Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Merkelig, rimelig bortkasta annonse utgifter. Hvem er bestiller av annonsene i DN?Rolex SA ??
 
Nå er det jo ikkje noken klokkenerder på forskjellige klokkefora Rolex bruker annonser på å få interessert . Det er "vanlige folk " som ønsker å kjøpe illusjonen om luksusprodukter som er umulig å få tak i for andre en eliten . Ganske smart egentlig
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
En betydelig del av DN’s lesere har interesse og økonomi til å kjøpe Rolex
 
Rolex har i mange år vært det klokkemerket i verden som er estimert å bruke mest penger på annonsering :)

Ikke sikker på hva som er situasjonen akkurat nå, men sånn har det i alle fall vært.
 
Rolex er flinke med merkevarebygging ved å sponse idrett, en kan ikke se F1 uten å legge merke til grønn vegg av rolex bannere, nesten likedan i tennis. Mulig annonser i tidsskrifter fanger øvrige som hverken interesserer seg for tennis eller racerbiler. Men, min tanke var at rolex er merke som minst trenger å annonsere for noe du ikke får kjøpt uansett. Eller, gråmarkedsforhandlere får indirekte gratis reklame og opphyping av de sjeldne godbitene de har å tilby til ågerpris. En skal lete lenge blant ikke-ur interesserte som ikke har en viss oppfatning av hva Rolex er og hva det representerer for vanlig folk
 
Vil trekke noen paralleler til et annet superbrand. Nemlig Coca-Cola. Verdens mest drukket leskedrikke. Coca-Cola er så godt markedsført og deres flaske er blant verdens mest gjenkjennelig emballasjer, og ble beskrevet av kunstneren Andy Warhol som århundrets designikon. Flasken ble introdusert tidlig på 1900-tallet for å hindre kopiering og imitasjoner. I enkelte land drikkes det mer Coca-Cola enn vann.
Så hvorfor skal de da i det hele tatt bruke penger på markedsføring? Jo, nettopp for å beholde deres posisjon som verdens mest drukket og foretrukne leskedrikk. Det samme kan sies om Rolex. Beholde sin posisjon ved å stadig være synlig i mediebildet, bybildet og viktige arenaer.

 
Redigert:
Ok, jeg skjønner det kom litt feil ut og kan oppfattes feil/klysete. Ikke intensjonen, men personer som har vært gode og lojale kunder hos Bjerke gjennom noen år får vel stort sett kjøpt det man ønsker av klokker. Noen med litt naturlig ventetid, men dog.
Et par måneder ventetid piffer jo egentlig bare opp saken litt. Noe å glede seg til.