Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Forventes det da at man altid skal gå med kvittering på at klokken er kjøpt hos norsk forhandler?
Dette er helt klart en sak hvor han sikkert har hatt esken med kvittering med seg og den har blitt funnet av tollerne ved sjekk.

Har noen opplevd å blitt stoppet med en eldre klokke av verdi på armen som er kjøpt i Norge, det er vel opp til tollerne å motbevise dette?

Finnes det noen bezel inserts til Submariner? GMT-eiere kan jo skifte villig vekk mellom sort, pepsi og coke.

Erstatte pearl på eldre Rolex/Tudor Submariner, lar det seg gjøre?

Ser en del interessante objekter hvor det meste er originalt og fint patinert, men hvor pearl mangler. Tror jeg er mentalt skrudd sammen på en måte som gjør at det raskt hadde ødelagt klokkegleden for meg å stadig se på den åpenbart manglende pearl.

Finnes det mulighet for å kjøpe patinert pearl som kan brukes som erstatning? Vet man kan bytte hele bezel, men det er jo heller ikke ønskelig om bezelen i seg selv er pent patinert.

Erstatte pearl på eldre Rolex/Tudor Submariner, lar det seg gjøre?

Ser en del interessante objekter hvor det meste er originalt og fint patinert, men hvor pearl mangler. Tror jeg er mentalt skrudd sammen på en måte som gjør at det raskt hadde ødelagt klokkegleden for meg å stadig se på den åpenbart manglende pearl.

Finnes det mulighet for å kjøpe patinert pearl som kan brukes som erstatning? Vet man kan bytte hele bezel, men det er jo heller ikke ønskelig om bezelen i seg selv er pent patinert.

@Melchiades - I dag var du heldig: http://www.tidssonen.no/forum/klokk...-til-bezel-1665-5513-1680-a-21632/#post324955

Redigert av en moderator:
Finnes det noen bezel inserts til Submariner? GMT-eiere kan jo skifte villig vekk mellom sort, pepsi og coke.

Ja. Avhengig av hvilken modell av Sub du har, kan du bruke:

- grønn fra 16610 LV
- blå fra Tudor Snowflake eller TT-/Gull-Sub

I tillegg kan du få tak i uoriginale inserts i de fleste farger.

Ja. Avhengig av hvilken modell av Sub du har, kan du bruke:

- grønn fra 16610 LV
- blå fra Tudor Snowflake eller TT-/Gull-Sub

I tillegg kan du få tak i uoriginale inserts i de fleste farger.

Det er en 16610. Blå høres snasent ut. Får se hva jeg kan finne på bukta. Uoriginale er vel kanskje ikke helt i henhold

Noen som vet om det er mulig å kjøpe halve lenkeledd til de nye Sub-lenkene? Utrolig nok, selv med lenkejusteringen virker det som et halvt ville gjort susen.

sans_t29.jpg

Jeg lurte på det samme til min Explorer og kom fram til at jeg kunne bruke et fra sub c.

Redigert:
Er du aktiv på menstennisforum @mikkemus23?

Skille

Var å testet Submariner hos Bjerke i dag og ser at jeg kan ryke på en 114060 til sommeren;)
Er bare så perfekt...

Er du aktiv på menstennisforum @mikkemus23?

Skille

Var å testet Submariner hos Bjerke i dag og ser at jeg kan ryke på en 114060 til sommeren;)
Er bare så perfekt...

Jepp! Federerfan siden 2005 :) (og Nadullhater siden 06 ;))

Dj 1500 1970

Jeg vurderer en DJ 1500 fra 1970 og ser at det er forskjell på viserne på flere av dem jeg har sett på. Ble det produsert utgaver med forskjellige visere i 1970, eller er disse blitt "fikset" på?

Tre eksempler som påstås å være fra 1970: (ser at den ene også har "-" foran og bak date, men de andre mangler dette)

RX1500-SMOOTH-SILV-OYS-01.jpg

DSC02769.JPG

1500.jpg

EDIT: Tror den med -Date- er en 1500?

Redigert: