Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det hadde vært kjipt med kun én insert til Kermiten. Så lenge insert er original Rolex, så er jeg ikke vond å be. Her er et utvalg av LV, en tritium LN, en sliten bleka LB og et par hjemmebakte LN. Kjekt med litt variasjon ;)

sub3.jpg
 
Hva er oppskriften på hjemmebakt insert? :D

Jeg har laget to varianter.

Den første gikk rett i ovnen på 250 grader en god halvtime uten at det skjedde stort. Tok den ut og la den i klorvann til overlaten ble matt. Deretter inn i ovnen igjen på 250 + grillelement til fargen var lik puben på hjørnet ved Galgeberg.

Den andre brune som er avbildet , kjørte jeg på 250 + grill til den fikk riktig farge. Tok ut lume-insert på denne før den gikk i ovnen. Husker ikke ekstakt hvor lang tid det tok, men fulgte med nøye underveis ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og lobergen
Jeg har laget to varianter.

Den første gikk rett i ovnen på 250 grader en god halvtime uten at det skjedde stort. Tok den ut og la den i klorvann til overlaten ble matt. Deretter inn i ovnen igjen på 250 + grillelement til fargen var lik puben på hjørnet ved Galgeberg.

Den andre brune som er avbildet , kjørte jeg på 250 + grill til den fikk riktig farge. Tok ut lume-insert på denne før den gikk i ovnen. Husker ikke ekstakt hvor lang tid det tok, men fulgte med nøye underveis ;)

Tropical insert der altså. Ny trend kanskje :rolleyes:
 
Jeg vil tippe at mye av det som ligger ute til salgs med"tropical" skive eller insert dufter godt av kanelbakst, hvis du kjenner nøye etter :mrgreen:

Er alle bezlene (kan man skrive det?) originale Rolex-bezler eller er de aftermarket?

Edit: Ser nå at du skriver originale...

Tror nok ikke innholdet i min steikeovn har hatt såpass høy verdi noen gang
 
Hjelper ikke når det kommer til Porsche Approved Warranty med 111 punk sjekk og utvidet garanti.
Må nå er det ikke «vanlig» nybilgaranti jeg sikter til. Men PAW som er spesielt for Porsche.
Kan virkelig bekrefte dette. Var et styr uten like da jeg nylig skulle forlenge garantien på min 2017-bil.

Utover dette er ordningen meget bra og man kan i prinsippet ha (betale for) nybilgaranti frem til bilen er 15 år gammel.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Kan virkelig bekrefte dette. Var et styr uten like da jeg nylig skulle forlenge garantien på min 2017-bil.

Utover dette er ordningen meget bra og man kan i prinsippet ha (betale for) nybilgaranti frem til bilen er 15 år gammel.

Må heller ikke glemme at «alt av garantier» ryker på en Tesla når man setter på et uoriginalt dekk- og felgsett ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Må heller ikke glemme at «alt av garantier» ryker på en Tesla når man setter på et uoriginalt dekk- og felgsett ;)
Artig at du nevner dette. I mitt tilfelle var det nemlig vinterdekkene (felgene er original Porsche) som ikke ble godkjent for PAW. Vi fant en løsning til slutt, men ante ikke at det var såpass rigid.
 
Artig at du nevner dette. I mitt tilfelle var det nemlig vinterdekkene (felgene er original Porsche) som ikke ble godkjent for PAW. Vi fant en løsning til slutt, men ante ikke at det var såpass rigid.

Var det dimensjonen på dekkene som var feil?
I såfall er det helt innafor imo.
 
At Rolex-tråden plutselig ble Tesla-tråden.
Nei vent. Dette var jo ikke "Nei det kan jeg ikke like" tråden...my bad.:rolleyes:


Jeg flyttet over til denne
 
  • Liker
Reaksjoner: jayeff og Mavo
Har en DJ36 og ønsker å bytte skive på den. Hvilken urmaker anbefaler dere i oslo og hva tror dere jobben vil koste?
 
Ikke i Oslo riktignok - men kan virkelig anbefale Lervik i Huagesund!

Leste et annet sted at de tok 50% i forhold til en velkjent urmakerkjede i Oslo ;)
 
Har en DJ36 og ønsker å bytte skive på den. Hvilken urmaker anbefaler dere i oslo og hva tror dere jobben vil koste?

Hør med Urmaker Bjerke er mitt tips.
Kostnaden ligger vel i skiven. Ikke selve arbeidet som er en relativt enkel jobb.