Seiko SNZH55 - glossy diver

Jeg skjønner egentlig ikke hva dere driver å jazzer om.
Uret er dritlekkert som det er. Den busy skive ser egentlig bra ut i sin originale utførelse. 160$????
Latterlig billig!:cool:
 
Jeg skjønner egentlig ikke hva dere driver å jazzer om.
Uret er dritlekkert som det er. Den busy skive ser egentlig bra ut i sin originale utførelse. 160$????
Latterlig billig!:cool:

Hehe, det er jeg helt enig i. Den er fantastisk flott.

Men hadde vært moro med en sort/gull med sort/orange skive eller sort/sort/sort med så sort skive som mulig å få tak i... supar-stealth :p.

Nei uff, vi får se. Begrenset hvor mange klokker man kan bruke på en gang også...

Hadde det bare vært så enkelt :oops:
 
Ser at mange modifiserte seikoer har en T som navn på dialen. Hva står dette for?
Hva med noen bilder av denne klokken på armen deres da? Tenker på denne selv, men har en 007 i fangenskap på gardermoen:? Gått slag i slag fra singapore, men stoppet helt opp i Norge.
 
Jeg skjønner egentlig ikke hva dere driver å jazzer om.
Uret er dritlekkert som det er. Den busy skive ser egentlig bra ut i sin originale utførelse. 160$???? Latterlig billig!:cool:

Selvsagt ser uret bra ut som det er. Men, trenger vi plutselig logikk inn i denne hobbyen også nå da?:D
Her skal det moddes nettopp fordi det koster kun $160. :p Moha ha ha *Gal professor's latter*
Hadde gjort dette med andre ur også om de hadde kostet det samme.
 
Selvsagt ser uret bra ut som det er. Men, trenger vi plutselig logikk inn i denne hobbyen også nå da?:D
Her skal det moddes nettopp fordi det koster kun $160. :p Moha ha ha *Gal professor's latter*
Hadde gjort dette med andre ur også om de hadde kostet det samme.

Du er jæ..ig bra UJU!
Er jo helt enig. Men jeg er en sånn kjiping som vil helst ha originalfelg på bilen.
Skjønner'ru eller?!
 
Du er jæ..ig bra UJU!
Er jo helt enig. Men jeg er en sånn kjiping som vil helst ha originalfelg på bilen.
Skjønner'ru eller?!

Forstår deg godt jeg, brukte de 18" originale M felgene på gamle 7 serien i steden for de 20" bbs'ene (som, utrolig nok, ikke ser store ut på den bilen..) bare fordi bilen da rullet rundt identisk med hvordan den forlot fabrikken ;).

Men samtidig er det jo litt morsomt med en klokke som er sånn halvveis unik også da :)
 
Normalt sett står en T på skiva for Tritium. Det er da materialet som utgjør lumen på hender og tall. I de fleste klokker i dag er tritium erstattet av det mer holdbare Luminova.
 
Har akkurat fått på meg min skvett nye five fathoms.:D
Det var en hyggelig overraskelse gitt.
Skikkelig flott klokke for en mer enn rimelig penge.
Alt stemmer utenom spenna. Hjelpe meg for et sorgens kapittel.:mad:
Ikke akkurat tvil om hvor det er blitt spart inn på produksjonskostnadene.
Men, alt i alt en knallklokke pris tatt i betraktning.:D Jippi!
Tror jeg dropper å moddde denne da jeg synes den ser helt topp ut (for øyeblikket ;))
 
Får vel legge ut noen bilder også da.
DSCF0001-2.jpg


DSCF0003-1.jpg


Den gjør seg godt på nato også.:D Mye bedre enn den stusselige unnskyldningen av en lenke/spenne.:roll:
 
Klokken er utrolig kul, eneste som hindrer meg fra å kjøpe en er kronen. Synes gjerne de kunne lagd den litt mer spennende. Jeg kjøper sikkert en uansett, men litt dumt med den kjipe kronen.
 
Er også skuffet over kronen.

Ikke at den er kjedelig, men at den er fullstendig eksponert uten noe beskyttelse, hvilket tilsier at man har tenkt mer på "glossy" enn "diver".

Jeg liker klokka foruten det. Tror den med hvit skive kunne blitt en schlæger av en sommerklokke. Men, for min del ville den vært en "beater" som man ynder å kalle det her på TS...til det virker den litt skjør. Flanere Aker Brygge kanskje....
 
Tja, mtp prisen så vet jeg ikke helt hvor skeptisk jeg er til å bruke den "smårøft", koster ikke allverdens å erstatte den.

Men har en følelse av at den tåler mer enn den gir inntrykk av :). Kjennes ut som safir eller glass av noe slag på bezelen.
 
Til kronens forsvar kan jeg si at den virker solid og behovet for ekstra beskyttelse virker ikke akutt.
Den er også litt fastere i fisken enn den du finner på f.eks. SKX007. Den er litt "vinglete" og slapp synes jeg. Eller er det "stemmen" som er litt slarkete?

Glossy diver'en har ikke gjenger på krona (pull - push). Med dette unngår man jo frustrasjon over de dårlig maskinerte gjengene på krona til SKX007.;)

Ellers virker den robust nok. Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å utsette den for noen harde tak.
 
Virker som om min SNZH55 ikke vil trekke manuelt med kronen.. Noen som har opplevd samme problemet, eller kjenner til om dette er en vanlig feil på disse Seiko-verkene?

Er forsåvidt ingen krise, men liker å ha muligheten til å trekke manuelt..
 
7S26 / 7S36 verket har ikke hack og hand-wind, så dette er helt normalt.
Disse må ristes igang.:)