Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Den er fin men dessverre latterlig dyr. Jeg får klare meg med det jeg har av radium vintage. Pre -65 Rolex og Tudor submarinere er ikke lengre mulig å kjøpe for "normale" vintage tullinger.
 
For noen år siden så jeg en 16613 på timezone.com. Denne hadde en "meget lilla" skive. Dette var en ekte Rolex-skive, så det var ikke noe fake. Derimot hører det med til historien at Rolex hadde veldig lyst til å bytte denne. Det var egentlig en feilvare.

Dessverre har jeg ikke spart (eller funnet) bilde av den igjen. Men farven kan variere, da ved et sjeldent uhell.

8

Helt rå :D
IMG_6997.JPG
 
Godt han ikke tok "Buy now"-alternativet. Liker også at han ikke helt visste verdien, men endte opp med å måtte kjøpe både geigerteller og legge den i bankboks.

I tillegg til dette vitenskapelige eksperimentet:
"Took watch into closet and closed the door.
The hands and time points DO NOT GLOW IN DARK."
 
Godt han ikke tok "Buy now"-alternativet. Liker også at han ikke helt visste verdien, men endte opp med å måtte kjøpe både geigerteller og legge den i bankboks.

I tillegg til dette vitenskapelige eksperimentet:
"Took watch into closet and closed the door.
The hands and time points DO NOT GLOW IN DARK."

Den ender om 2 timer. Ingen tør å gå over 99.999$ grensen: sånn har det vært i en uke nå.
Feiginger:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Trenger litt vintage tudor hjelp, vurderer denne 76100 fra finn/klokkeriet (edit: ser den er lagt ut her og nå). Ser ut til at timeviser er relumiert og at den er polert. Noe annet å være obs over?
Får man tak i nye/gamle visere?

Screenshot_20170330-000645.png
Screenshot_20170330-000618.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og aksgro
Jeg snakket nettopp med en ny kollega som jeg la merke til har en Seadweller med en nydelig, grå, vintage-aktig patina på bezelen, til tross for at klokka ikke er spesielt gammel. Jeg spurte hvordan han hadde fått den slik.
Svaret?
- Jeg putter den i oppvaskmaskinen.

Bakgrunnen var at han synes det var vanskelig å få klokka skikkelig ren, også oppdaget han dette som en positiv bi-effekt etter et par runder i sånn 90 graders industrioppvaskmaskin.
Andre med lignende erfaring?
 
  • Liker
Reaksjoner: DJM
åj, industrioppvaskmaskin på 90 grader låter risikabelt; blir ikke overrasket hvis pakninger går fløyten i nær framtid - men, men - hva gjør man vel ikke i sterilitetens navn :rolleyes:

Jeg snakket nettopp med en ny kollega som jeg la merke til har en Seadweller med en nydelig, grå, vintage-aktig patina på bezelen, til tross for at klokka ikke er spesielt gammel. Jeg spurte hvordan han hadde fått den slik.
Svaret?
- Jeg putter den i oppvaskmaskinen.

Bakgrunnen var at han synes det var vanskelig å få klokka skikkelig ren, også oppdaget han dette som en positiv bi-effekt etter et par runder i sånn 90 graders industrioppvaskmaskin.
Andre med lignende erfaring?
 
Jeg snakket nettopp med en ny kollega som jeg la merke til har en Seadweller med en nydelig, grå, vintage-aktig patina på bezelen, til tross for at klokka ikke er spesielt gammel. Jeg spurte hvordan han hadde fått den slik.
Svaret?
- Jeg putter den i oppvaskmaskinen.

Bakgrunnen var at han synes det var vanskelig å få klokka skikkelig ren, også oppdaget han dette som en positiv bi-effekt etter et par runder i sånn 90 graders industrioppvaskmaskin.
Andre med lignende erfaring?

=8-O
svett!

Jeg ville aldri gjort det!!!

8
 
Jeg snakket nettopp med en ny kollega som jeg la merke til har en Seadweller med en nydelig, grå, vintage-aktig patina på bezelen, til tross for at klokka ikke er spesielt gammel. Jeg spurte hvordan han hadde fått den slik.
Svaret?
- Jeg putter den i oppvaskmaskinen.

Bakgrunnen var at han synes det var vanskelig å få klokka skikkelig ren, også oppdaget han dette som en positiv bi-effekt etter et par runder i sånn 90 graders industrioppvaskmaskin.
Andre med lignende erfaring?
Artig, men dette høres ikke ut som det beste for pakningene, som vil få ganske hard medfart av oppvaskmiddelet og temperaturen. Vet ikke hvor godt oljene i urverket har av å ligge i 90 grader over lengre strekk i flere runder heller, men jeg tipper disse også vil tørke ut mye raskere enn vanlig når klokken utsettes for dette.

Men om man vil ha denne effekten på bezelen så er det jo unødvendig å putte hele klokka i oppvaskmaskinen. Man kunne heller bare sprette av bezelen og la den ta noen runder i maskinen alene. Eneste jeg ville vært obs på var om limet til inserten begynte å slippe. :)
 
Redigert:
Artig, men dette høres ikke ut som det beste for pakningene, som vil få ganske hard medfart av oppvaskmiddelet og temperaturen, og man risikerer at disse blir tørre og sprø ganske kjapt. Vet ikke hvor godt oljene i urverket har av å ligge i 90 grader over lengre strekk i flere runder heller, disse kan muligens tørke/størkne raskere enn vanlig også.

Men om man vil ha denne effekten på bezelen så er det jo unødvendig å putte hele klokka i oppvaskmaskinen. Man kunne heller bare sprette av bezelen og la den ta noen runder i maskinen alene. Eneste jeg ville vært obs på var om limet til inserten begynte å slippe. :)

Fyren må ha jo bare tatt bezelen inn i vaskemaskin eller er han kokos...
 
Aiai, den var lei. Uheldig rundtur i vaskemaskin er jo noe av det verste en klokke kan oppleve. Oppvaskmaskinen slenger i hvert fall ikke rundt på den. :)