Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Skader selvsagt ikke å prøve, men GMT er generelt sett vanskelig å få tak i.
@Hoeydal Som darkcho skriver, skader ikke å prøve. Jeg er helt sikker på at du ikke kommer på liste hvis du ikke spør.
Askeland er opptatt av personlige og lokale relasjoner, stikk innom på en kaffi og fortell din historie.
Jeg har aldri forstått seleksjonsmetodene. En kollega av en kammis som fikk kjøp en GMT med meteorite-skive av Bjerke omtrent uten historikk der.
Selv fikk jeg ikke kjøpe en 126655, men fikk samtidig tilbud om 116515 og 124060 - som ikke gir mening ift markedspress på disse modellene.

Lykke til:) Ser deg snart med en Sprite på armen!

Fra et derværende klokkeforum:
1701889529838.png

Veldig synd, men ikke overraskende mtp at det er forhandler i både Stavanger og Bergen. Lett å sitte i Sveits og se på kartet og tenke at det er minst 1 for mye på vestlandet når man har leveranseproblemer i hele verden. Lervik er en utrolig koselig butikk å handle i så dette vil bli savnet

• Liker
Reaksjoner: darkcho og GrimReaper
@Hoeydal Som darkcho skriver, skader ikke å prøve. Jeg er helt sikker på at du ikke kommer på liste hvis du ikke spør.
Askeland er opptatt av personlige og lokale relasjoner, stikk innom på en kaffi og fortell din historie.
Jeg har aldri forstått seleksjonsmetodene. En kollega av en kammis som fikk kjøp en GMT med meteorite-skive av Bjerke omtrent uten historikk der.
Selv fikk jeg ikke kjøpe en 126655, men fikk samtidig tilbud om 116515 og 124060 - som ikke gir mening ift markedspress på disse modellene.

Lykke til:) Ser deg snart med en Sprite på armen!
Ikke sant, er vel bare mennesker til slutt de også. Satser på å få tid før jul til å ta med fruen innom, så får man krysse fingrene for at man kan få startet en prosess i ene eller andre retningen. Hvis ikke må man kanskje trekke litt i bekjente som kjenner eierne godt, men synes det er litt feil å skulle nytte seg av bekjente så kjekkest hvis man kan få til noe på sikt selv. Reisen er kanskje like spennende som klokkene når det gjelder å få oppdrevet Rolex fra butikk, men tenker arvestykket bør komme ny fra butikk. Alle de andre kan komme fra hvor enn de dukker opp ;)

Takk for oppmuntringen darkcho og Genta.

• Liker
Reaksjoner: Genta og darkcho
Rolex TT. Bilselgerklokker. Granka. Harry. For gamliser.

Men de er jo sabla fine, både DJ, Sub og Daytona.

Skal jeg drite i ordene innledningsvis her?

Noen som vet om antall rolex produsert av hver modell finnes på nett? Ca tall er helt ok

Noen som vet om antall rolex produsert av hver modell finnes på nett? Ca tall er helt ok
Det finnes ikke offentlig, og heller ikke eksakt antall klokker de produserer per år. Men det "estimeres" til rett i overkant av 1 million etter det jeg har sett

Tilsynelatende er fordelingen noe sånt som..
5k Daytona, 15k Sub, 10k GMT Master 2, 20k DJ i stål og 950k ymse two tone og helgull med diamanter.

• Haha
Reaksjoner: Alinoe
Datejust av ymse varianter er vel den mest produserte klokken. Men noe nøyaktig estimat blir vel bare bingo. Det som er nogenlunde sikkert er vel at total produksjon ligger på rundt 1 million klokker årlig.