Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hmm. Har lyst på en polar explorer eller en no-date.
Dette er såpass vanlig at det kanskje kan være en diagnose? I såfall så vil jeg prøve å kjøpe neste på blå resept.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Min hvite Explorer II er en så innmari essensiell del av "hverdags"-delen av klokkeboksen min. Den får _mye_ armtid. Skjønner godt at det er en gateway drug :D

Den ekstremt gode kontasten mellom svart og hvit, samt en fast bezel som ikke samler støv og sand, gjør den til en faktisk toolwatch.

Bare et moment om såkalte stick dials på 16710.

I en egen tråd på TRF sies det at enkelte 16710 så lang tilbake som Y-seiern (2002/2003), så finnes det eksempler på 16710 som har fått byttet ut urskiven de originalt hadde til - ja, nettopp - service dial. Og enkelte av disse service dials er såkalte stick dials. Årsaken til at de har fått service dial er legitim, men merk at det kan være at enkelte stick dials ikke er så sjeldne som enkelte vil ha det til...

Moralen? Ikke betal premium for en 16710 med såkalt stick dial. Selv om en 16710 har 3186 innabords, så ville jeg personlig aldri betalt noe premium pga. det.

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Da er en Steinhart Vintage military et mye rimeligere alternativ. Homage er homage, selv om Bamfords er basert på en original Rolex.
Ja disse Bamford er custom Rolex hele veien: for rolexofiler som vil a noe unik.
Man får mye klokke for pengene med en Steinhart MilSub og det er ikke noe galt med et 2824-2 ETA urverk heller.
Alt handler om prisen man er villig til å betale...