Seiko "Tuna"-tråden

Er det en 009 eller en 013? Vurderer ta med meg en slik selv fra Japan, definitivt noe av det kuleste man får til 25k.

Er det en 009 eller en 013? Vurderer ta med meg en slik selv fra Japan, definitivt noe av det kuleste man får til 25k.
Det er en 013. Jeg kan nesten bare anbefale å raske med deg en når du har muligheten. Selv kjøpte jeg fra Gnomon til en smule mer enn det, men jeg synes ikke prisen var direkte utrivelig heller.
Grattis med en meget kul Tuna. Vi tåler glatt flere bilder av denne.
Takk!
Jeg skal prøve å få rotet fram laderen til kameraet mitt og tatt noen litt bedre bilder enn det jeg får til med telefonen, så jeg kanskje får fram de små forskjellene i finisjeringen. Jeg liker veldig godt hvordan den matte shrouden har noen mer glossy partier.
Ellers tåles det å sies at gummireima er ufattelig myk og god, langt bedre enn noen annen gummistropp jeg har prøvd hittil.

Tuna og Surøl...

0E74BDB9-2339-41C1-9813-7416BB36DDC2.jpeg

På armen igjen etter ganske nøyaktig ett år i boksen. Herlig! Og den går på sekundet riktig med klokken på justervesenet.no etter all denne tiden.

Etter hva merkingen på baksiden sier, så skal tiden være moden for et batteriskifte nå på våren 2020. Da har urverket tikket og gått i 5 år. Klokken skal gi beskjed ved at sekundviseren begynner å "hoppe" hvert andre sekund, som signaliserer at det bare er noen måneder igjen med energi. Dette har ikke skjedd enda, og jeg leser at mange opplever at det tok over 7 år før dette begynte. Noen har faktisk opplevd at batteriet holdt i over 9 år!

Utrolig hvor energieffektivt 7c46 er. Det beveger tre tunge visere fulle av lume, og skifter både dag og dato hver natt, og klarer altså å holde dette gående i årevis på bare ett batteri. Rått!

49693811573_cf5aad4238_h.jpg

Jeg digger virkelig denne her. De matte, sorte overflatene fanger lyset på en utrolig tilfredsstillende måte.

Og for folk som blir skremt av 50mm: det er sagt flere ganger før, men det at klokken ikke har lugs gjør at disse målene må tolkes på en helt annen måte enn vanlig. Håndleddet mitt måler 17,5cm på bildet under. Joda, den er stor, men størrelsen føles ikke uhåndterlig eller ubalansert. At den er en solid klump en bare noe av sjarmen til en Tuna.

49704646301_f65c9b71a9_h.jpg

Redigert: