Seiko SNZH55 - glossy diver

Er denne blitt så populær at det er helt tørke for denne på markedet? Kunne tenkt meg en, men stort sett alle forhandlere jeg frekventerer er utsolgt.
 
Jeg har skrevet en review av denne i dag, den ligger på bloggen min, og kommer forhåpentligvis som artikkel på Tidssonen senere.
 
Bra review. :) Forøvrig så resulterte mitt tidligere besøk på bloggen di i et klokke kjøp. En Hager Commando. Farlig disse sidene..... ;)

Kult! Håper virkelig du deler litt bilder og erfaringer når den kommer - ser veldig spennende ut! Fått noen leveringsdato ennå?
 
Kult! Håper virkelig du deler litt bilder og erfaringer når den kommer - ser veldig spennende ut! Fått noen leveringsdato ennå?

Skal få tatt noen bilder når den kommer. Ikke fått noe ETA enda, men dette står på hjemmesiden til Hager : "The Hager Commando is currently being manufactured and will be available mid to late April". :p
 
Her kommer et dumt spørsmål:
Ser det er 20-30 USD i forskjell mellom en K1 og J1. Er de som er laget i Japan veldig mye bedre?
(Jeg er klar over at man kan dra denne til flere ting, swiss made vs. ..)
 
Her kommer et dumt spørsmål:
Ser det er 20-30 USD i forskjell mellom en K1 og J1. Er de som er laget i Japan veldig mye bedre?
(Jeg er klar over at man kan dra denne til flere ting, swiss made vs. ..)

Dette har vært diskutert maaaange ganger på Seikoforumet til WUS, og jeg tror aldri det har kommet frem noe som tyder på at J-modellene er bedre enn K-modellene. Forskjellene ligger stort sett i at J-modellene har "Made in Japan" på skiva, og noen antyder at modellene kan ha små forskjeller i fargenyanser.
 
Da har jeg fått bestillt meg en slik en jeg å. Valgte den med hvit skive, andre som har den? Tenkte også å prøve den på skinnreim med hvit sømm, så blir spennende å se om det matcher!

Eventuellt, noen som har en annen oppfatning av klokken nå etter noen måneder, eller er det fortsatt hallelujastemning rundt denne?
 
Fikk en sort og gull Glossy Diver J for to uker siden fra 21jewels.com. Knallfin klokke som gikk rett hjem hos meg. Går mellom 2 og 5 sekunder for fort i døgnet når jeg har den på armen hele tiden. Det må vel sies å være bra?

I ferd med å bestille reimer og verktøy for å gjøre jobben med. Er blitt miljøskadd så det holder.:D (Det verste er at den hvite ser like flott ut.........)
 
Hehe..

Er ikke lett å holde fingeren unna checkout knappen:) Var et lite impulkjøp av med hvertfall. Men tenker dette er en klokke det ikke går ann å angre på.

Hvor lang tid tok det før du fik din?
 
Det tok bare 1 uke! De fleste nettbutikkene hadde vært utsolgt lenge, så sjekket jeg med 21jewels og fikk vite at de fikk inn flere rundt 20.februar. Var inne og bestilte med det samme de kom og så at de ble utsolgt etter et par dager. De er også utsolgt for øyeblikket ser det ut til.
 
Sender denne til topps igjen med forhåpninger om at noen vet hvor jeg kan kjøpe en ferdig moddet med fifty five fathoms dial (eventuelt fifty four fathoms dial).

Har sendt mail til Yobokies, men ikke fått svar. Er også klar over at det ligger en til salgs her på forumet, men har sendt to forespørsler de to siste ukene uten respons.

Dersom noen tidssonere har en de vurderer å selge er det også bare å kontakte meg på PM. :)
 
Apropos SNZH55 - kjøpte min i vinter og den er blitt min favoritt-beater. MEN - den er blitt litt lunefull. Den stopper av og til mens den er på armen og hver gang jeg har tatt den av for natten i det siste har den stoppet. Noen flere som har opplevd det samme?
 
Apropos SNZH55 - kjøpte min i vinter og den er blitt min favoritt-beater. MEN - den er blitt litt lunefull. Den stopper av og til mens den er på armen og hver gang jeg har tatt den av for natten i det siste har den stoppet. Noen flere som har opplevd det samme?

Det sammen skjedde med Secondmans Seiko 5 Military. Vi dro til urmakeren og han fikset det med noen få dråper olje. Den hadde rett og slett tørket helt inn. Det var ikke behov for service eller rens og hele affæren kom på 300 blanke kroner.
 
Det sammen skjedde med Secondmans Seiko 5 Military. Vi dro til urmakeren og han fikset det med noen få dråper olje. Den hadde rett og slett tørket helt inn. Det var ikke behov for service eller rens og hele affæren kom på 300 blanke kroner.

Takk Minuteman, skal prøve rådet ditt.