Rolexcafé – løst og fast om Rolex

I utgangspunktet synes jeg det skal koste å få utført et arbeid. Det er hyggelig at en urmaker gjør det gratis, men de gjør det i så fall i rent markedsføringsøyemed. Om man har kjøpt uret der eller på annet vis har et fast kundeforhold er det noe annet. 400,- for et ledd er dog altfor dyrt, men at det koster en hundrings er vel ok.

Når det er sagt er jeg også vant til at Bjerke m.fl. gjør slikt gratis, og jeg setter stor pris på det :eek:
 
Har ikke noe imot å betale en liten sum for det selv, men regnet med at en så "eksklusiv" butikk ville tatt en 500 lapp for det når jeg har betalt 100 kr for det samme hos Bjørklund med en Police klokke tidligere.
 
Hva pleier AD å ta for å justere lenke? Det er ikke snakk om ADn den ble kjøpt hos, skal innover til Oslo og blir det Bjerke.

Justerte lenken på en klokke hos Bjerke senest på lørdag. Det gjorde de gratis. Nå er imidlertid klokken kjøpt der, uten at det ble uttalt eksiplisitt.
 
Har ikke noe imot å betale en liten sum for det selv, men regnet med at en så "eksklusiv" butikk ville tatt en 500 lapp for det når jeg har betalt 100 kr for det samme hos Bjørklund med en Police klokke tidligere.

Nei egentlig burde det derimot vært omvendt; Bjørklund har mindre avanse på en Police klokke ( og 'skulle/ kunne' tatt mer enn en hundrings) , Bjerke eller annen ad har større avanse på et ur de har solgt og dermed 'mer å gå på' og kan yte 'gratis' service. Roll i Drammen har priset seg noe høyt uansett etter min mening. På tide å kjøpe lenkeverktøy ??:rolleyes:
 
Nei egentlig burde det derimot vært omvendt; Bjørklund har mindre avanse på en Police klokke ( og 'skulle/ kunne' tatt mer enn en hundrings) , Bjerke eller annen ad har større avanse på et ur de har solgt og dermed 'mer å gå på' og kan yte 'gratis' service. Roll i Drammen har priset seg noe høyt uansett etter min mening. På tide å kjøpe lenkeverktøy ??:rolleyes:

Skjønner! Fikser lenkene til type prisklasse seiko selv, men når det kommer til denne tør jeg ikke gjøre det selv:)
 
Submarineren min har nå gått -3sek på 1 uke.
Da har det variert litt hvordan jeg har lagt den fra meg på natta, men altså.. WHAT.
 
Søren også!!

I går skjedde det noe fryktelig!

Plutselig hadde beazelen på min 16613 begynt å snurre begge veier! Den har alltid klikket så fint og fast ene veien, men nå sklir den uten klikk begge veier.

Det er vel fjæren der inne som har tatt kvelden?
Jeg har tuklet med slikt på en annen klokke, men da ble beazelen skjev og den ble fryktelig hard å snurre rundt!

Dette er vel noe som Bjerke må se på?

WP_20140103_0021.jpg


8-(
 
Tja. Hvis du vipper av bezelen vil du sikkert finne en knekt liten "ståltråd" som må skiftes. Ingen stor sak:)

:cool:

Det høres ikke så vanskelig ut.... Men tror ikke jeg tar risikoen på å gjøre det selv.... Mitt tidligere "forsøk" gave en veldig hard og treg beazel.....

:cool: