Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Til eksempel krever Porsche kun bruk av orginaldeler for å opprettholde garantier o.l. Kjører du på uorginale felger og får problemer med forstilling, styring differensial eller lignende så risikerer man å miste garantien.

Ift til garanti er vel dette ganske vanlig prakis fra de fleste produsenter tror jeg.

Ift til garanti er vel dette ganske vanlig prakis fra de fleste produsenter tror jeg.

I bilbransjen er det fritt frem så lenge delene er av "Matching Quality" eller bedre.
1578396146796.png

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Synes vel ikke dette er så veldig kontroversielt, og heller ikke begrenset til Rolex. Tviler på at Patek eller Omega utfører service på klokker med «ettermarked»-deler påmontert.

Men i all tid GMT-Master ble solgt med samme refnr både som Pepsi og Coke ser jeg null betenkeligheter ved å veksle mellom inserts, uten at uret er mer eller mindre kosher av den grunn..

Men allikevel så gjelder den ikke om du til eksempel setter på uoriginale bremseskiver og klosser.
Vanskelig å sjekke når forpakningen de lå i mest sannsynlig er kastet ;)
Mulig Porsche betaler fabrikken noe mer for emballasjen - hvem vet?

EDIT: Vi må ta det i biltråden.

Er vel ikke garanti dette gjelder. Porsche vil vel ikke kaste dine dyre uorginale felger og sette på originale ved service. Garanti kan bortfalle men service får man vel.

Har man lov til å ta av bezelbeskyttelsen på Rolex nå for tiden eller ryker garantien da?
Hva med ventilhettene på Porchen? :p
For noe rør.

• Haha
Reaksjoner: MVAukjent