Samletråd for remmer og lenker

Gikk tydeligvis på en rookie mistake sist gang jeg satte nato på sub’en - de originale springbarene ble bøyd.

Hvor kjøper folket/hvilke springbars anbefales når man setter natorem på en submariner f.eks.?

Gikk tydeligvis på en rookie mistake sist gang jeg satte nato på sub’en - de originale springbarene ble bøyd.

Hvor kjøper folket/hvilke springbars anbefales når man setter natorem på en submariner f.eks.?
Jeg vil tro TS sin nettbutikk har gode nok baretter? 🙂

• Liker
Reaksjoner: Asahi og Joachmm

Rolex bruker 1,78mm springbars. Noen 3. part er 1,8mm (som kan passe), noen er runde i enden og andre har mer skarpe kanter. Gå til en AD og får OEM. Om du bør installere en Natoreim en gang til, hvis du allerede har bøyd to originale springbars, er jo et valg man bør ta. Ikke alle klokker som er ment å benyttes på en (eventuell tykk og stiv) Natoreim.

• Liker
Reaksjoner: Joachmm og seiltid
Bund. :)

_1270690-png.2677395

Det er imidlertid en svakhet med begge reimene: Se på der oversiden er brettet rundt springbar til undersiden. På reimer av akseptabel kvalitet, går sømmen gjennom baksiden og skinnet som er brettet rundt der. På begge reimene er det åpenbart at disse kun er limt på undersiden. Det er bare et spørsmål om tid før disse går i oppløsning. Klassisk besparelse på billige reimer.

Sjekk andre reimer, så vil man se at dette området ofte er sydd...

IMG_0628.png

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Det er imidlertid en svakhet med begge reimene: Se på der oversiden er brettet rundt springbar til undersiden. På reimer av akseptabel kvalitet, går sømmen gjennom baksiden og skinnet som er brettet rundt der. På begge reimene er det åpenbart at disse kun er limt på undersiden. Det er bare et spørsmål om tid før disse går i oppløsning. Klassisk besparelse på billige reimer.

Sjekk andre reimer, så vil man se at dette området ofte er sydd...

Vis vedlegg 395208

Godt tips🙂

Quick Release er ofte djevelens verk. Foretrekker originale springbars.
Ja, hvis hornene er korte, skal knappene også komme i kontakt med urkassen. Det kan forlate merker.
Noen er bra og noen er rett og slett å unngå.
I tilfelle var originalene bedre tilpasset, og dessuten var det litt kontakt på kassen.

...og et element til: Hvis spaken/hendelen til QR er plassert for nær reimens ytterpunkt, vil man se spaken/hendelen når man ser ned på klokken (mellom urkassen og reimen).
Ja, sant nok.
Alt i alt foretrekker jeg vanlig løsning, men det er nå en stort trend på å selge "quick-release".

Veldig fornøyd med denne mesh-lenka fra Arroway. Designet i USA og produsert i Tyskland. Kvaliteten er helt top. Anbefales👌

IMG_3932.jpeg
IMG_3933.jpeg
IMG_3934.jpeg