Favoritt TV-Serier... Topp 3

Her er noen nye og gamle favoritter:D
Carnival som desverre bare varte 2 sesonger før serien ble lagt ned.
utrolig kul serie - om den episke kampen mellom det onde og det gode,
Hvor handlingen er lagt til et omreisende tivoli i usa rundt depresjontiden i 20-30 åra.
masse uforglemmelige karakterstudier ,masse symbolikk ,minner mye om David lynchs Twin peaks i stemningen og feelingen i serien, kritikerrost anbefales på det varmeste.

2.Sopranos,ingen ytterlige introduksjon nødvendig for hvem liker vel ikke Tony sopranos

3 plassen går til den hardbarkete western serien Deadwood som gikk sin seiersgang i 6 sesonger
tok litt tid før jeg endelig satt meg ned og faktisk så en hel episode da denne gikk på tv for noen år siden,men ble fort hektet på denne serien
nydelige og herlige karakterer fra det ville vesten, fremstillt på en blek og rå måte
ulikt de vanlige amerikanske hollywood seriene fra det "wild vest"
denne serien ble også avsluttet midt i handlingen til stor skuffelse for mange.
anbefales for westernfans

glemte nesten Twin peaks som absolutt må med legendarisk selfølgelig , trenger ikke si så mye mer om denne.

Lonesome dove prisbelønnet glimrende western serie med robert duvall og tommy lee jones i fabelaktige roller.
er produsert flere oppfølgere ,men den orginale tv serien m Duvall/jones er den beste
noe av det bedre som noensinne er laget for tv.

til slutt en liten anbefaling av Carlos ,en helt ny tv serie som nettop har kommet ut
er egentlig en tv serie men er lansert i flere versjoner derav 3 filmversjoner hvorav den lengste er på 5 en halv time
serien er en fransk storproduksjon og omhandler livet til terroristen Carlos
skikkelig bra serie, filmversjonen fikk forøvrig stående ovasjoner ved den prestisjetunge sundance festivalen tidligere i år
absolutt anbefales terningkast 10
 
Jeg har stor tro på HBO`s nye storsatsing Broadwalk Empire. En ny mafia-serie med Steve Buscemi i spissen. Handlingen er lagt til 1920-1930-tallet i Atlantic City og New Jersey på. Gleder meg :D

broadwalk-empire-image.png


boardwalk-empire-by-hbo_1.jpg
 
Enig, Broadwalk Empire anbefales virkelig. Relativt god og troverdig historie, samt tilstrekkelig med naturlige damer!

+

Hvis noen ser The Event, vennligst forklar meg hva som skjedde i episode 9 (gårsdagens i USA) - skuddet. Jeg så det to ganger men skjønte ikke... :eek:
 
Akkurat nå er det

#1 Fringe
#2 Stargate Universe
#3 The Event

Av serier som ikke går lenger kan jeg nevne Twin Peaks og X-Files.

@ArthurF Mener du det på slutten?
 
Boardwalk Empire er veldig bra. Første episode var regisert av Martin Scorsese. Har sett alle 10 episoder som er kommet ut. Regner med at det er 2-3 til i sesong 1.
Den er også bekreftet fornyet med en sesong til.

En ny AMC serie som er vanvittig tøff er The walking dead, produsert av Frank Darabont (Shawshank Redemption) som er en skummel zombie-serie.
 
For å vise at hun fortsatt er lojal, grei straff da.
En vil jo aldri kunne bevege seg normalt etter å ha fått skutt av kneskåla.

Jeg synes også det er litt merkelig, et slikt svik mot meg vil føre til døden. :p
Ellers må jeg si at jeg detter ut av serien nå, synes mannen og dama (datteren til flypiloten) er lite sympatiske, vet ikke hvorfor.
 
Mine favoritt serier er som følgende:

1. Sopranos
2. Band of Brothers
3. Generation Kill
--------------------
4. The Wire
5. Boardwalk Empire
6. Dexter
 
1. The Wire.

2. Sopranos.

Ellers anbefales: Breaking Bad, Madmen, Dexter, Eastbound and Down, Californication, Entourage og Sons of Anarchy.

Gleder meg veldig til Boardwalk Empire, skal nytes i jula.
 
For meg er det:
1 Klovn
2 Klovn
3 Klovn

Fantastisk dansk komiserie på TV2 Zebra. Eneste jeg følger med på fortiden.
 
Akkurat ferdig med sesong 3 av Beraking Bad, serien tok seg veldig opp! Så annbefales på det varmeste om man trenger noe å dra seg gjennom julen med.
 
Akkurat ferdig med sesong 3 av Beraking Bad, serien tok seg veldig opp! Så annbefales på det varmeste om man trenger noe å dra seg gjennom julen med.

Holder på med sesong 3 selv. :) Knallbra!

Kan også anbefale Boardwalk Empire: http://www.imdb.com/title/tt0979432/

Vanvittig fet serie fra 1920-tallet som handler om alkoholforbudet som ble bestemt. Forvent mye blod, damer og fete dresser.
Høy whiskey og sigarføring :)
 
- der ingen skulle tru at nokon kunne bu

tyr alltid til denne serien når jeg er møkk lei oslo og hater alle folk og drømmer om å ta en isak sellanrå.
 
Yes...

Endelig, seasong 16 av Top Gear gikk i går, jeg hastet hjem fra jobb og har sett den nå.

Utrolig morsomt, Anders vil like denne episoden! ;)

Ang. motorprogrammer så har TV2 ødelagt "autofil" med den nye vrien, TV2 Zebra hadde en bra spin-off som het Zebra Grand Prix men programlederen i sesong 2 er utrolig irriterende både og se og høre... :evil:
 
Mine topp tre:

1. Sopranos
2. Band of Brothers
3. The Wire

Er stadig på leting etter nye serier, men finner ikke noe som kan erstatte den godfølelsen som Sopranos ga meg... så det ender stortsett med at jeg ser den om og om igjen...
 
Mine topp tre:

1. Sopranos
2. Band of Brothers
3. The Wire

Er stadig på leting etter nye serier, men finner ikke noe som kan erstatte den godfølelsen som Sopranos ga meg... så det ender stortsett med at jeg ser den om og om igjen...

Akkurat samme her.
Er i gjennom 3 runde med Sopranos på DVD.:)

Eller klarer jeg å fylle tomrommet med:
Dexter - lettfordøyd moro
The Pacific - ikke BoB, men ok...
Pløyer gjennom Six Feet Under på DVD om dagen da jeg ikke fikk med meg alt på tv.