Seiko SNZH55 - glossy diver

Medlem
26. juli 2009
Innlegg
91
Sted
Oslo
Jeg ble inspirert av ny-Seiko-diver-tråden til krille. Her er mitt bidrag om en ny modell Seiko kom med tidligere i høst.

Den nye Blancpain-inspirerte Seiko 5 sports er annerledes enn de fleste andre rimelige Seiko 5 sportsur. Den er forholdsvis stor til å være i 5-serien (42mm), og veldig blank og flashy med sin konvekse hardlex krystall og speilblanke bezelring.

Uret kommer med urskive og bezel i forskjellige farger: Svart (SNZH55), blå (SNZH53) eller hvit skive/svart bezel (SNZH51). I tillegg finnes den i full svart (TiCN coated, SNZH59), og en versjon med gullfargede visere, markeringer og bezelskrift (SNZH57).

Ellers er den som nyere Seiko i 5-serien. Urverket heter 7S36 (en liten oppgradering fra klassikeren 7s26 som sitter i de fleste rimelige Seiko).


dscf3321j.jpg

ssswj.jpg


2aolc6.jpg

2guxi6s.jpg

2gy0mew.jpg

2wdrfqt.jpg

10f6ona.jpg

24zhzd2.jpg

29mpw8y.jpg

29o311i.jpg

1220zzd.jpg



Gullversjonen:

snzh57k1.jpg


Blå:

img2171l.jpg

img2016x.jpg

img2017ci.jpg

img2061o.jpg

img2066x.jpg

img2072td.jpg

img2169dl.jpg


Hvit/svart:

SDC11981.jpg
 
Jeg vet ikke om jeg liker at du har tatt bilde ved siden en flaske glidemiddel! :p

Uansett en fin klokke, til en grei pris regner jeg med.
 
Wow. Den var ny for meg. Kan ikke finne mye feil med den. Alle dimensjoner var riktige og jeg kan tenke meg at de viserne blir brukt i mange mods fremover.
Kjenner jeg Seiko5-serien rett er vel prisen noenlunde fornuftig også.
 
Jeg vet ikke om jeg liker at du har tatt bilde ved siden en flaske glidemiddel! :p

Uansett en fin klokke, til en grei pris regner jeg med.

Hehe. Det bildet er fra et tysk klokkeforum. Jeg så faktisk ikke annet enn klokken på bildet :D

Foreløpig har ikke SNZH55 dukket opp på Ebay, men når den gjør det vil nok prisen gå endel ned i forhold til hva den koster hos f.eks. roachman.com (USD 213 inkl. frakt / NOK ca. 1280 + moms/tollgebyr).
 
Denne likte jeg veldig godt.
Den med hvit skive var regelrett lekker.

Hvilke oppgraderinger er blitt gjort fra 7S26 til 7S36 verket forresten?
 
Super fin sports Seiko ;)

Blot for lige at gøre opmærksom på det, så er uret ikke en diver. Alle Seiko divere har følgende kendetegn:

Fast bagkasse med stort tsunami logo (eller special logo som f.eks. på en Stingray)
Skruekrone
Drejelig Lynette med lume perle
Minimum vandtæt til 200m (vintage kan dog være 150m)

7S36 værket har en ekstra stødsikringsmekanisme, hvorpå en ekstra juvel er påsat, ifht 7S26. I praksis og ved brug har jeg ikke oplevet de store forskelle på værkerne.
 
Skikkelig flott Seiko.
Kommer nok til å kjøpe en slik.

Det første jeg tenkte da jeg så bildene var at den minner en god del om nye IWC AT.
 
skikkelig fet klokke, likte den veldig godt
mye klokke for nesten ingenting ,
Jeg vil også ha denne :)
 
Får du tak i en slik i sort, joha, så tar jeg den ;)

Det er lett å få tak i den, men prisen er for høy etter min mening.

Den har foreløpig ikke dukket opp hos de rimelige Ebay-selgerne. Totalt med frakt, moms og tollbehandlingsgebyr vil den komme på ca. 1850 kroner fra f.eks. Roachman eller Watches88. Det syns jeg er for mye sammenlignet med andre Seiko 5-modeller.
 
Ser de er på ebay nå for ca $150.

Likte godt den reima her, hva er det for noe og hvor får man tak i en slik?

img2169dl.jpg
 
Har selv en karbon-reim, men det blir ikke helt det samme, føler jeg.
Her er Blancpain-modellen som Seikoen minner om:

5015_1540_52_r.png


De kaller reima "sail canvas"