sånn kladd?

vennlig hilsen
Lars Birger

Sist redigert:
Reg.
22. august 2018
Sted
Trondheim
Hadde en 7549-7010 for noen år siden og de bærer bemerkelsesverdig smått og tilnærmet identisk med de nye SOLAR-variantene som ble lansert i fjor. Regner med at snnb variantene er litt tykkere, men størrelsen på disse er ingenting å være nervøs for. Liker man stygge klokker så finnes det ingenting bedre enn TUNA :D:D

Jeg har blitt påvirket og dere er påvirkningsagenter alle sammen!

Trodde ikke jeg brydde meg om Tunamodellene, at de var digre klumper, at de var for store, stygge og dyre og ikke kan brukes uten et tykt lag neopren mellom klokke og arm. Men det gir seg jo aldri med bilder og artikler om dem.

All denne inputen sammen med min beundring for hva Seiko har gjort med kvarts gjennom åttitallet gjorde at jeg ble et lett offer når denne artikkelen av Michael Stockton på Fratello kom.
https://www.fratellowatches.com/tbt-seiko-7549-7010-tuna-can-40-years-bold/

Kanskje det finnes en Tuna for meg også?
Men jeg tviler fortsatt, og det er derfor jeg spør her;
Er det noen som har en 7549-7010, SNNB031/33/35 eller andre 47 mm Tunamodeller som er villig til å låne, leie, byttelåne meg sin for et par dager for å teste om jeg kan bruke en sånn kladd?

vennlig hilsen
Lars Birger

• Liker
Reaksjoner: Larsnie
Reg.
22. august 2018
Sted
Trondheim
De 2 beste bildene jeg har som illustrerer størrelsesforskjellen. Solar er på tykk zulu så den bygger ca 1,5 mm høyere enn på gummiremmen
Screenshot_20190307_194742_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20190307_194804_com.android.gallery3d.jpg

Reg.
13. januar 2011
Sted
Oslo