Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Er det noen her inne som vet hvordan tilgangen på Oyster Perpetual med hvit skive (36mm eller 39mm) er om dagen? Jo flere bilder jeg ser jo mer lyst får jeg på en.
 
660B1268-A72F-4A5E-9FA6-85C0EBBF44DD.jpeg
Er det noen her inne som vet hvordan tilgangen på Oyster Perpetual med hvit skive (36mm eller 39mm) er om dagen? Jo flere bilder jeg ser jo mer lyst får jeg på en.

Det er venteliste hos Bjerke på OP39. Kunne ikke si noe om leveringstid.
 
Spennende tråd på TRF! Tok meg to kopper kaffe å lese igjennom. :p

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=667798

Det er mye gratulasjoner og forsøk på humor man bare kan scrolle forbi, men innimellom disse utvikles det en interessant diskusjon om hvorvidt den er ekte eller en såkalt "superfake". Trådstarter har sendt klokken avgårde til RSC i Texas for en generell service, hvor den vil bli autentisert og sjekket opp mot databasen av stjålne klokker. Det blir spennende å se hva de sier.

Med etterspørselen og prisøkningen til Rolex de siste årene, så er det ikke overraskende at den kriminelle fakeindustrien har utviklet seg i takt. Men om de er blitt så flinke til å kopiere at det ikke lengre er mulig å skille selv for entusiaster, ja da er det virkelig skremmende. Regner med at offisielle Rolex-verksted har egne metoder for autentisering som fremdeles kan garantere ekthet uten fnugg av tvil?

Jeg mener, hvis selv Rolex til slutt ikke klarer å identifisere en fake, og gir den service og bytter ut fake deler med ekte deler, så vil industrien virkelig ha et massivt problem. Tipper de gjør mye internt for å forhindre at dette kan skje.

Avslutningsvis: det er helt idiotisk at TRF har en total regel som forbyr all diskusjon om fakes, uansett kontekst. Det virker dog som om moderatorene er litt mer tillatende i denne tråden siden den er så aktiv og populær. Likevel merker man at temaet blir avsluttet før noen reell diskusjon virkelig kan utvikle seg, noe som er fryktelig irriterende. Problemet med en slik total regel er at den forhindrer ærlige folk i diskutere et viktig og relevant tema, hvor vi kan rustes opp med kritisk kunnskap om hvor langt fakesøppelet er kommet, og hva man skal se etter.

Om den er falsk, så vil det få store implikasjoner for bruktmarkedet og miljøet generelt. Hva tror dere?
 
Redigert:
Spennende tråd på TRF! Tok meg to kopper kaffe å lese igjennom. :p

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=667798

Det er mye gratulasjoner og forsøk på humor man bare kan scrolle forbi, men innimellom disse utvikles det en interessant diskusjon om hvorvidt den er ekte eller en såkalt "superfake". Trådstarter har sendt klokken avgårde til RSC i Texas for en generell service, hvor den vil bli autentisert og sjekket opp mot databasen av stjålne klokker. Det blir spennende å se hva de sier.

Med etterspørselen og prisøkningen til Rolex de siste årene, så er det ikke overraskende at den kriminelle fakeindustrien har utviklet seg i takt. Men om de er blitt så flinke til å kopiere at det ikke lengre er mulig å skille selv for entusiaster, ja da er det virkelig skremmende. Regner med at offisielle Rolex-verksted har egne metoder for autentisering som fremdeles kan garantere ekthet uten fnugg av tvil?

Jeg mener, hvis selv Rolex til slutt ikke klarer å identifisere en fake, og gir den service og bytter ut fake deler med ekte deler, så vil industrien virkelig ha et massivt problem. Tipper de gjør mye internt for å forhindre at dette kan skje.

Avslutningsvis: det er helt idiotisk at TRF har en total regel som forbyr all diskusjon om fakes, uansett kontekst. Det virker dog som om moderatorene er litt mer tillatende i denne tråden siden den er så aktiv og populær. Likevel merker man at temaet blir avsluttet før noen reell diskusjon virkelig kan utvikle seg, noe som er fryktelig irriterende. Problemet med en slik total regel er at den forhindrer ærlige folk i diskutere et viktig og relevant tema, hvor vi kan rustes opp med kritisk kunnskap om hvor langt fakesøppelet er kommet, og hva man skal se etter.

Om den er falsk, så vil det få store implikasjoner for bruktmarkedet og miljøet generelt. Hva tror dere?

Heldig kar, håper jeg....
Jeg er en og med deg i at det er viktig å gå en god og åpen diskusjon om fake-produktene. Dette er noe som vi må forkommer forholde oss til på en seriøs måte, og ikke feie under en stol. Ja, det er mye på The Dark Side Og The .net, men der er vinkling og målet litt annerledes enn den retning vi (og TRF) ønsker. (Rart at de henviser dit).

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jeg har lest om folk som har mistet klokkene sine i bakken etter at skruene i lenka har løsnet, men jeg har aldri opplevd at skruene har løsnet av seg selv. Helt til i går.
Var ganske skummelt å plutselig se skruen på vei ut.

Jeg sendte snap til en kompis med bilde av skruen og fikk snap tilbake av en skrue som var på vei ut av lenka til Explorern hans med teksten «takk kompis, sjekket lenka siden du sendte snap, og jaggu var den på vei ut!»

F6A0D60F-58C2-4D1F-A079-207CA1CD3EF0.jpeg

Kompisen min hadde noe Loctite han tok på. Tror jeg må kjøpe ei lita flaske selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: heimert og Grendel
Jeg har lest om folk som har mistet klokkene sine i bakken etter at skruene i lenka har løsnet, men jeg har aldri opplevd at skruene har løsnet av seg selv. Helt til i går.
Var ganske skummelt å plutselig se skruen på vei ut.

Jeg sendte snap til en kompis med bilde av skruen og fikk snap tilbake av en skrue som var på vei ut av lenka til Explorern hans med teksten «takk kompis, sjekket lenka siden du sendte snap, og jaggu var den på vei ut!»

Vis vedlegg 143733
Kompisen min hadde noe Loctite han tok på. Tror jeg må kjøpe ei lita flaske selv.

Nå blir det DI på klokken, brillene (samme der også) og MC....

Litt å passe på....


8
 
  • Liker
Reaksjoner: morbra
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=667798&page=15
(Scroll litt ned på side 15, nær midten).

Da har RSC Dallas sendt ham en prisantydning på service, noe som betyr at de har saumfart klokken og autentisert den. Rått!

Jeg har pratet med en av de kjente brukerne på TRF som er urmaker og som jobber mye med Rolex, og ble fortalt at selv de nyeste og mest "sofistikerte kopiene" (om man kan kalle dem det) fremdeles er lette å identifisere. Hovedsaklig ved å se på urverket. Urmakerne bruker luper med opp til 25x forstørrelse, og det skal være en enkel sak å skille klinten fra hveten.

Videre tenker jeg at Rolex sine egenutviklede maskiner sannsynligvis lager spor som blir synlige under en slik ekstrem forstørring. Det er sikkert flere detaljer i finishen som får et særegent "fingeravtrykk" fra produksjonsmetodene deres, og å kopiere disse ned til mikroskopnivå er nok ikke praktisk gjennomførbart. En av de store fordelene med å utvikle maskinene og verktøyet selv er jo at de får full kontroll over dette.
 
Redigert:
Enda en strålende skildring fra brukeren InitialAndPitch på TRF. :)

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=672256

Gråmarkedet i HK virker å være helt spinnvilt. Mange av klokkene kommer etter sigende fra europeiske forhandlere. Det ville være ganske morsomt, for ikke å si smått tragikomisk, å kjøpe en klokke derfra og se navnet til en av de kjente norske på garantikortet. Det ville nok blitt ganske dårlig stemning blant dem som sitter på liste, og som tror at hver eneste klokke som leveres til butikken betyr at de hopper frem én plass i køen. Mon tro... :p

Tråder som denne får meg nemlig til å tenke at (noen) forhandlere inkluderer denne typen salg "ut bakdøren" i tidsestimatet de gir for ventelistene. Noen tanker om det?