Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Bor ikke i by med rolex så ikke så enkelt å stikkw innom,
nå som reseller markedet er i fritt fall og det ryktes om relativt korte ventetider. Er det grunnlag for optimisme i forhold til å få lov å stå på venteliste?
Har ikke kjøpshistorikk hos rolex forhandlere.
Sendte Bjerke en forespørsel på 126610LN forrige uke, kom ikke på liste. Har handlet par klokker fra der tidligere, så har ikke store historikken.
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen og 123uno
Mitt inntrykk er at tilgangen er ganske laber her til lands uansett, så det skal nok en betydelig økt produksjon til før vi er tilbake til at det bare blir et spørsmål om tid før man får de modellene man vil fra norske forhandlere. Det var jo i en periode knapt mulig å oppdrive en Tudor BB58 uten lang ventetid, samtidig som den kunne kjøpes over disk flere steder i Europa.
 
Hei, kanskje dumt spørsmål. Når jeg ser på nettsiden til rolex etter en klokke så dukker det opp en pris i NOK. Er dette inkludert norsk moms eller må jeg slenge 25% på toppen? Ser på Explorer 1 36mm som tydeligvis koster 80.800kr ifølge rolex. Er det denne prisen jeg må betale hos AD da hvis de tar kontakt med meg?
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno og uret
Hei, kanskje dumt spørsmål. Når jeg ser på nettsiden til rolex etter en klokke så dukker det opp en pris i NOK. Er dette inkludert norsk moms eller må jeg slenge 25% på toppen? Ser på Explorer 1 36mm som tydeligvis koster 80.800kr ifølge rolex. Er det denne prisen jeg må betale hos AD da hvis de tar kontakt med meg?
Ja
 
  • Liker
Reaksjoner: Raaabs
Min 3 forespørsel på 126500 LN endte ikke i suksess, selv med omfattende kjøps historikk.
Ble oppfordret til å prøve på nytt på ny-året.
Tilgangen på Daytona er nok ganske lav, så har forståelse for at jeg ikke får denne nå.
Har ingen ambisjoner eller ønsker om andre modeller enn den.
Kommer til å spørre hver 3 mnd. Plutselig blir det min tur.

Har Champagnen på kjøl til dagen klarsignalet kommer. :)
 
Da er den endelig her! :)

IMG_2528.jpeg
 
Noen som har ferske erfaringer med Askeland i Stavanger? Jeg har vært på nippet flere ganger før til å gå for sub i two-tone med blå skive, alltid vært favoritt modellen med tanke på farger og alt. Men siden jeg mer og mer har erfart at jeg ikke klarer å ha kronen på riktig side siden jeg liker å ha klokken litt løst slik den sklir ned og graver i baksiden av hånden. Endte med en Sinn U1 forrige gang siden den har offset krone, MEN nå har jo endelig Rolex kommet med destro/LHD så da ble plutselig suget etter å endelig få seg ei Rolex vekket igjen.

Vokst opp med far og mor som har hatt president DD´s så er litt skadet der, likte aldri de når jeg var yngre siden de er litt glorete og gult gull ikke er min smak. Men har mer og mer fått smaken på Rolex med tanke på både stål og gull. Så vurderer nå muligheten for den nye GMT Master II Sprite, men så er det jo om det er i det hele tatt mulig å komme seg inn i varmen. Har ikke forhold til Askeland utover at min mors klokke nok har hatt service via de, men det er nå en mannsalder siden også.

Prøver å få fruen over til skikkelig klokke men hun har ganske spesifikk smak så vi skal innom Askeland å se på Tudor 1926, mest for å finne ut og prøve på størrelsen av klokke som hun trives best med siden hun ikke liker små klokker.

Tenker kanskje å skulle oppdrive potensielt 2 klokker kan gi litt mer håp om å komme på venteliste om ikke annet, selv om ikke begge er Rolex. Eller er det helt håpløst uansett å begynne med et ferskt kundeforhold for å få tak i en GMT Master II? Forstår jeg riktig at det er den og Daytona som er de vanskeligste å få kjøpt fra AD?

GMT´en tror jeg blir litt "homage" til min avdøde far, både fordi han er den som har gitt meg interessen for Rolex og klokker, men også fordi det er litt "ekstra" arv jeg får av hans etterlatte kone. Så tenker det kan bli et siste symbol og memento av han som skal bli et arvestykke til fremtidig sønn (eller datter hvis ingen sønner kommer). Så blir ingen flipping for min del på de klokkene jeg har så lenge de er riktige. Sinn klokka jeg har nå ser jeg for meg blir første klokka til sønn hvis den lever lenge nok, så Rolex´en når det blir giftemål eller noe liknende på junior.

Men er vel kanskje ønsketenkning?
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno
Skader selvsagt ikke å prøve, men GMT er generelt sett vanskelig å få tak i.
@Hoeydal Som darkcho skriver, skader ikke å prøve. Jeg er helt sikker på at du ikke kommer på liste hvis du ikke spør.
Askeland er opptatt av personlige og lokale relasjoner, stikk innom på en kaffi og fortell din historie.
Jeg har aldri forstått seleksjonsmetodene. En kollega av en kammis som fikk kjøp en GMT med meteorite-skive av Bjerke omtrent uten historikk der.
Selv fikk jeg ikke kjøpe en 126655, men fikk samtidig tilbud om 116515 og 124060 - som ikke gir mening ift markedspress på disse modellene.

Lykke til:) Ser deg snart med en Sprite på armen!
 
Veldig synd, men ikke overraskende mtp at det er forhandler i både Stavanger og Bergen. Lett å sitte i Sveits og se på kartet og tenke at det er minst 1 for mye på vestlandet når man har leveranseproblemer i hele verden. Lervik er en utrolig koselig butikk å handle i så dette vil bli savnet
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho og GrimReaper
@Hoeydal Som darkcho skriver, skader ikke å prøve. Jeg er helt sikker på at du ikke kommer på liste hvis du ikke spør.
Askeland er opptatt av personlige og lokale relasjoner, stikk innom på en kaffi og fortell din historie.
Jeg har aldri forstått seleksjonsmetodene. En kollega av en kammis som fikk kjøp en GMT med meteorite-skive av Bjerke omtrent uten historikk der.
Selv fikk jeg ikke kjøpe en 126655, men fikk samtidig tilbud om 116515 og 124060 - som ikke gir mening ift markedspress på disse modellene.

Lykke til:) Ser deg snart med en Sprite på armen!
Ikke sant, er vel bare mennesker til slutt de også. Satser på å få tid før jul til å ta med fruen innom, så får man krysse fingrene for at man kan få startet en prosess i ene eller andre retningen. Hvis ikke må man kanskje trekke litt i bekjente som kjenner eierne godt, men synes det er litt feil å skulle nytte seg av bekjente så kjekkest hvis man kan få til noe på sikt selv. Reisen er kanskje like spennende som klokkene når det gjelder å få oppdrevet Rolex fra butikk, men tenker arvestykket bør komme ny fra butikk. Alle de andre kan komme fra hvor enn de dukker opp ;)

Takk for oppmuntringen darkcho og Genta.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og darkcho